Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of tanks  (läst 73430 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Sv: World of tanks
« Svar #75 skrivet: 2012-09-16, 14:44:08 »
En fråga.
Vilka uppgraderingar är värda att köpa?
Jag införskaffade ett kamuflagenät till te vilket var rätt billigt men en del pryttlar kostar ju skjortan.

Skickat från min HTC Desire S
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest5074

  • Gäst
SV: World of tanks
« Svar #76 skrivet: 2012-09-16, 15:05:46 »
Körde detta för länge sedan, ska nog dra hem det och börja lira lite jag med..

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: World of tanks
« Svar #77 skrivet: 2012-09-16, 22:08:15 »
Till min SPG har jag Cammo nät, annars så har jag bara repair, medic och brandsläckare på de flesta av mina tyngre vagnar. Jag kör dom där för 3000 st. När det gäller småvagnarna så vet jag inte om det är värt dom pengarna.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #78 skrivet: 2012-09-16, 23:12:24 »
Camonät till TDs. Å andra sidan så har ajg bara nått nivå 5 än.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #79 skrivet: 2012-09-16, 23:53:00 »
Jag har provat lite equipment på SPG och TD's.

På SPG tycker jag dessa är trevliga:
"Artillery Shell Rammer" = 10% snabbare omladdning
"Gun Laying Drive" = 10% snabbare sikte (hur snabbt cirkeln dras ihop)
Och sen en till, kanske ventilation eller camouflagenet
De två första här gjorde mitt artilleri mycket trevligare :-)
Dock kostar det 10G om jag vill flytta dem till annan tank.

På Destroyern så har jag:
"Camouflage net" = "Lede fi behöver komma 25% närmare för att se en när man står stilla"
"Binocular Telescope" = 10% extra viewrange för commander så man "ser" fi längre bort)
"Tabk Gun Rammer" = 10% snabbare omladdning
Väldigt trevliga saker om man gillar att gömma sig och "snipa"
Camonet och binoculars kan man flytta gratis hur ofta man vill

Snabbare omladdning är alltid nice då fler skott/träffar/dmg = mer XP = snabbare levling... iallafall i teorin :-)
« Senast ändrad: 2012-09-16, 23:56:11 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #80 skrivet: 2012-09-17, 08:43:39 »
 :stupid

Shell Rammer och Gun Laying drive gör SPG:n mkt trevligare. 10% på sikte och omladdning gör väldigt stor skillnad när man bara har 3-4 rounds/min.

Tänk också på Rythms tips om x-knappen när du kör SPG (och kanske även TD?). Om du vet varifrån fi bör komma, tryck x så att du låser hjulen och bibehåller en så liten träffcirkel som möjligt. Det ger betydligt snabbare sikte och säkrare träffar. Glöm bara inte att klicka bort den innan du byter målområde ;)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #81 skrivet: 2012-09-17, 12:19:35 »
Jag håller med Loophole om X knappen.
Det är också väldigt bra för en TD som kör som sniper. Om man inte låser dem är det väldigt lätt att man utan att tänka sig för drar siktet lite för mycket sidledes och då vrider sig hela tanken. Så fort tanken rör på sig så deaktiveras camonätet (man måste stå still i 3s för att det ska bli aktiverat) och risken för att bli upptäckt ökar markant.
Har man en Amerikansk TD som har turret så slipper man tänka på det och kan sikta 360 grader utan poppa ur "stealth".

Ett annat tips om man kör SPG och man inte har några lämpliga mål är att ställa in sig på områden där man misstänker att FI's artilleri står och zooma ut max. Så fort de skjuter ser man det och kan då slå ut deras SPG med lite tur. Slår man inte ut den så får man nog han att flytta på sig iallafall och då kan han inte skjute mot våra på en kort stund.
Sen får man vara beredd på att FI gör samma sak och vill man vara säker bör man flytta lite på sig efter varje skott. Jag tror detta blir viktigare på högre tiers då fler lär köra med den taktiken där.

Jag brukar ibland också leta efter träd som ramlar och staket som faller. Ser man 2-3 i rad så vet man att nåt är där, deras ungefärliga riktning och fart och kan slänga iväg ett skott. Oftast är det slöseri med skott men jag har lyckats slå ut tanks på det sättet ett par ggr och det känns skönt när man lyckas med sånt  :)
Av samma anledning brukar jag i möjligaste mån unvika att fälla träd, staket och dyligt när jag förflyttar mig.

Håller man på att kappar så ska man absolut undvika att riva träd, staket, fordon och dyilkt. Artilleri lär ligga över basen och leta efter såna ledtrådar. I en match nyligen när jag + 2 till höll på att kappa så backade en av våra på ett träd, 5s senare var han utslagen och vi höll på att tappa kappen.

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #82 skrivet: 2012-09-17, 22:52:18 »
http://gamemodels3d.com/

lär er weakspots

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: World of tanks
« Svar #83 skrivet: 2012-09-17, 23:59:05 »
Trevlig sida, ska nog hitta fler weakspots nu :-)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #84 skrivet: 2012-09-18, 10:41:55 »
Fråga: Ska jag på nivå VI satsa på en VK3001(H) eller en VK3601(H)? De verkar väldigt likvärdiga...

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: World of tanks
« Svar #85 skrivet: 2012-09-18, 11:45:27 »
Sitter vid en *%#&% landstingsdator som inte tillåter surfning på någon sida som har med spel att göra (förutom oldgents.se :banana) men jag har för mig att du mest skall kolla på vart de olika grenarna tar dig senare? Vill du gå mot medium eller heavy?

Sen har jag för mig (utan att själv ha någon tank i den linjen över PzIII) att 3001 är snabb med mindre pansar och 3601 är långsammare med mer pansar. Så välj det som passar din spelstil eller den väg du tänker ta mot medium eller heavy.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #86 skrivet: 2012-09-18, 19:04:07 »
Fråga: Ska jag på nivå VI satsa på en VK3001(H) eller en VK3601(H)? De verkar väldigt likvärdiga...

VK3601 (H) tycker jag, betydligt roligare vagn.
Den är som en heavy att köra, bra träning inför dom riktiga som kommer senare ;)
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: World of tanks
« Svar #87 skrivet: 2012-09-18, 22:36:56 »
Fast jag planerar ducka heavy-trädet helt och hållet faktiskt...

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: World of tanks
« Svar #88 skrivet: 2012-09-19, 08:58:45 »
3601 är en jättekul vagn. Helt ok speed, jämför man med Löwe så är den supersnabb, när den är fullt utvecklad så gör den helt ok skada.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Crashman

  • Global moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 506
    • http://www.oldgents.com
SV: World of tanks
« Svar #89 skrivet: 2012-09-19, 09:38:09 »
Jag tänkte också så tidigare att inte alls satsa på heavyträdet, men sen låste jag upp tigern och till slut så kunde jag inte hålla mig. Nu när jag har researchat den fullt så har den blivit riktigt rolig.

Det du kan göra är att låsa upp VK3002 (DB), med den så kan du gå både mot Panthern och Tigern. Och den vagnen är fantastiskt rolig, snabb med ett bra sluttande pansar och en trevlig 88mm kanon

Plus att VK3002(DB) antagligen kommer att behövas för att låsa upp den planerade nya grenen av tyska meadlys som kommer  i framtiden.
Den som sitter tillräckligt länge vid flodstranden ser med tiden dom flesta av sina fiender flyta förbi

 

Senaste inlägg