Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of tanks  (läst 73446 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #60 skrivet: 2012-09-10, 20:51:29 »
:banana Med ny bössa, nya tracks och bättre radio på min Grille undrar jag om det egentligen finns ngn anledning att uppgradera framöver. >2:1 K:D ratio sen starten och ofta 3-4/match, win or lose.

Synd att ammon kostar 500/skott, men med en inkomst >10k/match är det :thumb

Nu skulle det bara vara kul att spela med likasinnade så att jag kan få vara vaktängel åt nån OG.

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #61 skrivet: 2012-09-11, 02:12:46 »
Vaktänglar är välkomna och Grillen sägs vara grym vad jag hört  :)

Vi har börjat köra lite plutonsmatcher när vi är ett par online. En SPG passar bra att gruppa med tanks som är nån tier högre. De flesta har ett par tier 3-4 vagnar och tier 5 börjar ramla in. Sen finns några med ännu högre tier vagnar.

I en pluton kan man vara 2-3 (3 om någon har premium konto, 2 annars). Är vi fler inne så delar vi oss i fler plutoner så alla kommer med och försöker komma in i samma match genom att plutonsbefälen trycker på battle synkat (och att vi kör med ungefär samma tier vagnar).
I ungefär 50% brukar vi få in plutonerna i samma match. Antingen på samma sida eller på motsatt. Gissa vilka motståndare som får högst prio när plutonerna hamnar på varsin sida  :)


Själv har jag en blandning av tier 3-5 att spela med

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #62 skrivet: 2012-09-11, 09:27:02 »
Jag har en PzIII (Tier IV), en Wespe (Tier III) och en Grille (Tier IV) + två småvagnar i Tier II så jag får ta och hoppa in och leka med er vid tillfälle. Hittills bara randommatcher. Har hamnat i några matcher med Tier VI och VII tanks och då känner man sig helt plötsligt inte riktigt lika kaxig. Man får hoppas på TD-kamrater och träffar som slår ut tracks helt enkelt.

När jag har tid dyker jag upp. Det var ju uppåt 8 pers i TS-kanalen igår. Gött!

Kan Sniffit (eller annan insatt) vara snäll och utveckla tanken med att man kan tjäna guld efter Tier V?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: World of tanks
« Svar #63 skrivet: 2012-09-11, 09:55:04 »
Jag har tanks från T2 - T8.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: SV: World of tanks
« Svar #64 skrivet: 2012-09-11, 10:02:14 »
Rödskägg, tänk dig för innan du skaffar en PZIV, se min post högre upp i tråden.
Meganerf på väg för den vagnen :(

Låter tråkigt men jag jobbar mig nog upp till den ändå.
Jag satsar på att nå vagnar som jag känner igen. Bara synd att man måste igenom dessa bedrövliga pz38.

Tanken att man måste spela scout för att forska fram mediumvagnar känns helt fel.

Vad rekommenderar ni annars för med tanks i tier 5?

Skickat från min HTC Desire S
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #65 skrivet: 2012-09-11, 11:22:24 »
För att komma åt Leopard 1 måste man igenom PzIV som det ser ut. Så även jag kommer gå den vägen.

Generellt så verkar majoriteten ligga på nivå 3-4-5. Tydligen är nivå 5 och 6 viktiga MM (Moneymakers) och man bör ha 2, kanske 3 MMs för att finansiera en höglevel (8+), om jag förstått saken rätt. Anledningen är att du kan gå back vid förlust med höglevlare!

Hittills har vi varierat kraftigt under var afton och lirat nästan allt från level 1 till 4. Vi kör ju OG-stilen så en nivå över eller under ribban är såklart OK. Artilleri kan lätt vara 2 nivåer lägre än snittet, Light tanks bör vara ännu lägre!

Mitt mål är satt till att levla upp två fordon till lvl5 och sedan kittade dem fullt och träna crew till 100%, samt att dra en hela vägen till nivå 10 (Leopard 1). Sen blir det säkert två-tre vagnar att spela emellanåt. Bl a har jag en nivå 2 som nu har Elite-status (allt är utforskat, och XP kan läggas på att snabbare få en erfaren crew, eller omvandla intjänad XP till "Free XP" som man kan spendera på andra vagnar. Sistnämnda kostar dock guld!).


