Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Media PC  (läst 4006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
Media PC
« skrivet: 2006-09-22, 12:23:30 »
Jag letar efter en BRA, och billig Media PC med XP Media edition
Någon som har några bra tips ? Den ska passa under TV:n

guest253

  • Gäst
SV: Media PC
« Svar #1 skrivet: 2006-09-22, 13:31:37 »
Scaleo E.

http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_computers/scaleo_e.html

Kolla med ditt företag om ni har något hempcavtal. Lika bra att passa på nu innan borgarna tar bort hempcförmånen.... ;)

...har ni inte det, men är intresserade - hör av dig till mig så fixar jag nog någon ni kan prata med... ;) :flirt

guest1327

  • Gäst
SV: Media PC
« Svar #2 skrivet: 2006-09-22, 22:42:11 »
Jo både jag och min fru fick brev nyligen.... 
det konstiga var att just den modellen var över 200 kr dyrare i mitt avtal än frugans... Desvärre har jag kastat bort avtalen innan jag faktiskt tänkte att det kanske vore bra..  Jag hade annart tänkt mig att köpa en LG RH200MHS (DVD recorder) den kostar runt 5000 spänn, men är den västa som finns att köpa för tillfället. Det var då jag började tänka Media PC och att det faktiskt går att få en för runt 5000-10000.. och då kan man dessutom spela spel framför TV:n

Jag vill helst köpa kontant...   så det är nog där skon klämmer

guest193

  • Gäst
SV: Media PC
« Svar #3 skrivet: 2006-09-26, 15:50:33 »
Den här verkar inte så tokig: http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10157
Sen går det ju att hotta upp den med bättre grafikkort osv.
Påminner en del om burken jag själv satte ihop och den är jag mycket nöjd med.

guest253

  • Gäst
SV: Media PC
« Svar #4 skrivet: 2006-09-26, 16:17:40 »
Anledningen till att era avtal kostade olika mycket kan ju ha ohyggligt många faktorer.

Ödlans felsökningstips i hempcdjungeln:

1. Jobbar ni på samma ställe? Gör ni det är det bara konstigt

MEN!

2. Arbetar ni på olika ställen beror det troligast på att företagen har förhandlat fram olika avtal med hempc-leverantören.

3. Bara för att det är samma hempc-leverantör till två företag, kan produktspecen vara annorlunda. Detta är också en avtalsskillnad mellan leverantör och företag. Vissa företag tycker ibland inte att de t.ex ska stå för Hämta/lämna-servicen (Ger fri frakt vid garantifel) och därmed blir det ett tillval. Ibland är det inbakat i avtalet så att alla har det automatiskt.

 

Senaste inlägg