Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ändra på upplägget.  (läst 8347 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Ändra på upplägget.
« skrivet: 2006-11-02, 10:00:06 »
Hej alla moderatorer, admins och vanliga forumsmedlemmar.

jag har ett par förslag som jag vill diskutera. De syftar till att "tajta till" forumet och handlar om att slå ihop vissa delar. Jag tycker nämligen att det är lite många delar och deltavlor och känner ofta att det blir lite svåröverskådligt. Det känns lite som isolerade öar där utbytet är dåligt. Dessutom är det min fasta övertygelse att det blir ett bättre samarbete och en närmare vänskap om folk får posta i samma forumsdel om vissa saker. So without further ado kommer här mina förslag på ett närmare, vänligare upplägg:

Under operationssalen:

Alla olika Battlefielddelar - Kan inte de samsas i en del som kort och gott heter: Battlefieldserien? Naturligtvis med en privat del också. Nu kommer ju 2142 också...

Guild Wars delen - Här kanske man kunde kalla den för RPG/MMO och se till att GW, NWN2 och liknande spel hamnar också? Jag tror att det är bra att samla intresset för typen av spel på ett ställe. Lättare att prata med varandra och kanske locka folk att spela med varandra mer på så sätt?

Wheechair warriors - Byt namn till Övriga spel, men ha kvar wheelchair warriors som underrubrik. Städa upp här och ta bort deltavlor förutom den privata. Jag tror vi tjänar på att samla allt här och ghost recondelen mår nog också bra av att hamna här.


Under world of warcraft:

WoW Free for all -  Ta bort denna denna del och utnyttja i stället Cartmans corner för det som hamnar här idag. Även om det betyder att det hamnar en del wow-specifikt "spam" i CC, så är jag övertygad om att alla på forumet skulle trivas bättre om vi spammade ihop. CC är en spam-del som används för fri diskusion, så det är ingen som störs av fler poster om "oväsentligheter" där. Jag vet att det finns flera som inte är intresserade av andra spel och det köper jag, men min förhoppning är att vi i alla fall kan vara ett fungerande comunity med folk som känner varandra och har trevligt ihop.

Vad tycker ni andra? Känns det vettigt? Finns det mer man kan göra?
« Senast ändrad: 2006-11-02, 10:48:40 by Pruneboy »

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #1 skrivet: 2006-11-02, 10:25:01 »
Ett förslag som jag fått från ganska många är att sätta in alla wow-delarna som ett huvudforum och underliggande subforum istället för att ha det som nu med flera "huvudforum".
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #2 skrivet: 2006-11-02, 10:54:08 »
Kan inte mer än att hålla med Prunis där... Det är rörigt på vissa ställen och sen så hamnar mycket på WoW-free for all som engetligen skulle kunna ligga under CC..

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #3 skrivet: 2006-11-02, 11:29:55 »
Jag tycker det är bra med ordning och reda som det är idag, dvs smeta inte ihop Guild Wars med någon annan division där inläggen ligger i en salig röra. Möjligtvis en RPG division med underavdelningar då.

Att WoW folket håller sig inom sin del av forumet i första hand är nog bara att acceptera, tror inte på att försöka tvinga dem att integreras med resten av OG.

Är dem inte intresserade så är dem ju inte, leder nog snarare till större irritation än att låta dem hållas inom sin avdelning. Finns intresset, då postar/läser man nog i flera avdelningar utan att behöva styras dit genom tvångsåtgärder.

Vi skulle dock kanske försöka få de som är OG inom WoW att försöka engagera sig mer i resten av OG/forumet, där ligger mer att önska än att integrera övriga AK tycker jag.
« Senast ändrad: 2006-11-02, 11:35:02 by DeadHead »

guest1327

  • Gäst
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #4 skrivet: 2006-11-02, 12:48:38 »
Möjligtvis en RPG division med underavdelningar då.

Att WoW folket håller sig inom sin del av forumet i första hand är nog bara att acceptera, tror inte på att försöka tvinga dem att integreras med resten av OG.

Om det nu ska vara en RPG avdelning så bör väl rimligtvis Wow även tillhöra den,, det är ju faktiskt ett MMORPG, sen kan det ju vara underavdelningar även där.  No att ta bort WOW free for all, får förmodligen inte effekten att det postas i CC utan i något av de andra Wow forumen.


Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #5 skrivet: 2006-11-02, 23:07:20 »
:stupid

GW och WoW är samma typ av spel. dock ser jag egentligen ingen större poäng med att bunta ihop dem under en huvudrubrik "MMORPG". Vi gör ju inte det heller med andra genrer: "FPS", "Sportsim" osv.
Att WoW FFA kan droppas ser jag som en självklarhet, och borde väl i sanningens namn gjorts för länge sedan. NWN2 bör väl initialt hamna i en subkategori till Övriga Spel, tills att tillräckligt många engagerar sig i det och därmed skapar ett behov av en egen del. Jag skulle generellt vilja se att alla nya spel hamnar i Övriga Spel initialt, innan tillräckligt intresse finns för at skapa en egen underavdelning.

BF kan med fördel buntas ihop under en gemensam header. Majoriteten migrerar ändå från spel till spel i takt med att de släpps.

Generellt skulle jag vilja se förljande uppspaltning när man loggar in på huvudsidan:

Huvudavdelningar


Receptionen/Allt om =[OG]=
Väntrummet/General talk
Operationssalen/Spel vi spelar
VIP-Rummet
Långvården/Klaninternt
Kontoret/Admin & ledning

Detta gör att WoW mister sin något ovanliga specialstatus, som jag inte heller ser någon anledning till att spelet bör ha. Även några namnändringar finns här, som i mitt tycke bättre speglar vad det handlar om.

Underavdelningar

Varje Huvudavdelning får sina associerade underavdelningar. Precis som idag. Exempelvis skulle Spel vi spelar ha följande underavdelningar:

Battlefield
Hattrick
Guild Wars
World of Warcraft
Övriga spel

I varje underavdelning kan det sedan finnas Deltavlor (dom finns idag redan, med samma namn) med relevanta viktiga delar, för WoW voro dessa:

Allt om AK
Raid & instansanmälan
Klasser
Taktik
Crafting



Detta ger sammanlagt ett mer städat intryck och förhoppningsvis även en mer intuitiv vägledning för den vilsne. Bra initiativ prunis!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #6 skrivet: 2006-11-03, 17:53:01 »
Jättebra initiativ Prunis.  :thumb

Rythms förslag ser också bra ut. Nu kanske mina linser är grumliga men jag ser ingen direkt skillnad mot Prunis förslag.

Däremot tror jag det kan bli svårt med att dela in i RPG.


Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #7 skrivet: 2006-11-04, 00:17:33 »
 :whisper Det är ingen skillnad, jag bara föreslog en upprensning i förstasidan, rent estetiskt.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #8 skrivet: 2006-11-07, 14:03:16 »
Jamen, *bump* ?!? Håller vi på att stilla somna in? :)

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #9 skrivet: 2006-11-07, 14:07:33 »
Nä, vi har liv och arbeten utanför forumet som måste skötas också?
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #10 skrivet: 2006-11-07, 14:09:03 »
Nä, vi har liv och arbeten utanför forumet som måste skötas också?

Va!?  :scared

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #11 skrivet: 2006-11-07, 14:13:56 »
:)

Vet inte hur det är för dig själv, men du borde ha mer att sköta än jag eftersom du har barn och hus också. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #12 skrivet: 2006-11-07, 14:41:26 »
@Skuggan det är ju dä man har fruar till!!!!!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3

  • Gäst
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #13 skrivet: 2006-11-07, 21:14:34 »
Kan jag få ett enda argument varför vi ska blanda ihop Battlefield 1942 och Battlefield 2? Jag förstår om det skulle vara så att vi kan "kasta" allt om Battlefield 1942 för att det somnat in.
Men att slå ihop delarna låter urdumt. Då vet man ju inte vad folk skriver om.

Att döpa om Wheelchair warriors till Övriga spel gör vi ju enkelt om dessa coacher så önskar.

Att NWN2 hamnar i GW-delen är ju inga problem om ni önskar det, men även här ställer jag mig frågande - varför? Det blir ju bara mer rörigt.
Vi har tidigare flera gånger testat att ha flera spel under samma rubrik med uppmaningen att vi ska skriva vilket spel det gäller i titeln. Det har aldrig fungerat (vilket visserligen inte är något bevis för att det inte skulle göra det nu, men en bra fingervisning)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Ändra på upplägget.
« Svar #14 skrivet: 2006-11-07, 21:26:45 »
Men är det inte tänkt att att man skulle sätta en avdelning som heter Battlefield och sen ha olika deltavlor under med de olika "inriktningarna"? För så förstod jag. Eller skulle det också vara rörigt?

 

Senaste inlägg