Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Heroes egenheter och byggen  (läst 1586 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
Heroes egenheter och byggen
« skrivet: 2007-01-29, 13:48:11 »
Jag tänkte att det kanske vore bra att starta en liten tråd om heroes och hur de kan användas. Ni får gärna posta bra byggen här, eller tankar kring era heroes. :)

Först tänkte jag nämna ett par saker som iaf jag har funderat över, men som jag sedermera kommit till klarhet med:

* Heroes kan använda vapen som är "customsized" för den karaktär de tillhör, och då får de även skadebonusen på +20%. De kan inte använda customiserade vapen från en karaktär de inte tillhör.

* Heroes får sina extra 30 attributpoäng automatiskt vid två tillfällen: När de når level 10, och sedan level 15.

* Ranger-heroes kan skaffa sig egna pets, men de behöver manuell "hjälp" (target + charm animal). Deras pets kan tränas till hearty/dire/elder precis som andra pets. Tyvärr så kan heroes däremot inte byta sitt pet, så lite eftertanke krävs. Dessutom är heroesarna lite inflexibla med hur de använder Comfort Animal.

Vad gäller byggen, så har jag noterat att interrupts fungerar otroligt bra.

Maintained enchantments fungerar däremot dåligt. Heroesarna använder dem, men plockar bort dem på en gång igen. En lösning är att kasta dem manuellt och sedan disabla skillen med shift-klick.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest628

  • Gäst
SV: Heroes egenheter och byggen
« Svar #1 skrivet: 2007-03-05, 17:01:17 »
Tips, spendera pengar till vapen för dina heroes...vad gäller armour har jag inte bytt något!! Som ni vet är jag i slutändan av spelet...kanske dags.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Heroes egenheter och byggen
« Svar #2 skrivet: 2007-03-05, 19:26:36 »
Jag och Crimson har sedan någon vecka (jaja, vi kanske är lite långsamma) lagt upp värsta strategin för vilka collector-prylar vi måste samla på, och hur många av varje, för att få ihop hyggliga vapen till alla heroes. Sen så småningom kanske man vill köra något speciellt hero-bygge för en viss karaktärs hero, och då kan man alltid byta i efterhand, men tills dess ska de åtmistone ha ordinära maxvapen. Mycket 20/20 blir det. :)

 

Senaste inlägg