Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Wii  (läst 8545 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Wii
« skrivet: 2007-11-03, 15:38:58 »
Är det några fler här i klanen som har införskaffat sig i ett wii? Har ni isåfall några bra spel att rekommendera?

Vi köpte ett wii för nån vecka sen och häromdagen införskaffade vi oss i WarioWare, Smooth Moves. Större besvikelse har jag nog inte varit med om på länge. Det utlovade 200 minispel... och minispel var det verkligen. Man skulle springa igenom någon slags bana där man fick olika "uppdrag"/spel som vardera tog max 5 sekunder innan nästa kom. Vissa spel hann man knappt förstå vad man skulle göra förren det var över. Det enda roliga i det hela var hur man skulle hantera handkontrollen. Men sen tog det roliga slut där. Så jag förstår inte hur detta spel kan få toppbetyg överallt man läser.

Jag/vi trodde ju att det skulle vara 200 minispel där man kunde spela mot varandra alternativt tävla mot varandra. Ungefär som i wii sports.

Men finns det några bra spel ni kan rekommendera? Jag fundera på Rayman Raving Rabbids 2, Guitar Hero III och Zelda. (De två första har ju inte kommit ut än men det jag har läst och hört om de båda så verkar de vara kul.) Vad tror ni?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Wii
« Svar #1 skrivet: 2007-11-03, 16:03:19 »
Zelda är ganska kul och rätt långt... Sen så skulle iaf skaffa Metriod som precis kommit ut. Men då är ju jag metriod fan.

guest1327

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #2 skrivet: 2007-11-03, 16:16:22 »
 :stupid

ZELDA för tusan, det är ju värt att köpa Wii bara för detta spelet. sen är det ju metroid som ceder föreslår. Tyvärr hann jag bara titta lite på det förra helgen då min systerson hade det spelet med sig.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Wii
« Svar #3 skrivet: 2007-11-03, 16:23:36 »
har spelat ett gäng olika nu eftersom jag har ett chippat wii.

Brunswick pro bowling - ett ganska roligt bowlingspel bra känsla och svårt.

Carnival Games - Precis vad det låtersom. Kasta bollar på saker o ringar på flaskor. Kul party spel.

Mario Party 8 - Även detta ett party spel. Fia med knuff fast ist för att knuffa så utmanar man varandra i olika små spel.

Rayman Raving Rabbids - Lite småkul spel med olika små spel som man kan utmana sina polare med.

Metroid Prime 3 - Inte testat än men ska upp ikväll o sätta mej en stund.

Tiger Woods 07 - Golf där man använder sej av remoten för att svinga ner bollen i vattnet mest hela tiden.

Men sen beror det på vad för typ av spel man vill ha.

har en massa spel till men kommer inte på nu... kan iaf säga att en hel del av spelen har varit lite av en besvikelse med känsla osv.

Kan annars rekomendera
Citera
www.gamespot.com
för att kolla lite olika spel. Ofta videoreviews att kolla på och klipp från spelen.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Wii
« Svar #4 skrivet: 2007-11-03, 16:42:02 »
Zelda tror jag att det uteslutet kommer att bli. Metroid verkar också helt ok när jag har kikat på en trailer på www.cdon.com. Sen tror jag att Wii play kan vara kul om man är några stycken och samtidigt dricker lite öl.

Carnival Games och Mario Party 8 verkar också vara riktigt intressant.

Har varit inne på www.gamespot.com och kikat men den sidan tappade i förtroende när jag fick se hur högt betyg WarioWare Smooth Moves fick. :(

Kanonbra tips! Tack!  :thumb

(Har en känsla av att det här kommer bli riktigt bra. Grönis fyller ju dessuton snart år. Vad kan passa bättre än att ge en present som även jag har glädje av. :) )

guest1327

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #5 skrivet: 2007-11-03, 21:36:38 »
Om Grönis snart fyller år, så är det väl dags att slå hål på tunnan, eller hur!!!!!!
;)
Fattar nog inte vad du menar med uteslutet kommer att bli!.

