Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Viktigt - läs detta innan du skapar ett konto!  (läst 4323 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest129

  • Gäst
Viktigt - läs detta innan du skapar ett konto!
« skrivet: 2010-09-08, 07:56:19 »
    EVE Online - hur startar man?

    Innan du beställer ett konto att så tala med oss i Eve-online kanalen i TS eller här på forumet, därför då kan vi förena nytta med nöje. Eftersom många onlinespel kör med "buddy programs" så även Eve online så kan ni testa det i 21 dagar istället för 14 dagar och den som erbjuder en "buddy invitation" får en fri månad. Nu har varje spelare bara tre inbjudningar per månad så vi måste dela upp det lite både så att det blir rättvist och så att vi alltid kan erbjuda nyfikna OG spelare den möjligheten.  Finns ingen av oss online så är det bara att du laddar hem klienten och testar, det är ingen katastrof om du inte får 21 dagar, det är bara bonus om fler upptäcker hur kul det här spelet kan vara.

    Ni behöver inte läsa denna guide som en uppsats den är mer tänkt som en lathund som man kan bokmärka och komma tillbaka till när man känner att det behövs. Men till er som vill ha en snabbstart så kan jag varmt rekommendera att köpa en karaktär (se nedan för info). Sedan kan vi mer vana spelare guida er till framgång.

    Karaktärs prissättning ("prisjakt" för eve online karaktärer).

    http://gemblog.nl/skill/

    Forum för att köpa och sälja karaktärer

    http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=734105

    Eve kan spelas på alla större plattformar idag och det är PC och Mac men även Linux (samt vissa android telefoner!!). Det är bara att man väljer sin plattform på länken nedan när man skall ladda hem sin eve online klient. På Linux samt Android fungerar det lite annorlunda, är du inte redan hemma på dem plattformarna så kan jag inte rekommendera att du installerar det då det kräver en ingående förståelse av din Linux distribution eller android telefon.

    Ladda hem klienten: http://www.eveonline.com/download
    (Får du en inbjudan inom OG så får du länken i e-posten, no worries)

    Denna guide förenklar installationen på Linux: http://support.eveonline.com/Pages/KB/Article.aspx?id=499

    Får du problem med några av länkarna eller installationen så kan du alltid kontakta mig =[OG]=Spike, jag har erfarenhet från arbete som supporttekniker samt drifttekniker i både Unix/Linux - Windows/Mac miljö. Samt jag kommer också att sätta upp en FAQ med vanliga installations problem på alla plattformar utom android telefoner (anledningen är att jag kan helt enkelt för lite om android plattformen för att kunna ge en fullgod support på det).

    När du väl kommit in i eve online så skall du vända dig till oss mer vana spelare i TS eller här på forumet, har man lärt sig grunderna och fallgroparna så är man en god bit på väg. Inom vår division kommer jag att tillsätta personer som kan guida dig till en garanterat bra start i eve online.

    Här har ni lite länkar till guider, tyvärr på engelska så är det något ni har svårt att förstå fråga i denna del på forumet och ange klippet samt vid vilken tidpunkt ni har svårt att förstå vad dem säger så skall jag hjälpa er förstå dem avsnitten.

    Den ultimata guiden till Eve-online: http://www.isktheguide.com/

    Samt har du några frågor rörande Eve-Online så konsultera alltid evelopedia:

    http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Main_Page

    Karaktär skapande (VIKTIGT!): http://www.youtube.com/watch?v=30aBMQ8H_Yc

    Första stegen (VIKTIGT!): http://www.youtube.com/watch?v=KLRw5FgHLzo

    System skanning i eve online: http://www.youtube.com/watch?v=heYfTA00Idg

    Interaktion med planeter i eve online: http://www.youtube.com/watch?v=WzSnf8HwQ_U

    Viktigt att veta och förstå innan man blir en pirat: http://www.youtube.com/watch?v=TyjBwWcFGe0

    Information samt verktyg för Eve Online: http://eve.battleclinic.com/

    Eve onlines egen radiostation: http://complete.gamingradio.net/everadio?player=true|

    En lista på några fallgropar!

    • Can flipping - en teknik som vissa utnyttjar för att kunna döda i high security space.

    Förklaring: Man warpar ut till ett asteroidbälte där någon arbetar för att fylla en container med råvaror från bälten. Kastar ut en container själv och "stjäl" råvarorna till den container man släppte ut i rymden. Blir han arg på dig och låser och börjar skjuta på dig, ja då har du rätten att besvara elden utan att polisen lägger sig i. Det brukar bara sluta på ett sätt att han som "stjäl" råvarorna får både allt du hade i din råvarucontainer plus ditt skepp. Ett citat -"High Security space is almost safe!".

