Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Friday night mesmeranza!  (läst 1584 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
Friday night mesmeranza!
« skrivet: 2011-10-19, 18:54:17 »
Ni vet ju att det kommer att bli lika epic som awesome - CG:s första all-mesmer-team!  :supporter

Inget annat än mesmers - med övervägande mesmerskills - i laget, och vadhelst ni vill dricka bredvid datorn. Även icke-mesmers är välkomna på ts. Knäckebröd och Shiro fram på natten. Vi ses på fredag kväll (21/10)!  :cheers

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Re: Friday night mesmeranza!
« Svar #1 skrivet: 2011-10-20, 06:24:47 »
Håller på att panik-levla en lek-mesmer i Factions så jag ska ha något att spela med. :)

Finns förvisso risk att "fram på natten" blir chockerande tidigt för en annan, eftersom jag numera lider av Mika-sjukan (fredagskväll + alkohol = ut som ett ljus)...

HTC/Tapatalk


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Friday night mesmeranza!
« Svar #2 skrivet: 2011-10-20, 07:14:56 »
Jag var lite inne på samma spår, att dra upp en Nightfall-mesmer så jag har tillgång till EoTN i alla fall.
Får se om jag har tid. :cartman

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Friday night mesmeranza!
« Svar #3 skrivet: 2011-10-22, 10:20:49 »
Rapport: Mesmeranzakväll 1

Att dra igenom D'Alessio Seaboard (normal mode) med fyra lvl 20 och två heroes kanske inte verkar så hävt, men med tanke på att två av våra flickor var nylevlade och utan eliter, en dessutom fortfarande aspirerande survivor, och våra byggen ihopslängda i all hast före avfärd så ville vi ta det säkra före det osäkra och gå ut lite löst.

Resultatet? Utmärkt! Ingen var ens i närheten av att dö och uppskattningsvis gick det minst lika fort som när man gör det med ett mer normalt lag av lvl 20 karaktärer. Och det var riktigt skoj! Vi hade nästan uteslutande mesmerskills, undantaget ett pet som behövde levlas och ett par skyddande spirits i survivormesmerns skillbar. När vi slängde ihop våra skillsets försökte vi sprida oss lite - vissa var mer inriktade mot casters och andra mot melee, etc - och där går det att göra mycket justerande.

Att spela upp en mesmer till lvl 20 och förbi "Naphui Quarters" (som låser upp secondary professions) i Factions går på ett par kvällar, så den som är mesmerlös men vill vara med och leka behöver inte tveka. Se till att göra så mycket quests som möjligt, för de ger löjligt mycket XP jämfört med tid/arbete. Och cash!

We will be back!  :supporter

 

Senaste inlägg