Men se till o köp för katten

Zelda tror jag att det uteslutet kommer att bli. Metroid verkar också helt ok[/size]

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Wii
« Svar #6 skrivet: 2007-11-03, 22:32:01 »
Hrm... jo... eeh... ööööh... jag tänkte nog lite för snabbt... det skulle ha varit 'uteslutande'... eller nåt... å så blev det svart...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Wii
« Svar #7 skrivet: 2007-11-07, 23:42:01 »
nu har jag spelat lite Metroid. Gillar kontrollerna faktiskt... Siktar med Remoten och styr med nunchucken... skön känsla och mycket retrovibbar. Har juh inte spelat dom andra "moderna" metroid som kom till GC men dett gillade jag så det kommer nog bli några timmar fram för tv:n ett tag framöver...

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Wii
« Svar #8 skrivet: 2007-11-20, 04:31:38 »
Ah, äntligen ett nytt spel att sätta tänderna i till Wii!

Guitar Hero III för wii släpps på fredag!  :banana

Ska införskaffas!

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #9 skrivet: 2008-04-09, 19:01:06 »
Zelda är helt lysande! Nästan lika bra som Ocarina of Time. Tidernas, enligt mig, bästa spel.
Detta fick mig att bli heligt förbannad på IGN som gav ett filmteam 3 månader för att göra en trailer till en kommande Zelda film... Som ett APRILSKÄMT! De borde skjutas...
Se film här: http://movies.ign.com/articles/863/863492p1.html

Super Mario Galaxy förstörde min jul. Jag glömde allt annat! Jag skulle spelat en massa Guild Wars, men ack nej... Skulle dessutom fortsätta på Twilight Princess då jag bröt armen i höstas och mycket kan sägas om Wii, men den är inte så värst bra när man har en spricka i armbågen...

Wario Ware är ju lysande! Förstår inte vad du klagar på? Men klart, om man inte känner till Wario Ware serien så kan jag förstå att det var en besvikelse. Poängen är dock att det ska gå fort och att man ska behöva uppfatta direkt vad som sker. Sedan är ju multiplayerdelen kul den också. Näsbumprarna kan jag och grabbarna fortfarande lira vid tillfälle bara för att det ör så sjukt. Och filmerna med discokillarna och katterna/hundarna är coola som fanken! :)

Jag går dock och dreglar efter Super Smash Bros Brawl just nu. Att det inte släppts än är en skandal. Nintendo skyller på att de inte kan fixa tillräckligt med skivor, men som en på FZ'as forum sa: "Trycker de skivorna själva i ett skjul på en bakgård?"

Rant rant rant... Jag skickar snart in mitt Wii-nummer när jag orkat fixa fram det. :)

guest1327

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #10 skrivet: 2008-04-10, 22:16:48 »
Mina grabbar tänker åka till stan i morgon och köpa Mario Kart till Wii
Mario Kart har ju varit lysande innan så varför skulle de misslyckas nu.. Ratt medföljer :)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Wii
« Svar #11 skrivet: 2008-04-11, 07:16:22 »
Vi är ju helt insnöade på Guitar Hero III.. fortfarande. Men ett spel som funkar riktigt bra också (framförallt om ölen har gjort sig så påmind att guitar hero inte funkar) är Rayman Raving Rabbids 2.

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #12 skrivet: 2008-04-11, 07:27:45 »
Du vet om att man kan byta in sin Guitar Hero 3 skiva gratis mot en som har stereo-ljud?
Det var en nyhet igår på FZ.se. Ett tips bara. :)

Jo, funderat på Kart, men saknas mohlas denna månad. Alltför många födelsedagar och konfirmationer just nu...

guest1475

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #13 skrivet: 2008-04-15, 14:16:43 »
HAr precis köpt Mario KArts och det är ett klart godkännt spel....

Mycket roligt och intressant att se min treåring sitta och köra bil så.....

