Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HD DVD  (läst 12335 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest273

  • Gäst
HD DVD
« skrivet: 2006-09-27, 23:36:40 »
Hur pass bra är film upplevelsen !! ... jämfört med en vanlig dvd
jag har en hd lcd 32" och hd dvd spelare med ingen hd film ännu

Blir det en Whooo  :D effekt eller bara ojdå   :tired
och finns där hd filmer med svenska subs att hitta ?


guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #1 skrivet: 2006-09-28, 09:58:17 »
Jag har kört HD film från min dator till min 37 tums LCD och det är verkligen WOW!! Visserligen var inte kvalitén på filmen tiptop, men nog var det stor skillnad.
HD filmer vet jag inte om de finns ännu, men det lär väl komma antar jag.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HD DVD
« Svar #2 skrivet: 2006-09-28, 12:04:59 »
Det finns många HD-DVD och Blueray-titlar att köpa....
Jag skulle vilja kasta bollen vidare till t.ex Gisse, som är sjukt duktigt på detta.....
Jag läste en samanställning på vilka "varumärken" som kommer satsa på vilket system......ska se om jag kan hitta infon om detta, för jag är själv på jakt efter en spelare....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #3 skrivet: 2006-09-28, 12:51:00 »
Lugn i stormen, De flesta stora på marknaden kommer med spelare som klarar BÅDA formaten nästa år. och då spelar det ju ingen roll vilket format som blir störst..

guest273

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #4 skrivet: 2006-09-28, 17:13:38 »
Det finns många HD-DVD och Blueray-titlar att köpa....
Jag skulle vilja kasta bollen vidare till t.ex Gisse, som är sjukt duktigt på detta.....
Jag läste en samanställning på vilka "varumärken" som kommer satsa på vilket system......ska se om jag kan hitta infon om detta, för jag är själv på jakt efter en spelare....

DD


Tackar .. såg att där fanns ca 17 titlar hos diskshop fast ingen man jätte gärna ville se
Last samurai isåfall för den är ju ok

@ Ragge så det är lite WOw då okaj får väl ta och skaffa en eller två då .. för dyra är dom  :doubt

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HD DVD
« Svar #5 skrivet: 2006-09-28, 17:48:35 »
Lugn i stormen, De flesta stora på marknaden kommer med spelare som klarar BÅDA formaten nästa år. och då spelar det ju ingen roll vilket format som blir störst..



??????...skojar du?

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #6 skrivet: 2006-09-29, 08:44:58 »
Nej jag skojar inte, Läs denna artikel på IDG

http://www.idg.se/2.1085/1.77530

Det var väl väntat?  De som tillverkar vill ju sälja, så de kan inte vänta på att de ska bli sams. Ett naturligt drag av tillverkarna tycker jag.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HD DVD
« Svar #7 skrivet: 2006-09-29, 09:47:42 »
ahhhhhhhha!!!

MEN är det det han frågar efter??? och hur många sitter med datorn som DVD-spelare mot TV?!?!?!
Jag syftade på ordinära spelare.....och där tror jag INTE det kommer komma spelare med båda formaten!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #8 skrivet: 2006-09-29, 12:02:47 »
ahhhhhhhha!!!

MEN är det det han frågar efter??? och hur många sitter med datorn som DVD-spelare mot TV?!?!?!
Jag syftade på ordinära spelare.....och där tror jag INTE det kommer komma spelare med båda formaten!!!

DD

Öhh Läste du verkligen artikeln?  där står det SPELARE och inget annat, och det innebär INTE att det enbart är till datorer, utan till alla sorter. Oftast är det ingen skillnad annat än skalet på en spelare som sitter i en DVD spelare eller i en DVD som sitter i en dator. Kretsar och mekanink är samma.

Så JA det komer ordinära spelare som klarar båda formaten. och det var det jag menade att man kanske ska vänta lite så man inte sitter med skägget i brevlådan igen som det blev med video spelarna.

Själv tänker jag nog satsa på en Mediacenter dator som ser ut som en DVD spelare. Och en sån klarar ju redan idag HD format att spela upp från hårddisk, sen kan man ju alltid BYTA den interna CD/DVD spelaren mot en som klarar just båda formaten (läs ALLA format)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HD DVD
« Svar #9 skrivet: 2006-09-29, 12:07:54 »
det va som fasen......
Jag läste en artikel om vilka tillverkare som valt vilket format......
De jag talat med säger som du - dvs - vänta med att köpa, men bara för att se vilket av formaten som blir det marknadsledande...
Mediacenter - då kan du ju ha vilken läsare som hellst, ja t.o.m båda, då dom är nästan gratis i jämnförelse med av du har i en stationär DVD....(jag kör med en 757 från Pionner...och den kostade mig 13.000:- när jag skaffade den) gentemot en läsare som ligger på 1000:-.....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest273

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #10 skrivet: 2006-09-29, 12:18:26 »
Men ska inte Sony ps3 klara av hd dvd oxå !! för jag menar en blue ray disk är ju på 54 gig
vilket ps3an kommer ha .. då kan man ju ha den maskinen till alla format
nu vet jag inte hur många gig en hd har men det är nog inte över tio !!

hmm 

guest371

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #11 skrivet: 2006-09-29, 12:58:29 »
PS3 kommer aldrig spela HD-DVD utan moddning. Med tanke på hur hårt Sony pushar Blu-ray.
Sony senare la launchen av PS3 pga bluray-spelarproblem

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: HD DVD
« Svar #12 skrivet: 2006-09-29, 13:19:35 »
VET inte vilken som klarade mest, men en av formaten låg väl på runt 80gig dual layer???
Det är ju detta jag menar...att de konventionella spelarna kommer väl knappast stödja båda formaten...
Ska kolla om jag hittar länken...

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest371

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #13 skrivet: 2006-09-29, 13:35:03 »
Personligen skulle jag ligga lågt med bluray och HD DVD. Båda formaten verkar fulla med så mycket DRM smörja att man blir rädd. Inklusive möjligheten att förstöra spelaren om man har otur och får en skadad skiva.

NB: Piratkopiering kan vi disskutera i en annan tråd ;)

guest273

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #14 skrivet: 2006-09-29, 16:50:15 »
 :blush

Jah har nog lurat mig själv .. det är ingen HD dvd spelare jag har men dok hdmi och klarar 1080p
det är en Samsung hd945  :( ... så att spela en riktig hd film går nog inte tror jag !

Det kommer bli bluray för min del för en ps3 ska de bli ... när den nu kommer OM HUNDRA ÅR  :rythm

 

Senaste inlägg