    • Repair scam - en teknik som kan utnyttjas av någon som vill hämnas eller bara jävlas.

    Förklaring: En person ser till att han blir skadad oftast genom att warpa in i ett asteroidbälte fullt med NPC pirater. Sedan strax innan skeppet är helt trasigt så warpar han fram till personer och be att få en gratis reparation då han inte har råd med att reparera sitt skitskepp. När du snällt och vänligt slår på din rep modul så har han redan stationen eller en stargate låst och är själv hela tiden beredd på att warpa därifrån. Han skjuter på stationen, stargaten och eftersom du hjälper honom så blir ni båda giltiga mål för polisen att skjuta på. Detta slutar oftast med att personen med trasigt skepp sitter och garvar samtidigt som ditt skepp blir sönderskjutet av polisen och du har blivit av med ytterligare ett skepp i high sec.

    Det finns ett gäng olika scams som jag inte tagit upp här, men följ huvudregeln att låter det för bra för att vara sant så är det troligen alldeles för bra för att vara sant.

    Eve har också en sida som jag återkommer till då och då där man alltid kan finna intressant läsning. Vi har en egen resejournalist i eve online: http://evetravel.wordpress.com/

    Det finns också ett eve tema till Teamspeak 3, vilket kan vara lite skoj att ha länk till det hittar ni nedan. Det är bara ladda hem filen och packa upp den direkt i rooten på teamspeak 3 foldern (flytta och ersätt).

    TS3 Tema: Eve theme for TS3!

    ...och jag avslutar med ett citat från en game master i eve online -"If you are in doubt, right click!".[/list]

    Informationen nedan kan vara felaktig eller ej uppdaterad

    -------------------------------------------------------------------------------
    Eftersom nya spelare har en 100% bonus på sin träningstid så skall nya spelare oavsett vad träna inlärningsfärdigheterna på sin karaktär först! Sedan kan man börja träna alla stödfärdigheter. Så när karaktären är skapad med namn, utseende och allt klart då skall du kontakta oss bland annat för att få pengar till färdigheter som vi lånar ut till dig för att du skall få en så bra start som möjligt samt veta hur man hanterar marknaden, färdighetsträning, säkerhetsstatus m.m.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Kör man Windows och inte har så snabb/stabil lina mot internet så kan man använda bittorrent lösningen från CCP det hittar ni på denna länk: http://content.eveonline.com/EVE_Premium_Setup_154366_m.exe-downloader.exe
    --------------------------------------------------------------------------------

    guest129

    • Gäst
    SV: Viktigt - läs detta innan du skapar ett konto!
    « Svar #1 skrivet: 2010-09-12, 07:54:51 »
    Här listar jag hur du skall träna och varför, nu undrar du säkert varför engelska? Jo för att originaltexten detta är hämtat från är på engelska. Jag skall om jag finner tiden arbeta på en översättning till denna, men fråga om du har svårt att förstå något så kan jag förklara vad det betyder.

    Bookmark this page now and read it only when you feel the need to update, because the information on this page can be a bit overwhelming if you try to learn it all in one session.

    Follow this guide and have a lot of patience, you will get there soon enough. The first thing you should do before we get in to the nitty gritty details of it is to download a tool that will help you in your quest to become an asset. Evemon is the best tool out there to keep track and to make plans for further advancements.

    Evemon - http://evemon.battleclinic.com/
    EveHQ (Invaluable tool everyone playing eve should have this) - http://evehq.battleclinic.com/
    Eve fitting tool (Golden tool for planning a ship setup) - http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=548883

    The first skill to train is Cybernetics to level 1, why you ask. Because you will get a boost from implants, and high attributes is the same as high training speed. When you have Cybernetics at level 1 it is time to buy the basic +3 implants. Then follow the plans below, depending of course of the career choice you have made.

    The first skill you should learn in eve online after cybernetics (with this skill you are not putting the clone with the expensive implants at risk)

    Infomorph Psychology 2

    Now it is time for some basic spaceship command and basic industry skills to get their level up. This is so that you can participate in our mining operations.

    Racial Frigate 3
    Destroyers 1 (purchase and fit racial Destroyer)
    Racial Industrial 1
    Targeting 1-2
    Hull Upgrades 2 (puchase and fit T2 Cargo Expanders)
    Mining 4 (purchase and fit T2 Mining Lasers)
    Mining Upgrades 1 (puchase and fit Mining Upgrades)
    Racial Frigate 4
    Racial Cruiser 1-4 (purchase and fit racial mining Cruiser)
    Spaceship Command 4
    Racial Battleship 1-3 (purchase and fit racial 8-Turret Battleship)
    Science 4
    Astrogeology 1-3

    So now on to some PVP skills, these are essential to be effective in warfare. Without them you are only a small boy with a big gun, easy pickings, sitting duck and so on. This is the minimum if you have one or a couple of skills missing or not at the right level you should make the officer aware of that before picking you to go to battle, you can still make some damage without them but you should not get a role where these skills are paramount to the success of the battle/mission.