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #14 skrivet: 2008-04-15, 16:27:08 »
Inte så att du känner att "Hey, alla är kanske inte menade att ha körkort. Någonsin..." ? :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Wii
« Svar #15 skrivet: 2008-04-15, 18:17:28 »
Jag skulle vilja ha tips på roliga Wii spel där man kan spela två (eller flera) spelare samtidigt, gärna i lite olika kategorier som dels passar mina barn (1,5 år, 3,5 år och 8 år), och dels spel som passar hela familjen.

Har idag Wii Sports, Super Mario Galaxy, nåt Monster Truck spel samt Zelda.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Wii
« Svar #16 skrivet: 2008-04-15, 19:25:23 »
Jag skulle vilja ha tips på roliga Wii spel där man kan spela två (eller flera) spelare samtidigt, gärna i lite olika kategorier som dels passar mina barn (1,5 år, 3,5 år och 8 år), och dels spel som passar hela familjen.

Har idag Wii Sports, Super Mario Galaxy, nåt Monster Truck spel samt Zelda.

Carneval. Där kan man vara upp till fyra spelare samtidigt och man får spela fem-kamp i olika tivoli-grenar. (kasta pil mot ballong, hästkapplöpning genom att rulla en boll osv) De flesta grenarna är rätt så enkla att förstå och göra.

Rayman Ravin Rabbids 2 kan jag återigen rekommendera. Där spelare man flera spelare och gör några små-spel också. (Ex. skaka kontrollen upp och ner på tid. Sen tar kaninen flaskan som blev omskakad, dricker den och rapar. Ju högre rap, desto högre poäng.)

Om dessa två spel fungerar för din minsta ska jag låta vara osagt.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Wii
« Svar #17 skrivet: 2008-04-15, 20:03:11 »
Mario Party 8  helt ok...

Rampage Ny version av det gamla spelet.

Sen som sagt Raving Rabbids 1 och 2 helt klart.

Tiger Woods om man vill slå bollar i gräset o sällan i hålet. :D
« Senast ändrad: 2008-04-15, 20:05:16 by MooseMan »

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #18 skrivet: 2008-04-16, 06:27:16 »
VC-versionen av Mario Kart 64 är fortfarande en höjdare och relativt lättspelat.
Unna dig även ett eget VC spel, Street Fighter 2. Det passar med polare. :)

Wario Ware är väldigt kul, kanske dina små är för små dock, men du kan kanske låna det av ngn och testa.
Mario Kart till Wii ska ju vara grymt, och använder kontrollen som ratt.

1,5 år, det var ingen lätt uppgift att hitta spel till... :)

Ett tips till alla är ju att kolla i rea-backen för GameCube-spelen och sedan köpa några billiga GameCube-kontroller. Det gör jag (men så hade jag GC). Kom en liten bunke riktigt bra spel till den konsollen, men alltför få för att konsollen skulle sälja, så nu kan man hitta pärlorna för en 100-150 kr.

guest1327

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #19 skrivet: 2008-04-16, 15:03:40 »
Mario Kart till Wii kan du ju vara upp till 4 tror jag, bara du har kontroller så det räcker. Split screen

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #20 skrivet: 2008-04-16, 15:18:36 »
4 på konsoll. 12 online. :)

Dock, vilket är en liten nackdel, online och cup är ensamma lägen.

guest69

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #21 skrivet: 2008-04-16, 16:13:43 »

Dock, vilket är en liten nackdel, online och cup är ensamma lägen.

Kan lira 2 spelare online på samma konsol...

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #22 skrivet: 2008-04-17, 09:14:19 »
Kan lira 2 spelare online på samma konsol...
Det var i alla fall positivt. :)

guest1645

  • Gäst
SV: Wii
« Svar #23 skrivet: 2008-04-17, 09:16:15 »
Problem kan uppstå när gamers råkar ut för nya upplevelser.

Ps. Står Wii Fit på lådan. Ds.

 

Senaste inlägg