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: World of tanks
« Svar #66 skrivet: 2012-09-11, 13:01:40 »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: World of tanks
« Svar #67 skrivet: 2012-09-11, 13:43:20 »
Om man dör med en Tiger och rundan är en förlust så kan det bli riktigt dyrt. Lite beror det på hur mycket ammo man har använt. Jag har 7 st vagnar som är fullt i som jag använder för att dra in pengar på och sen använder jag guld för att omvandla exp till free exp. Då går det fort att utveckla dom stora. Har runt 10.000 kvar för att kunna köpa KV 13 t.ex. Har man premium så går det ännu fortare för då får man mer exp.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #68 skrivet: 2012-09-11, 15:23:00 »
Tjäna guld i spelet görs genom Clan Wars men man behöver i princip tier 8-10 vagnar för att kunna lyckas där.

Att tjäna credits går med vilken vagn/tier som helst men jag tror att från ungefär tier 7 så börjar man gå back i credits vid förlust i matchen. Då kan det vara bra att ha vagnar som är bra på att tjäna in credtis för att supporta kostnaden för högre tier vagnar. Tier 5+6 är vad jag hört bäst att ha för att tjäna in credits med och då är det bra att ha minst två så man kan starta nästa match direkt om man råkar bli utslagen snabbt. Vill ma lägga ner lite pengar så kan man köpa en premium tier 8 vagn för guld. De ska ha tjäna lite extra credits vad jag förstått men tier5+6 ska funka bra annars.


Några spelformer (mer reservation av att jag misstolkat nåt)

Random Battle
Här slumpas man ihop med andra genom matchmaking. Oftast kommer man i matcher med ungefär samma tier på andra tanks. Går man in med en SPG så blir motståndarna oftast någon tier högre och ibland upp till 3-4 tiers högre (speciellt när det är färre folk online). Kör man en light tank som är scout klassad så är det inte ovanligt med 3-4 tiers högre motståndare. T.ex är T-50-2 (tier 5/6?) den högsta scouten i spelet och kan komma in mot tier 10 vad jag läst (Men som scout så är inte primära rollen att skjuta andra så det är egentligen ok)
I Random battle kan man också gå in som en pluton (2-3) och alltid komma in i samma match. Vid flera plutoner kan man försöka synka i sig så man får splea ihop flera (se inägg innan).

Training Battle:
Här kan man skapa ett slag där man antingen tillåter vem som helst att joina eller bara via invites. T.ex kan vi köra mot varandra utan andra kommer in.
Dessa slag ger ingen XP, ingen credits och inger rep kostnad men ammunition och consumables kostar. Minimum 2 spelare tror jag.

Clan Wars
Varje medlem i en klan som har minst en tier 5 vagn ger ett "token" till klanen. När klanen har 15 tokens kan de börja spela Clan Wars. Klanledaren kan via en websida (på worldoftanks.eu) köra ett "risk" liknande spel och genom att placera ut minst 15 tokens invadera vissa områden. Från dessa områden kan man sedan vidare attackera närliggande områden. Jag tror man kan göra en omgång per dygn om man vill. Om man attackerar ett område som kontrolleras av en annan klan så blir det en schemalagd livematch samma kväll (prime time) mot den klanen. Vinner man matchen så erövrar man området och expanderar. Olika områden ger olika mycket guld när man har kontrollen över dem.
Wargaming ville ha lite "end game" content i spelet så Clan Wars är inte tierbegränsat på nåt sätt. Detta innebär att man lär i princip möta tier 9-10 i alla Clan Wars matcher så att med tier 5:or t.ex blir det nog svårt att erövra ett område.

Tank Companies
Här går man samman upp till 15 spelare och kör matcher mot random andra tank companies.
Dessa delas upp i fyra "divisioner" (se nedan) och summan av tiers på de tanks man deltar med måste vara inom poäng området.
Så t.ex kan man för en Medium match köra 15 spelare med tier 4 vagnar. Man kan ta in ett par tier 6 om man vill men då får någon annan gå ner lite i tier. Fär man inte ihop 15 spelare kan det kanske ändå vara värt att köra en match och de som kör kan då toppa med lite högre vagnar. T.ex 10 spelare med tier 6.
Vad jag hört är det många som kör de Junior/Medium men lite färre kör i de två högre. Så fort det är minst 4 tank companies i kö så körs matcher igång

För vår del tror jag Junior och Medium skulle kunna vara lämpliga.


