Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Fråga doktorn.  (läst 13090 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Fråga doktorn.
« skrivet: 2010-06-02, 11:00:37 »
Första frågan:

Finns det någon sanning i påståendet att det är bättre för prostatan att sitta ner och kissa som kille? Eller är det bara något som tjejer hittar på för att det inte ska stänka utanför på toan?
:hm

guest2640

  • Gäst
SV: Fråga doktorn.
« Svar #1 skrivet: 2010-06-02, 11:12:19 »
Första frågan:

Finns det någon sanning i påståendet att det är bättre för prostatan att sitta ner och kissa som kille? Eller är det bara något som tjejer hittar på för att det inte ska stänka utanför på toan?
:hm
Sanning finns det väl i allt, fasst lite vriden, Jag t ex föredrar att stå framför toan o kissa, än att sitta "framför" toan o kissa.
 Pricksäkerheten o trycket de sista 10 sekunderna har jag svårt med :D

guest2664

  • Gäst
SV: Fråga doktorn.
« Svar #2 skrivet: 2010-06-02, 11:55:41 »
Tjoohoo

Jag kan bara med min undersköterske utbildning och erfarenhet av vad läkare sagt när jag jobbat på sjukhuset sagt...och det är att det är bättre för prostatan att sitta ner och kissa.

Barnläkare Fredrik Cederblad: " Att sitta ned när man kissar och gärna att sjunka ned något i sitsen är det effektivaste sättet att tömma blåsan fullständigt."Får stöd av Fred Helgesen, urolog som säger: "Om fler män satte sig ner skulle urologerna få färre patientbesök!!

SÅ Pojkar!!! Se till att kissa så ofta du behöver, töm verkligen blåsan, samt att få utlösning regelbundet, det rensar prostatan på slaggprodukter och det minskar risken att man utvecklar problem som äldre.

:D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Fråga doktorn.
« Svar #3 skrivet: 2010-06-02, 12:01:10 »
Fast om man sitter o pinkar, då tror kroppen alltid att man ska göra nr 2, oavsett om det faktiskt INTE var tänkt så innan, så då fastnar man ju 1 timme extra på tjotten varje gång...


Edit: Glömde ett ord!
« Senast ändrad: 2010-06-02, 12:12:17 by DeadHead »

guest2664

  • Gäst
SV: Fråga doktorn.
« Svar #4 skrivet: 2010-06-02, 12:06:00 »
Fast om man sitter o pinkar, då tror kroppen alltid att man ska göra nr 2, oavsett om det faktiskt var tänkt så innan, så då fastnar man ju 1 timme extra på tjotten varje gång...

Men det e ju så vi kvinnor har det jämt ;P

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Fråga doktorn.
« Svar #5 skrivet: 2010-06-02, 12:15:38 »
Förvisso, men ni är ju vana! ;)

Sen undrar jag ju hur många utlösningar man måste ha, säg i veckan, för att det ska klassas som "safe"? :D

Uppdaterade föregående post...

guest2664

  • Gäst
SV: Fråga doktorn.
« Svar #6 skrivet: 2010-06-02, 12:30:27 »
haha..OJ OJ...om du frågar mig skulle jag säga att ju mer desto bättre...MEN tänk på o Tömma helt...tydligen det som är viktigast..Små skjutningar e alltså helt fel!! :D

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Fråga doktorn.
« Svar #7 skrivet: 2010-06-02, 12:44:37 »
Nu tror jag att alla killar i OG vill gifta sig med dig Sanna :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Fråga doktorn.
« Svar #8 skrivet: 2010-06-02, 12:45:19 »
Tackar för de "uttömmande" svaren - Det blir till att öka frekvensen på det ena och sänka ställningen på det andra då. Tur att man är lite lat av sig och gärna sitter ner för det mesta. :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Fråga doktorn.
« Svar #9 skrivet: 2010-06-02, 14:13:09 »
BRA tråd Prunis!

Finns många som dom tror att dom först och främst har en "sprinkler" mellan benen, och träffar allt utom toaletten (dessvärre så orkar dom inte städa efter sig heller)!!!
Sen, är det tydligen betydligt bättre (som skrivs ovan) att sitta, för tömmer man inte blåsan, kan man få sjuka problem senare....

TT


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Fråga doktorn.
« Svar #10 skrivet: 2010-06-02, 15:09:56 »
Är man som jag uppväxt med mulltoa så sitter man sen barnsben (om man inte är groteskt intresserad av bajs korvar)!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Fråga doktorn.
« Svar #11 skrivet: 2010-06-02, 19:09:58 »
Jag har inte mycket att göra med den delen av anatomin i min proffession, åtminstone inte om det inte gäller att skicka in en slang för att kunna tömma blåsan öht, men de urologer jag pratade med hade aldrig hört talas om frågan. Däremot hörde jag (i andra hand förvisso, men av en medarbetare som just varit på föreläsning av en uroterapeut) att män inte bör sitta ner och kissa utan att blåsan töms allra bäst i stående.

Malavia har förvisso finfina namn som backar upp hennes teori, men åtminstone Cederblad är ju barnläkare och det kan vara skillnad mellan pojkar och män även bortsett från priset på deras leksaker. Vad gäller frekventa tömningar så brukar det iallafall höja livskvaliten påtagligt vilket naturligtvis inte skall förringas. Det finns dock viss risk för sk Backblow om man har övriga prostatabekymmer.

Jag tror i ärlighetens namn inte att det spelar någon som helst roll. Om prostatafunktionen är så fruktansvärt dålig att positionen vid urinering är avgörande så har man nog större och betydligt allvarligare problem.

[Appendix] Avseende storleken på ejakulatet så är den genomsnittliga volymen 2-6 ml. Kravet inom EU är att en kondom skall klara en belastning på 18 liter. Jag kan inte minnas senaste gången jag spottade ur mig motsvarande 12 stora PET-flaskor :hm [/Appendix]

Det var första frågan. Nästa?
« Senast ändrad: 2010-06-02, 19:12:25 by Loophole »
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Fråga doktorn.
« Svar #12 skrivet: 2010-06-02, 20:05:34 »
 :lolabove :thumb :respect

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Fråga doktorn.
« Svar #13 skrivet: 2010-06-02, 23:14:00 »
 :lolabove Underbart svar loppan :thumb

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Fråga doktorn.
« Svar #14 skrivet: 2010-06-03, 09:35:33 »
När jag va singel så fick alltid mina bekanta med vana att stå upp så snällt sitta ned om de inte ville städa efter sig VAR GÅNG! Och av någon konstig anledning tyckte de att det va äckligt att tvätta en nedpissad toaring så de satt alltid ned efter sin första toatvättning. Men självklart va de tvungna att klaga på att nr 2 ständigt gjorde sig påmind...  :cartman
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg