Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rekryteringar  (läst 2503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Rekryteringar
« skrivet: 2011-02-08, 10:47:48 »
En sak jag funderat lite över är hurpass aktiva vi ska vara i rekryteringar? Jag föredrar precis som de flesta andra att man känner folk som kommer in, men själv kom jag in helt okänd och stannade kvar (MWAHAHAHA).

Så, min fråga är alltså, hurpass aktiva ska vi vara? Ska vi försöka informera folk om vår existens i.o.m att tvåan kommer snart?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Rekryteringar
« Svar #1 skrivet: 2011-02-08, 11:19:31 »
Vill ni ha in folk i ert GW-guild så är det bara att köra på.
OM de sen är visar sig att de dessutom är rätta virket och/eller vill bli OG senare så är det bara trevligt :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rekryteringar
« Svar #2 skrivet: 2011-02-08, 18:28:46 »
Well...mina 2 öre:

CG är det gille som Formy grundade efter att ha lämnat både OG och OG:s dåvarande GW-gille, och vi dras fortfarande med hans ande som svävar över oss... ;) Vi är alla glada att han drogs tillbaks till OG och tog CG med sig. Under hela min tid i gillet har vi uteslutande värvat folk från "IRL". Detta har flera orsaker, men i stora drag ser det ut såhär:

Huvudtanken har varit att inte ta in folk utan att "känna på dem" i förväg (untantag har funnits, varav du är det enda kvarvarande, Felladin.). :) Detta är en filosofi som jag tycker är i grunden sund. Det ger oss ett lågt medlemsantal, men med en extremt hög trevlighetsfaktor. Vi är mer som ett kompisgäng istället för ett normalt gille.

En avig komplikation till detta är att vi generellt sett inte längre lirar PUGs, så därför är det sällan vi träffar bra folk in-game. Men skulle någon av er träffa på och spela med en trevlig nordbo som ni tror skulle passa, så tycker jag absolut att ni ska värva vederbörande till gillet - om det låter sig göras.

...Jag tror att vår GL kommer att hålla med.  :help  ;)

Jag känner mig personligen lite avog till tanken på att ändra på antagningsförfarandet. Jag tror att gillesandan skulle förändras för mycket om man gjorde det. Dessutom så är jag själv inte längre är lika aktiv, och är inte beredd att offra särskilt mycket mer tid på spelande förrän GW2 kommer.

Jag tror inte heller att vi kommer få problem att få medlemmar till ett framtida GW2-gille; vi kommer säkerligen att få återvändare från klanen - troligen ganska många, varav flera kommer att spela intensivt medan andra tar det lugnt.

Diskutera gärna. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Rekryteringar
« Svar #3 skrivet: 2011-02-10, 20:21:33 »
Personligen gillar jag det sätt på vilket CG har fungerat under de här åren: vi har varit ett vänligt och hjälpsamt gille, och när någon har kommit ny har vi vinnlagt oss om att vara välkomnande och hjälpsamma. Bortsett från att vi respektfullt väntade längre än nödvändigt innan vi vågade oss ner i Factions-dungorna (eftersom vi tyckte vi var för få) upplever jag inte direkt att vi har saknat folk för att göra det vi vill.

Framför allt har vi aldrig haft några konflikter, vilket säkert delvis hänger ihop med att GL- och officerstitlarna är in name only, men allra mest med att GW helt enkelt inte är ett spel som skapar konflikter (om man inte anstränger sig).

Än så länge vet vi inte särskilt mycket om gillenas roll i GW2, så jag har svårt att uttala mig om huruvida vi faktiskt behöver rekrytera inför detta, men jag har svårt att tro att så skulle vara fallet eftersom det skulle gå emot mycket av det som varit deras policy hittills.

Jag tror, precis som Crimson, att det gille vi skapar i GW2 (om inte CG automatiskt flyttar över, vad vet jag) åtminstone till en början kommer att fyllas med folk från OG som vill testa spelet. Vissa kommer att rusa i väg, andra ta det lugnt; vissa blir kvar, andra drar vidare till andra spel. Det kommer att bli ovant med mycket gillesfolk online, men det kommer inte att rubba den gemytliga anda som genomsyrar CG av idag.

