Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of tanks  (läst 73434 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #45 skrivet: 2012-09-07, 00:39:38 »
Bästa runda hittills:

4 kills

Victory!
Battle: Steppes den 7 september 2012 00:31:58
Vehicle: Hetzer
Experience received: 856
Credits received: 17 868
Battle Achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #46 skrivet: 2012-09-07, 09:42:09 »
Hittat en AIMBOT?  ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #47 skrivet: 2012-09-09, 18:45:46 »
Varning till er alla som funderar på att skaffa den tyska Tier 5 vagnen PZIV. Gör inte det. Den kommer att toknerfas i nästa patch, från att ha varit en av dom bästa Tier 5 medium vagnarna så kommer den bli totalt kass. Det som har gjort den så bra är att den har ett extra bepansrat torn och en 7,5cm kanon med bra penetrering som har gjort att man kan klå heavies.

Det tornet och kanonen kommer nu försvinna från det vanliga framforskningsbara techträdet. Däremot så kommer vagnen att finnas med det tornet och kanonen som en premiumvagn som du får köpa för real cash.

TIdigare när Wargaming har gjort så här med någon vagn så har dom som haft en sådant fått en bra kompensation, oftast behålla den gamla vagnen med nerfad utrustning, men även fått den nya med en garageplats, så verkar inte bli fallet den här gången.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #48 skrivet: 2012-09-09, 19:38:35 »
Några kanske mindre uppenbara tangentkommandon:

T pressing this while targeting a vehicle will send a message to all teammates saying you are attacking %playername% and make the dot on the minimap highlight/flash for a short period.

X lock Hull (prevents vehicles without turrets such as TDs and artillery from automatically turning/traversing when you move the mouse). Using any movement key cancels the lock. This is key as turret movement doesn't disrupt camouflage but hull movement does.

CTRL takes you out of "arcade" or "sniper" mode letting the mouse move around the screen to do several things:
* Can right click on a player name in the list on the left or right to do multiple actions such as ignore, report, etectera.
* Can access settings during a battle
* Can click a small icon above the list of players to change the format of the player lists
* Can click on minimap sector to call attention to a portion of the map (note a single click makes it beep/flash multiple times, don't spam this)
* Can right click on the minimap sector while in artillery mode to quickly switch your aim/view to that sector of the map.


Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: World of tanks
« Svar #49 skrivet: 2012-09-09, 19:59:28 »
vad i ?!

Har kört med tier2 vagen Su-18 (arty)

den är helt tokbrutal som pansarvärn på nära håll. Oneshottar tier 3 och 4. Haft mina bästa rundor med den av alla vagnar jag provat

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #50 skrivet: 2012-09-09, 22:00:12 »
4 Kills, inkl Braxen!

Victory!
Battle: Erlenberg den 9 september 2012 21:46:32
Vehicle: Hetzer
Experience received: 759
Credits received: 15 880

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #51 skrivet: 2012-09-09, 23:06:32 »
Noterade idag att mellanslag får vagnen att tvärnita när man rullar fram i hög fart.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #52 skrivet: 2012-09-09, 23:10:59 »
Victory!
Battle: Himmelsdorf den 9 september 2012 22:43:08
Vehicle: Marder II
Experience received: 1 548 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 8 818
Battle Achievements: Reaper


 :D

Sen hade jag en bra runda med min GWPanter arty, Förlust men ändå 648XP och 42k cash
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: World of tanks
« Svar #53 skrivet: 2012-09-10, 13:16:26 »
Har kört detta en hel del sedan lanet nu och jädrar i min låda va kul det är men finns det inget sätt att välja server så att man kan spela ihop?

Skickat från min HTC Desire S
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: World of tanks
« Svar #54 skrivet: 2012-09-10, 15:03:37 »
Joina guillet så kan vi teama upp ... du måste joina via websidan...

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #55 skrivet: 2012-09-10, 15:41:05 »
Jag har inte joinat via ngn hemsida. Fick en invite från Kråkan. [OGSWE] är det som gäller.

Skitkul är ordet, sa bull, men ni andra måste vara helt jäkla outstandning med de scorer ni uppvisar. Själv brukar jag ligga mellan 150 - 400 xp/runda... Kanske skall spela mindre arty och mer medium iofs, men ändå.

Nu återstår bara att skrapa ihop 5500 xp med min nyinförskaffade Grille så jag kan börja göra skada med den. Räckvidden på den pjäsen är ju löjligt låg jmfrt med en uppgraderad Wespe.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #56 skrivet: 2012-09-10, 15:55:07 »
Det handlar om att hitta något som passar ens spelstil. Jag passar bättre för tank destroyers t ex. Men kommer även testa heavy. Light/medium/arty är inte jag helt enkelt.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #57 skrivet: 2012-09-10, 16:43:55 »
Jag passar som arty, men det ger ju aldrig bonus för cappade flaggor och spotting. Bara xp för kills/dmg. Men kul är det!
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: World of tanks
« Svar #58 skrivet: 2012-09-10, 16:58:50 »
Själv har jag inte kommit så långt än. Kämpar hårt för att komma upp till en panzer IV.

Mitt nick är ogrebeard

Skickat från min HTC Desire S
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #59 skrivet: 2012-09-10, 20:20:32 »
Rödskägg, tänk dig för innan du skaffar en PZIV, se min post högre upp i tråden.
Meganerf på väg för den vagnen :(
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

 

Senaste inlägg