Registrera

Old Gents Society

Nästa LAN

Författare Ämne: ANet drar sig tillbaka från elit-forumen.  (läst 2239 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crimson

• Old Klottrare
  • En fot i graven
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
ANet drar sig tillbaka från elit-forumen.
« skrivet: 2007-06-15, 12:55:34 »
Jag har misstänkt att detta skulle hända förr eller senare, men det är trist att se farhågorna besannas. :(

Citat från: Gaile Gray
I'm sure you can appreciate that at this point, reading this thread, no one with a lick of sense would expect that we'll be posting in it again. Allow me to engage in one of my "famous eye-rollings" and then adopt a resounding silence.

To the moderators who are trying -- we thank you. But we're out. This isn't me, this is all of us who might look to threads like this for sensible commentary about the updates. Valuable insight may be here, but we're no longer going to give 210% to wade through the garbage to find it.

You've tried, mods. We've tried, too. But it's hopeless until people realize they are not entitled to what is going on in this thread. The endless insults. The ceaseless off-topic "let's talk about the person, not the game." The ridiculous, childish comments without a single grain of fact.

There is no license to abuse, here.
There is no permission to insult, here.
No one has an all-clear to libel, here, nor to state as fact your fantastical and ridiculous untruths.
You may think so -- but you are wrong. Don't believe for a minute that any member of the dev team, or the dev team as a whole, needs to take what's being dished out here.

We don't.

We won't.

The shame is, you've killed it for the rest. And keep in mind, those of you--so many of you--who want to have a decent discussion may well have contributed by your very passivity. For your failure to alert the mods to what was going on, to add your voice to the "We just want to talk about the game" list allowed this to get to its current unacceptable state. Don't for a minute blame us -- the excesses of this community are the responsibility of this community.

Enjoy talking amongst yourselves.
www.guildwars.com

Jag förmodar att Gaile fortfarande kommer att agera som ANet's budbärare på forumen, men att hon (och andra inom deras CR) inte längre kommer att interagera med community'n som de tidigare har gjort. Det är en skam för hela GWO-communityn som sådan, att man inte tagit i med hårdhandskarna mot "proffs-trollen" på forumet.

=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

• Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: ANet drar sig tillbaka från elit-forumen.
« Svar #1 skrivet: 2007-06-15, 13:49:24 »
 :(

Utloggad Formy_C

• =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • Antal inlägg: 3 038
« Svar #2 skrivet: 2007-06-15, 13:50:57 »
 :cry
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Ceder

• =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
« Svar #3 skrivet: 2007-06-15, 20:52:15 »
Synd att detta händer för det är ju ganska viktigt för Anet att få feedback för alla ändringar som de inför/kommer införa...

Utloggad DeadHead

• Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • Antal inlägg: 7 216
« Svar #4 skrivet: 2007-06-15, 22:28:10 »
Har inte hängt med ute på GW's forum på länge, det enda jag brukade besöka var GW Onlines Ranger forum.

Det är dock lite surt när hon skriver:

"And keep in mind, those of you--so many of you--who want to have a decent discussion may well have contributed by your very passivity."

Känns som att alla blir kallade skithögar, mer eller mindre. Dålig stil.

Vilka forum gäller detta egentligen? Vart har de blivit utsatta för sådana gräsliga påhopp att de klipper banden?

Utloggad DeadHead

• Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • Antal inlägg: 7 216
« Svar #5 skrivet: 2007-08-18, 00:24:47 »
*bump*

Läs fråga i post ovan!

Utloggad DaddyLongLeg

• Old Proletär
  • Forum resident
  • Antal inlägg: 6 602
« Svar #6 skrivet: 2007-08-18, 07:33:38 »
Tja, som jag förstod det var det inte riktat till något speciellt forum, utan GW-forum i allmänhet, däribland gwonline. Men jag håller med. "Alla som inte yttryckligen är med oss är mot oss" känns lite hårt.

Utloggad Crimson

• Old Klottrare
  • En fot i graven
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
« Svar #7 skrivet: 2007-08-18, 13:36:11 »
Sant att ANet's uttalande är i Bush-aktigaste laget, men jag förmodar att de med detta också vill sätta ned foten och markera att de inte godtar vilket uppförande som helst från communityn. Vad jag förstår har både GWO och Guru haft problem med vad jag kallar för "proffs-troll"; folk som gör sitt bästa för att förgifta stämningen på forumen och piska upp en hatstämning mot ANet. Communityn har varit dålig på att ta i med hårdhandskarna mot dessa.

Det är nog förvisso rätt svårt att göra något konkret också, eftersom dessa människor är duktiga på att hålla sig till reglerna, men att samtidigt utnyttja dem till max.

=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Senaste inlägg