Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Aktivitet? Server? Etc?  (läst 1984 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest524

  • Gäst
Aktivitet? Server? Etc?
« skrivet: 2007-03-07, 13:49:33 »
Hej hopp, har hört så många surra om GW, jag antar att det fortfarande är viss OG aktivitet i GW (verkar finnas ett par färska trådar iaf),
frågan är vilken server ni lirar på om man för för sig att testa (gissar att man precis som i WoW/CoV/mfl väljer server att skapa sin char på?) Och vilken faction?

Over and out

 :drink Guinness :drink

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Aktivitet? Server? Etc?
« Svar #1 skrivet: 2007-03-07, 13:55:42 »
Europeiska servrar körde vi på sist jag kollade, och nej du väljer inte faction. Du får släppa WoW-tänket helt och hållet, Guild Wars är något helt annat än WoW. Det är inte ens likt.

guest524

  • Gäst
SV: Aktivitet? Server? Etc?
« Svar #2 skrivet: 2007-03-07, 14:11:31 »
(Tack, har du svart bälte i snabbt svar eller?)

Släpper o släpper,   jag e simultan o kan tänka på 2 saker samtidigt ju!
Men server?   för jag antar att man väljer server då man skapar en gubbe, o sedan sitter man fast där?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Aktivitet? Server? Etc?
« Svar #3 skrivet: 2007-03-07, 14:22:10 »
 :lolabove

Du kan välja på amerikansk server eller europeisk, så vitt jag kan komma ihåg, ingen speciellt namngiven som ex. Outland i WoW! :)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Aktivitet? Server? Etc?
« Svar #4 skrivet: 2007-03-07, 14:43:22 »
Citera
Det är inte ens likt.
Nej, Guild Wars går att spela tons and tons mera casual med stor behållning! :)

Och du är så välkommen!  :cheers

Jupp, vi spelar på de europeiska servrarna, så det är det enda man behöver bry sig om. Men det gissar jag ordnar sig per automatik om det är en europeisk utgåva av spelet. Annars går det alltid att byta. Med ett engelskspråkigt spel hamnar man automatiskt i ett engelskpråkigt distrikt, men man kan när som helst medan man spelar enkelt byta till till exempel ett tysk- eller franskspråkigt, eller till de internationella distrikt där man kan spela med folk från de amerikanska eller asiatiska servrarna. Så servrarna hänger som ihop på ett rätt smidigt sätt! Det enda som går att göra galet är att skaffa ett kinesiskt spel (är osäker på om GW är släppt där än, men det är på gång), för deras servrar kommer att vara helt slutna om jag har förstått saken rätt...

Alltså, för att förtydliga - ditt GW-konto ligger på de europeiska eller amerikanska eller asiatiska servrarna, och alla dina gubbar hamnar där (och sen i samma guild också). Men du kan när som helst spela med någon som har ett konto på en annan kontinents servrar (utom Kina då).

Annars är det bara att höra av dig om och när det blir dags, så plockar någon av oss in dig i CG direkt (om du inte har andra vars guild du hellre vill vara med i)!

Vi är som sagt en handfull personer kvar här (eller i ärlighetens namn - jag började själv så sent att jag tycker att det är riktigt mycket folk nu förtiden...): Ceder, Crimson, Baal, Skyttberg, Räkan och jag själv är väl flitigast, men allt emellanåt droppar det in någon annan också. Tisdagkvällar är givna, men det blir ju vanligtvis mer spelat än så. Och så hänger vi i TS. :)
« Senast ändrad: 2007-03-07, 14:46:08 by E-doT »

 

Senaste inlägg