Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of tanks  (läst 73456 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #15 skrivet: 2012-08-27, 10:20:49 »
Gick ganska bra denna omgång :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #16 skrivet: 2012-08-28, 07:47:43 »
Hur många är det som spelar fortfarande? Jag är inne och spelar i stort sett varje dag.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: World of tanks
« Svar #17 skrivet: 2012-08-28, 08:12:16 »
Jag brukar spela det lite till och från.

Fick höra häromdagen att lillbrorsan lirar det samt en av mina arbetskollegor.

Så det kommer bli mer spelande av detta.

Spelade som jag kanske tidigare nämnt massor när det vara beta. Och när beta wipen kom så tappade jag suget lite. Samt att då det var det inte så många som lirade det.

Men jag kan alltid klämma lite lite WoT mellan BF3 och DayZ. Dock så skulle man behöva ha mer tid över så att man hinner med alla spelen.
Eller så får jag dela in det dagsvis....
:-)

Skall se om jag inte kan dra några rundor ikväll. Adda Letalis
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #18 skrivet: 2012-08-28, 09:57:09 »
Vad heter du i WoT

Braxen -> Braxen
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: World of tanks
« Svar #19 skrivet: 2012-08-28, 23:56:04 »
Vad heter du i WoT

Braxen -> Braxen
Letalis -> Letalis

Har addat alla i tråden nu iaf.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

guest21

  • Gäst
SV: World of tanks
« Svar #20 skrivet: 2012-08-29, 00:58:44 »
Gick ganska bra denna omgång :)

Vad använder du för fusk för att döda 7 och skada 1 men ändå bara träffa med 5 av 18 granater?  :nono

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #21 skrivet: 2012-08-29, 07:52:38 »
2 dead with 1 shoot :)
Får själv inte ihop matten här. Men det gick i vart fall bra tycker jag  :banana
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #22 skrivet: 2012-09-04, 14:04:45 »
Har börjat spela detta igen nu och det är superkul.

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #23 skrivet: 2012-09-04, 15:02:49 »
Tips
Se till att alltid köra med varje vagn minst 1gång/dag då man får exta exp för första vinsten varje dag.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #24 skrivet: 2012-09-04, 15:03:38 »
Såg just en intervju med Victor Kislyi som är VD för Wargaming. Han svarar på många frågor och tar upp vad som är på G och framtidsplaner för WOT. Klart intressant.

http://worldoftanks.eu/news/3696-meet-victor-kislyi-ceo-wargaming/

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of tanks
« Svar #25 skrivet: 2012-09-04, 21:00:59 »
Tycker fortfarande inte om att man bara kan lira tre pers ihop. Hojta när man kan lira ihop...

guest21

  • Gäst
SV: World of tanks
« Svar #26 skrivet: 2012-09-04, 22:43:01 »
Tycker fortfarande inte om att man bara kan lira tre pers ihop. Hojta när man kan lira ihop...

Det kan man, man måste bara vara i ett tank-company. Då pitchas man mot andra spelare som också spelar i companies med motsvarande storlek.

Jag passade föresten på att logga Old Gents som en klan i WoT. Kostade 2500 guld och jag har ingen aning om hur man bjuder in, men det ger sig säkert.

Edit: Hittade vart jag bjuder in och har bjudit in de flesta av er, men som jag förstår det kan ni genom att logga in på hemsidan välja "clans" under "community" och sedan söka efter Old Gents och sedan skicka en application.

Detta borde göra det lättare att hitta varandra ingame.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: World of tanks
« Svar #27 skrivet: 2012-09-05, 00:01:16 »
Problemet är att ett tank-comapny är en hel del folk och så många som lirar samtidigt är vi inte.

guest21

  • Gäst
SV: World of tanks
« Svar #28 skrivet: 2012-09-05, 00:24:04 »
Problemet är att ett tank-comapny är en hel del folk och så många som lirar samtidigt är vi inte.

Nja, 15 pers.. Men man kan ju pugga;)

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #29 skrivet: 2012-09-05, 01:10:04 »
Att de har en begränsning på tre tror jag beror på att plutoner lottas ut i random battle som vem som helst. För stora plutoner som samarbetar via TS skulle nog påverka balansen till nackdel för andra.
Möjligen om de gjorde en speciell kö för större plutoner men jag tror inte det kommer.
I intrevjun (se ovan) talade VD'n en del om hur de balanserar tanksen mha statistik så jag tror de har en del fokus på såna här frågor. Samtidigt verkar de väldigt öppna för förslag som de kan arbeta vidare på så vem vet...

Vi får testa lite mer med att skapa flera plutoner och synka "start battle". Med lite tur kommer man i samma strid. Med eller mot varann  :D :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

 

Senaste inlägg