    Navigation 4
    Afterburner 1-4
    High Speed Maneuving 1-3 (Fit best named Microwarpdrive)
    Evasive Maneuvering 1-3
    Propulsion Jamming 1-2 (Fit T2 Warp disruptor and named Stasis Web)
    Targeting 3
    Signature Analysis 1-3
    Long Range Targeting 1-3
    Warp Drive Operation 1-3

    Now it is up to you to decide which tanking abilities you should go for this is depending on the race and the type of ship so have that in mind. The best is to go for the racial ship properties if it have a large amount of armor compared to other ships in the same size and type then it is always better if you go for armor tanking - active for small gang warfare and buffer for fleet. The same is however true if the ship have a larger shield capacity than other ships in the same category and size passive and active shield tanking. The pro´s and con´s of these setup would require me to write a whole page and no i won´t confuse you further with that. Use the ships natural pro´s to your advantage and you will always win by doing so.

    Passive shield tanks

    Energy Grid Upgrades 2
    Shield Upgrades 1
    Shield Operation 1-4
    Shield Management 1-3
    Tactical Shield Manipulation 1
    EM Shield Compensation 1-3
    Explosive Shield Compensation 1-3
    Kinetic Shield Compensation 1-3
    Thermic Shield Compensation 1-3

    Active shield tanks

    Shield Operation 1-3
    Shield Management 1
    Energy Systems Operation 1-3
    Energy Management 1-3
    Shield Compensation 1-3
    Engineering 4
    Tactical Shield Manipulation 1
    Energy Grid Upgrades 3

    Active Armor tanks

    Hull Upgrades 4
    Repair Systems 4
    Mechanic 3

    Buffer tanking* (Plated setup*)

    Hull Upgrades 5
    Mechanic 3
    Repair Systems 2
    Remote Armor Repair Systems 3

    *Buffer tanks or Plated setups can soak up massive amounts of DPS but they are slow and cumbersome to handle but they still have a vital role to play as mobile repair platforms.

    Turret Users

    Different turret types have their own pro's and con's associated with them. For instance: Lasers use crystals that never need to reload - standard crystals only. You can use faction crystals they deal more DPS but they break apart after a while and needs to be replaced so use them for pvp or hard pve missions. Lasers have decent optimal ranges, however they use a large amount of capacitor. Projectile turrets use loads of ammo and need to reload often, however they dont use any capacitor and operate mostly in fall-off range. Hybrid turrets are a happy medium between the two, they use ammo and small amounts of capacitor, but dont need to reload as often as projectiles and the ranges vary greatly. Each weapon system will have a short and long range version of itself. Short range weapons are easier to fit and will do more DPS than their long-range counterparts, long range weapon systems are tougher to fit and not quite as powerful over time, but usually strike with a much harder impact (we call this volley damage or alpha strike). PvE situations will usually require the use of long range weapon systems. PvP will vary between the two but mostly long range for pvp.

    Hybrids: (Caldari, Gallente)
    Long range/low damage - Railguns
    Short range/high damage - Blasters

    Lasers: (Amarr)
    Long range/lowdamage - Beam Lasers
    Short range/high damage - Pulse Lasers

    Projectiles: (Minmatar)
    Long range/lowdamage - Artillery Cannons
    Short range/high damage - Autocannons

    The following are the turret stats you will need to understand:

    Transversal Velocity: The rate at which your ship and the target are moving perpendicular to each other
    Optimal Range: The range your weapons will hit a no-transversal target 100% of the time
    Fall-off: The area beyond your optimal range where your rounds have a chance of hitting, the further into fall-off the lower the chance
    Rate of Fire (RoF): How often your turret fires
    Damage Modifier: The amount of damage your weapon will multiply the base damage of your ammunition
    Activation Cost: How much capacitor is burned each time you fire
    Tracking Speed: How fast your turret will track your target, this negates a high transversal velocity, the higher the number the better
    DPS: Damage per second
    Volley Damage: Damage per volley (also referred to as an Alpha-strike)

    Weapon Upgrades 1
    Gunnery 3
    Medium Racial Turret 1-3
    Sharpshooter 1-3
    Rapid Firing 1-3
    Motion Prediction 1-3
    Controlled Bursts 1-3 (lasers and hybrids)
    Gunnery 4
    Surgical Strike 1-3
    Gunnery 5
    Trajectory Analysis 1-3
    Large Racial Turret 1-3
    Weapon Upgrades 2-4

    Drone Users

    Drones as a primary weapon system, really only apply to a few ships in game. Notably: the Vexor, Myrmidon, Dominix, Ishkur, Ishtar, Eos, Sin, Pilgrim, Curse, and all the Carriers. The major flaw of Drones is that they can be targeted and destroyed, however they require no cap usage and no ammo. Drones also, like missiles can take some time to get to their targets and if you choose the wrong size drone for the job, you won't get very good results. Fast ships can outrun heavy drones, and light drones aren't much use against a large opponent.

    Drones 1-3
    Scout Drone Operation 1-3
    Combat Drone Operation 1-3
    Drones 4
    Drone Navigation 1-3
    Drone Durability 1-3
    Drones 5
    Scout Drone Operation 4
    Drone Interfacing 1-3
    Drone Sharpshooting 1-3
    Heavy Drones 1-3
    Drone Sharpshooting 4
    Drone Interfacing 4
    Sentry Drone Interfacing 1-3

    Missile Users

    Missiles are a common primary weapon system, they operate slightly different than guns in that they take time to hit their target, the missile must fly to it's destination where it will explode. The explosions of missiles vary differently between the different types of missiles in game. Explosion velocity is how fast a missile's shockwave is sent from the detonation. If your target is moving faster than your missile explosion velocity then they will take little to no damage. Explosion radius is how much of the explosion's energy is focused into a small area. If your target is small, but your explosive force is spread out over a large area, then they will take reduced damage from the missile. Always keep your intended target in mind when selecting a missile. Large missiles are generally inneffective against small targets, and small missiles will usually not be damaging enough to a larger opponent.

    Frigate Launchers:
    Long range/low damage - Standard Missile Launchers
    Short range/high damage - Rocket Launchers

    Cruiser Launchers:
    Medium range/low damage - Assault Missile Launchers (uses Standard Missiles)
    Long range/low damage - Heavy Missile Launchers
    Short range/high damage - Heavy Assault Missile Launchers

    Battleship Launchers:
    Long range/low damage - Cruise Missile Launchers
    Short range/high damage - Siege Launchers (uses Torpedoes)

    Weapon Upgrades 1
    Missile Launcher Operation 1-2
    Standard Missiles 1-3
    Missile Bombardment 1-3
    Rapid Launch 1-3
    Target Navigation Prediction 1-2
    Missile Launcher Operation 3
    Heavy Missiles 1-3
    Missile Projection 1-3
    Missile Launcher Operation 4
    Warhead Upgrades 1-3
    Torpedoes 1-3
    Missile Launcher Operation 5
    Cruise Missiles 1-3
    Guided Missile Precision 1-3
    Target Navigation Prediction 3
    Weapon Upgrades 2-4

    Now that you have a few skills under your belt, let's move on to bigger and better things. It's time for you to decide how you want to train from now on. Perhaps exploration, building, or market trading sound interesting to you. There are literally dozens of professions in Eve, by now you should have a good enough understanding of how things work in Eve to make your own choice.

    Fitting and Capacitor Skills:

    These skills are so called "fitting" skills and is going to be needed for you to be able to fit ship equipment, mods and so on. You can plan them in as you need them for your a future ship. Use EveHQ or EFT links can be found on the top of this page, there you can plan your fittings and skills.

    Engineering - Increases available powergrid
    Energy Grid Upgrades - Allows the use of modules that increase your available powergrid
    Electronics - Increases available CPU
    Electronics Upgrades - Allows the use of modules that increase your available CPU
    Weapon Upgrades - Decreases CPU usage of installed weapons
    Advanced Weapon Upgrades - Decreases powergrid usage of installed weapons
    Shield Upgrades - Decreases powergrid usage of shield extenders and rechargers
    Energy Systems Operation - Reduces capacitor recharge time
    Energy Management - Increases available capacitor
    Controlled Bursts - Reduces capacitor required to fire lasers and hybrid turrets

    Tip: Learn how to handle EveHQ it really is the swiss army knife for eve online, it saves you money, time and a lot of effort!

    guest129

    • Gäst
    SV: Viktigt - läs detta innan du skapar ett konto!
    « Svar #2 skrivet: 2011-02-12, 13:09:36 »
    Obs! Nu är det uppdaterat! Jag har tagit bort hela avsnittet om Learning skills, samt jag har uppdaterat lite angående karaktärsskapande (främst utseende, då i denna patch kom "Carbon" in i bilden). Räkna inte med att videon för karaktärsutformande är aktuell, det uppdateras hela tiden så det är lite svårt att hänga med i svängarna just nu i alla fall.

    Hojta till om ni ser något som är inaktuellt så fixar jag detta asap!

     

    Senaste inlägg