Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!  (läst 4574 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
Kära vänner och gilleskamrater!

Under alla år som Old Gents har spelat Guild Wars har Casual Gamerz [CG] varit vårt gille. Det skapades av Formy-C när spelet tog steget från beta till release den 28 april 2005 - inte i första hand för att bli något officiellt OG-gille, utan för att vänner och casual gamers skulle ha någonstans att ta vägen när de tog sina första steg i Tyria. Det blev dock det ställe dit alla OG-människor på ett självklart sätt flockades - och på den vägen är det! Något annat har aldrig varit på tal!
:oggubben

Det har under alla år funnits en kärna av aktiva spelare i gillet: folk har försvunnit, vissa har kommit tillbaka, nya har kommit till, och vi är också en handfull som tagit denna väg in i OG-gemenskapen. Det är ju inte de enorma utmaningarna i Guild Wars som hållit gillet levande - särskilt inte de sista åren - utan vänskapen och lusten att umgås "i den coola världen" i kombination med att Guild Wars "casualness" har tillåtit oss att göra det. Casual Gamerz har under åren med Guild Wars varit ett gille utan drama och trätor, och med medlemmar som i vått och torrt ställt upp för varandra, för andra och framför allt för nya medlemmar i gillet. Vi har varit OG helt enkelt!  :cheers

Och nu står vi ÄNTLIGEN inför releasen av Guild Wars 2 - vi har ju faktiskt väntat sen 2007! Avsikten är naturligtvis att låta Casual Gamerz reinkarnera i Guild Wars 2, och vi (som fortfarande är aktiva i GW1-versionen av gillet) kommer att registrera gillet så fort det bara är möjligt under headstarten nu på lördag (25 augusti 2012). Vi hoppas att alla vänner, OG, gamla CG och andra trevliga casualspelare vill göra oss sällskap i det nya Casual Gamerz, och föra denna glada, gemytliga och långa OG-tradition vidare! :hi

Gillets organisation i GW2
Eftersom influxen av medlemmar i gillet kommer att bli stor till en början kommer vi inte att följa den kutym som funnits de senaste åren i Guild Wars, nämligen att en aktivt spelande OG-medlem automatiskt uppgraderas till officer. Så var det inte heller i början när spelet släpptes. Länken mellan CG och OG är heller inte absolut - CG har aldrig varit exklusivt för Old Gents medlemmar utan öppet för alla trevliga casualspelare.

Guild Wars 2 har betydligt mer avancerade möjligheter att skapa olika nivåer i gillesorganisationen än vad som fanns i ettan, men vi har beslutat att hålla CG:s organisation så platt som möjligt. CG är inget elitgille, och ska rent praktiskt inte behöva mer än gillesledare, en handfull administrativa officerare och så den stora menigheten, plus något slags inslussningsnivå för nya och helt oprövade medlemmar (så de inte snor hela gillesbanken) samt förstås något slags officersnivå för PvP-funktionerna. Så lite inbyggd prestige som möjligt, så lite krångel som möjligt och maximalt med skoj helt enkelt!
:supporter

ArenaNet kommer redan att ha eliminerat många av de element som gillen i andra spel brukar splittras och rasa samman över, och vi hoppas och tror att vi alla tillsammans ska kunna undvika andra fallgropar efter vägen. Den platta gillesstrukturen är ett sätt att göra det. I Casual Gamerz är inte kakburken det viktiga utan kakorna - gemenskapen! Alla frågor, konstigheter och problem löser vi undervägs. Välkomna!

Och ja, då ses vi förhoppningsvis i den coola världen, glöm inte knäckebröd! :buddy

Med fingrarna på tangentbordet och representerande CG i Guild Wars 1,

E.

guest1645

  • Gäst
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #1 skrivet: 2012-08-23, 07:45:30 »
:cheers
Vi ses snart i den nya coola världen. :banana


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #2 skrivet: 2012-08-23, 07:55:24 »
Vad jag förstår finns det inga PVP-servers som i WoW. Men ändå snackar folk om PvP-server. Är det för att CG blir ett PVP-fokuserat guild och att man mer eller mindre är tvungen att köra PvP om man kör FS, eller hur funkar det?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #3 skrivet: 2012-08-23, 09:07:02 »
Vad jag förstår finns det inga PVP-servers som i WoW. Men ändå snackar folk om PvP-server. Är det för att CG blir ett PVP-fokuserat guild och att man mer eller mindre är tvungen att köra PvP om man kör FS, eller hur funkar det?

Du behöver inte köra en match PvP om du inte vill. allt går att göra från alla servrar. Men attityden på spelarna på FS dras mer åt PvP troligen.

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #4 skrivet: 2012-08-23, 09:08:39 »
Det här låter bra, jag känner mig riktigt sugen på LÖRDAG nu :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #5 skrivet: 2012-08-23, 09:40:27 »
Fint skrivet! Helt sjukt att det är sju år sedan jag för första gången satte mon fot i ascalon ... Redan då, en månad efter release gnällde fompa på att spelet var för lätt, och att det minsann var en rejäl utmaning i betan :) :tease


Skickat från mobilen...

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #6 skrivet: 2012-08-23, 12:05:16 »
Personligen tycker jag att [@ZU@1_G@///3RZ hade vart ett ännu leetare namn :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Sv: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #7 skrivet: 2012-08-23, 12:19:23 »
För att svara Elu: Vi har både PvP och PvE-minded people i gillet. Att joina en PvP-orienterad server är bra för PvP-folket, medan servervalet /borde/ spela mindre roll för de som enbart är intresserade av PvE.

Hur detta fungerar sedan återstår att se. :)

Skickat från telefonjäveln.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #8 skrivet: 2012-08-23, 12:30:23 »
Trevlig läsning  :thumb
Jag ser fram emot att lira GW2 med er! :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #9 skrivet: 2012-08-23, 15:15:54 »
Fint skrivet! Helt sjukt att det är sju år sedan jag för första gången satte mon fot i ascalon ... Redan då, en månad efter release gnällde fompa på att spelet var för lätt, och att det minsann var en rejäl utmaning i betan :) :tease


Skickat från mobilen...

Jo ja,,jag hade fel, det var inte GW det var fel på,,det var jag som var för pro ;)
Smirnoff & knäckebröd gör mig till UBER NOOB MOOOONK..Leeerooooy!!!!!!!!!!!!!!!

*fniss*


Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Om Casual Gamerz [CG] - allas vårt gille - och Guild Wars 2!
« Svar #10 skrivet: 2012-08-23, 15:42:22 »
 :lolabove
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg