Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Videokamera ??? vilken djungel  (läst 2704 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1556

  • Gäst
Videokamera ??? vilken djungel
« skrivet: 2007-08-18, 19:48:58 »
Hallo har vi några i guilden som kan en del om videokamera,filer och bilder och så ???

Det e så att jag funderar på att skaffa mig en videokamera för att kunna filma barnen,man vill ju ha lite minnen när man blir gammal och grå  :old.
Men jag va inne och kollade och såg att det fanns från 998kr till 15000kr :hm,kollar runt lite ser att det e för mycket för en nybörjare att hitta något därför går jag till siba för att se vad dom rekomenderar,då kommer nästa problem DV,DVD eller HD OMG vad e det då ? :headbang
Det e så att jag har noll koll på foto och olika format av bilder och filer.
Det jag skall ha det till e att filma barnen och kunna föra över det till datorn och kunna se på det ganska lätt utan att behöva va en programerare för att kunna se på det,Vad bör man välja då ???
Jag hade tänkt mig att landa runt 2000kr-5000kr om man kan få något som e värt att köpa för dom pengarna.
Finns det några som kan lite om det och kan komma med några alternativ till en glad amatör.

Billor


Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Videokamera ??? vilken djungel
« Svar #1 skrivet: 2007-08-18, 20:15:59 »
tjaaa... jag är väl ingen expert men för att få det enklaste överföringen så skulle jag nog köpa en videokamera som spelar in på dvd skivor... de är ju bara att slänga in i spelaren och köra...

 

Senaste inlägg