Tillåtna kombinationer i Tank Company matcher

Junior Tank Company
Total tier level : minimum 20 pts - maximum 40 pts
Artillery level : 2-3
Tank destroyer level : 2-3
Light tank level : 1-3
Medium tank level : 2-4
Heavy tank level : 4

Medium Tank Company
Total tier level : minimum 40 pts - maximum 60 pts
Artillery level : 2-4
Tank destroyer level : 2-6
Light tank level : 1-4
Medium tank level : 2-6
Heavy tank level : 4-6

Champion Tank Company
Total tier level : minimum 60 pts - maximum 90 pts
Artillery level : 2-6
Tank destroyer level : 2-8
Light tank level : 1-8
Medium tank level : 2-8
Heavy tank level : 4-8

Absolute Tank Company
Total tier level : minimum 90 pts - maximum 150 pts
Artillery level : 2-10
Tank destroyer level : 2-10
Light tank level : 1-10
Medium tank level : 1-10
Heavy tank level : 4-10


Ps. Historic Battle, Garage Battle och 30vs 30 är andra varianter som verkar på G.
« Senast ändrad: 2012-09-11, 15:26:37 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: World of tanks
« Svar #69 skrivet: 2012-09-11, 15:57:57 »
Man kan även köpa guld i spelet genom att logga in på hemsidan med sitt användarkonto.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #70 skrivet: 2012-09-11, 18:53:59 »
@Loppan, en fullt utrustad Grille är en riktigt bra moneymaker, jag körde med den riktigt länge men sålde den när jag gick upp till Hummeln. Har nu en GWPanther som ger riktigt bra cash när man vinner, vid förlust så är det bara hoppas att man har träffat många fi så att man inte går back.

Att tjäna pengar är efektivast med vagnar runt Tier 5 om man inte skaffar en högre premiumvagn, har en Type59 tier 8 och den är brutalt lätt att håva in pengar med. En normalrunda med 2 utslagna och 2-3 skadade fi ger runt 40k cash vid seger, vid förlust så får du fortfarande ut nästan lika mycket pengar men betydligt mindre XP.

Den tanken som sägs vara den bästa cashmaskinen i spelet är den tyska Löwe som ska vara helt brutal.

Sen måste jag tyvärr säga att bli inte för kära i era vagnar speciellt inte om ni kör dom tyska. Utvecklarna Wargaming är ryska och har en väldigt tråkig uppfattning att allting som är tyskt inte får vara för bra (dom förlorade ju kriget och kan inte ha varit så bra). Tittar man på många av dom tyska stridsvagnarna från andra världskriget så var dom det bästa som fanns under hela kriget, så är inte fallet i WOT. Ta t.ex Pzkw V Panther och Pzkw VI Tiger så var dom helt grymma under kriget och Panthern är föregångaren till dom flesta moderna stridsvagnar som finns idag. I WOT så är dom mediokra vagnar som har svårt att dominera på slagfältet som dom borde göra. Dom ger även extra mycket XP om man lyckas slå ut dom så att man blir en granatmagnet så fort nån upptäcker en.

Det här är nånting som det gnälls massor på WOT forumen om och har gjort ända sen spelet släpptes men det spelar tydligen ingen roll för dom tyska vagnarna nerfas med jämna mellanrum medans dom ryska buffas.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: World of tanks
« Svar #71 skrivet: 2012-09-12, 12:54:34 »
Lekte lite med min marder II igår och hade riktigt kul.
Spelstilen passar mig väl inte helt då jag är en rastlös natur som tycker om rörelse.
Men många kills blir det om man står rätt.

Iallafall ljusår bättre än att spela med p38na som passiv scout

Skickat från min HTC Desire S
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #72 skrivet: 2012-09-13, 20:53:41 »
Gah, "Updating launcher: checking for updates..." och sen inget mer  :(


"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #73 skrivet: 2012-09-13, 23:23:14 »
För er som inte var online när det hände: Om launchern låser sig oförklarligen, starta istället spelet direkt. World of Tanks istället för WoTLauncher.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #74 skrivet: 2012-09-15, 09:19:23 »
Denna helg är det 3x bonus på daily victory!

 

Senaste inlägg