Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and Sea of Sorrows  (läst 2476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and Sea of Sorrows
« skrivet: 2010-08-04, 11:40:23 »
Tänkte starta en tråd kring böckerna för lite kommentarer och tankar.

Tänker inte spoila något, ska försöka i alla fall. ;)
Kom väl en 100 sidor in igår. Boken är bra skriven, texten är i största laget, men jag skriver ut allt i 8 punkter vanligtvis, så det är nog jag som är lite störd.

Man får en bra bild av raserna vi ska spela, vilket gör att jag blir än mer fundersam på vad jag vill ha som första karaktär. Det väger mellan asura och sylvari, precis som innan, men är nu säker på att det blir en av dem.
Den ena kan tänka sig att gå rakt in i en dödsfälla bara för att ingen annan av deras art gjort det tidigare, samtidigt så är ju att pilla på allting bara för man tror man kan fixa det bättre mer Jag. :)

Man blir riktigt sugen på att besöka världen. De ska ju bara ha med sådant som finns i spelet, och i så fall är det en väldigt spännande värld vi kommer besöka. Jag hade gärna sett mer beskrivningar, det är en väldigt action-orienterad bok. Man får enkla förklaringar till hur det ser ut, men det känns hela tiden som om det saknas något.

Slutsats, den är klart värd att beställa hem! Det är min åsikt såhär långt i alla fall.
Med tanke på att den kostar £10,81 inklusive frakt så är det ingen jätteaffär vi pratar om.
http://www.amazon.co.uk/Guild-Wars-Ascalon-Matt-Forbeck/dp/1416589473/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1280914402&sr=8-1

Den är "temporarily out of stock" så jag kan skicka mitt ex när jag är färdig, men tror att frakten är ungefär samma som att beställa den själv... Men klart, ber man om mitt ex så skickar jag med MtG-kortet Black Scarab som bokmärke. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and ...
« Svar #1 skrivet: 2010-08-06, 13:35:31 »
Om någon är intresserad kan jag skicka boken i helgen.

guest1645

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and ...
« Svar #2 skrivet: 2010-12-18, 00:45:30 »
Fick mail från sci-fi bokhandeln för ngn dag sedan om att min Edge of Destiny kommit in. Blev lite förvånad eftersom den ska släppas i januari, så jag skickade och frågade om det inte blivit fel. Fick svaret att de flesta böcker med ett fast släppdatum i USA inte har samma tvång i lilla Svedala, så idag hämtade sambon den när hon ändå var i Malmö. YEAY! :D

guest1645

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and ...
« Svar #3 skrivet: 2011-01-09, 11:39:10 »
Edge of Destiny är den klart bättre av böckerna, men så var inte konkurrensen så svår. :doubt

Ghosts of Ascalon är ingen dålig bok, men det känns som att läsa en Bert-bok, och jag förväntade mig mer av två erkända fantasyförfattare. Sen är den skriven så det känns som att se ett spel framför sig, vilket blir fel eftersom man inte kan påverka något och då har man bara en diffus film istället.
Edge of Destiny är bra skriven med ett flytande språk, och man får en betydligt djupare förståelse för raserna och mer intresse av karaktärerna, trots att det inte finns meningar som "the tall and proud norn only evaluates others based on their provess in combat" (nej, tror inte meningen finns i GoA, men det är på den nivån). I EoD så beskrivs raserna genom samtalen mellan karaktärer i boken, och man förstår då vad som kännetecknar deras olika samhällen. Eller som det så fint heter: "show, don't tell".

Så, till boken. Edge of Destiny handlar inte helt oväntat om Destinys Edge, en grupp av hjältar vi först såg i races trailern: http://www.youtube.com/watch?v=uXlzIRYA4NE
Vi får se vem de är innan gruppen skapas, hur gruppen skapas och vad orsaken är att main storyn i Guild Wars 2 handlar om att få dem tillsammans igen.
Boken ger även en bra bild av de olika raserna och är i slutändan en trevlig om än kort bok att läsa.
Och så får vi såklart lite hints om vilka vi kommer möta i GW2, både bikaraktärer, fiender och yrken. ;)

guest3117

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and ...
« Svar #4 skrivet: 2011-02-17, 16:09:27 »
Jag ser fram emot EoD, är inte igenom GoA än, inte dålig men oerhört lättläst och inga större rörelser, på något plan, än iaf... 

So here is a banana
:banana

guest1645

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and Sea of Sorrows
« Svar #5 skrivet: 2011-08-19, 12:57:34 »
Sista bokens namn har nu blivit officiellt.
Under en Lore Q&A idag så berättade Ree Soesbee att hon skriver på sista boken och den kommer heta "Sea of Sorrows".

Eftersom jag bara sett Twitter-uppdateringen vet jag inte mer än så, men då vi fick en del havsinformation i Edge of Destiny så är det kanske inte helt omöjligt att vi kommer befinna oss i de där trakterna än en gång. Tidsmässigt troligtvis någonstans kring när Zhaitan vaknar, drar upp Orr från djupet och sänker gamla Lions Arch.

guest1645

  • Gäst
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and Sea of Sorrows
« Svar #6 skrivet: 2011-10-05, 11:16:34 »
Så var sista boken förhandsbokad hos Scifi bokhandeln i Malmö med planerad leverans i april nästa år.
April nästa år... De kommer ALDRIG släppa det där spelet!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Ghosts of Ascalon, Edge of Destiny and Sea of Sorrows
« Svar #7 skrivet: 2011-10-06, 19:55:45 »
De kommer ALDRIG släppa det där spelet!

 :stupid :amen :ancient :cry :alcoholic


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

 

Senaste inlägg