Och om vi inte egentligen behöver mer folk, varför ska vi efterlysa dem? Vi välkomnar alla som söker sig till CG med öppna armar, och just därför ser jag personligen hellre att de kommer antingen via OG-forumet (där "gemytligheten" redan förhärskar och sätter riktlinjerna redan från början) eller att de är vänner och bekanta till befintliga medlemmar. Det är, som jag ser det, det bästa sättet att bibehålla den trevliga stämning och vänskaplighet som gör att jag fortsätter att logga på för att hänga med er, trots att själva spelet inte lockar alla dagar. :) Och det finns ju ingenting som säger att det måste vara IRL-vänner som man rekryterar, man kan ju lära känna dem i Beetletun också. ;)

Så, nu har jag sagt ungefär samma sak som Crimmy tror jag, fast med andra ord.  :help

Men förresten Felladin, som OG-medlem är du ju officer och har rätt att ta in vilka du vill i gillet - så teoretiskt sett kan du ställa dig i Kamadan och rekrytera bäst du vill (men sedan får du vara beredd på att leva med det oändliga gnället om "den gamla goda tiden" från oss andra, om det kommer in allt för många galningar...)  :oldie

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Rekryteringar
« Svar #4 skrivet: 2011-05-03, 15:31:34 »
*en osalig ande svävar förbi och landar i diskussen* Booh!

Jag må vara fast i gamla hjulspår, men jag gillar rekryteringsformen,,möt-lär känna-bjud in i allt jag gör.
Detta medför ju att man saknar kvantitet men vinner oehörd kvalitet.
Kvalitet är ju bra, dock kan vissa situationer kräva det förra, då får man väga gott mot ont.
Detta är ju ett problem i de flesta mmo,,ja alla utom GW tydligen (yeey Anet) då man inte kan göra ditt o datt utan 2 tanks nutton healers femtioelva dps och 2 ninjas som snor allt lila loot & sedan lämnar guilden.

Nu har ju GW's upplägg gallrat bort allt sånt beteende och hur GW2 ser ut vet iaf inte jag..
Kanske kommer det att krävas att man tar in mer folk,,då får det ju bli så.
Men man kan ju fortfarande göra det enl. den gamla modellen,,fast lite mer =)

Jag gör just detta i Rift atm. Vi har hittat några guldkorn via pugs och hjälpa folk man springer på med quester osv.
Det går inte fort att ta sig fram mot epixx jakten, men vi har skoj medans vi försöker iaf.
Vissa ogillar detta tempo och lämnar guilden,,helt ok,,alla vill olika saker.
Men jag ger ogärna avkall på kvalitet..

Hur CG skall göra i GW1 i dagsläge lämnar jag i E-dots kapabla händer, har fullt förtroende för henne och då jag (igen) är och sår min vildhavre i andra spel anser jag nog min beslutanderätt vara på lågnivå i ovan ämne. :)

Vad gille i GW2 gäller är iaf namnet irrelevant så länge de goa människorna i CG är med i det,,gillets funktion i sig kan man ju bara spekulera om än så länge,,troligen inte mer funktion än vad det är i dag..en plats i cyberspace man kan kalla hemma medans man spelar. Någon överflyttning tror jag inte sker annat än att man väljer samma namn igen vid skapandet isf. :)


Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1645

  • Gäst
SV: Rekryteringar
« Svar #5 skrivet: 2011-07-23, 22:30:36 »
Fick en förfrågan från en kvinna i Holland om hon kunde gå med i vårt gille för lite förutsättningslöst end-game spelande.
I kort, hon är gift, sällan inne på vardagskvällarna, förstår lite svenska men talar ingen och lite oroväckande djupt insatt i Mursaats...

Att hon frågade var för att jag snackat skit med henne några gånger, och det har väl kommit fram hur laid back vi är när det kommer till att sätta ihop team och vad som ska göras och liknande. Hennes senaste guild var väldigt bundet efter vad det stod på wikin att man ska ha.

What say you, my trusted guildies?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rekryteringar
« Svar #6 skrivet: 2011-07-24, 03:30:50 »
Från en icke aktiv spelare: Om du anser damen i fråga vara ok, så litar iaf jag på ditt omdöme! :thumb

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rekryteringar
« Svar #7 skrivet: 2011-07-24, 08:03:23 »
Tja, det enda jag bekymrar mig lite över i sammanhanget är språkfrågan, men så länge det rör sig om enstaka individer så gissar jag att det skulle vara hanterbart(?). I övrigt så tycker jag det låter ok.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Rekryteringar
« Svar #8 skrivet: 2011-07-24, 08:45:08 »
Jo, det är språket som känns som ett litet problem för mig också. Men man kan testa och se hur det fungerar. Nu har jag ställt frågan till alla i alla fall. :)

 

Senaste inlägg