Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?  (läst 3249 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« skrivet: 2012-08-29, 16:18:08 »
Detta står på GW2's hemsida..
Min fråga är då, nån som vet vart tusan man skriver in sin retail serial,,jag hittar då ingenstans att göra det o_O


Guild Wars 2
>News>Don’t Forget to Pick Up Your Retail Box and Serial Code
Don’t Forget to Pick Up Your Retail Box and Serial Code
by The Guild Wars 2 Team on August 28, 2012

A reminder to North American players who pre-purchased or pre-ordered a physical copy of the Standard Edition, European players who pre-ordered the game, and any players who pre-purchased the Collector’s Edition: remember to pick up your Guild Wars 2 box and final serial code to continue playing!

These players will need to return to the retailer where they made the original transaction in order to receive their retail game boxes and final serial codes.

Pre-Order customers have 2 days after launch day —Aug 28 — to apply the final serial code to their account, while Pre-Purchase customers have 5 days after launch to do this. After this grace period ends, you will be unable to access the game until you apply the final serial code.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #1 skrivet: 2012-08-29, 16:55:27 »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #2 skrivet: 2012-08-29, 19:34:45 »
Har nu hämtat min CE och ska packa upp (nej, tänker inte filma, leta upp Felicia Days uppackning om ni vill se en sådan) och kolla min kod soon.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #3 skrivet: 2012-08-29, 23:38:01 »
Humm  :hm

Jag har för länge sedan skrivit in den enda kod jag fick i GW2-boxen "Standard Edition Pre-Purchase". Vill de att jag ska hämta någon mer låda?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #4 skrivet: 2012-08-30, 06:36:55 »
Tiny; ja, frågan är befogad. Märkligt formulerat av dem tycker jag.
Det GW2 jag köpte hette "Digital Deluxe Edition", kostade 649 spänn och har ingen låda. Skulle bli en smula upprörd om jag inte får fortsätta spela efter den 30:e.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #5 skrivet: 2012-08-30, 07:27:31 »
ja jag tyckte formuleringen var väldigt underlig, sen har jag ju ett annat problem,,jag har fått totalt 6 serials (på 2 spel) o_O
Fast den på lådan jag fick i posten igår antar jag är den de vill ha,,förvirrande som sagt. :cartman
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #6 skrivet: 2012-08-30, 08:08:18 »
Är det inte så här?

Pre-purchase = den digitala utgåvan (standard, deluxe och collectors edition) som gav oss tre dagars headstart. Av dessa köp innehåller ju bara collectors edition någonting fysiskt (Rytlock-figur, bok, skivor och annat lullull), de andra är helt digitala.

Pre-order = förhandsbeställning av någon av varianterna av fysiskt spel (en dags headstart?).

Alla de förköpsvarianter som de facto omfattar fysiska saker - alla pre-order samt digital collectors - måste förstås se till att de får sina grunkor, och det är dessa som ArenaNet avser ovan.

Eller är jag helt ute och cyklar? :)
« Senast ändrad: 2012-08-30, 08:10:56 by E-doT »

guest1645

  • Gäst
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #7 skrivet: 2012-08-30, 10:35:14 »
Helt rätt, alla utgåvor som innebär en fysisk låda kommer innehålla en "retail"-kod.

Rent digitala utgåvor innebär bara en kod.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #8 skrivet: 2012-08-30, 16:10:35 »
Jag vill ha mina AION-vingar nu! :rythm :ripped


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #9 skrivet: 2012-09-01, 16:13:28 »
https://register.guildwars2.com/ <-- där!

När jag försöker regga min GW2CE kan jag inte skriva in mitt spelnamn. Den fyller automatiskt ut helt andra siffror än vad jag har.

På videon som förklarar hur man gör får hon inga extra siffror.

Hade det funnits en dialogruta med en ok-knapp inne på kontot hade jag fixat det här för länge sedan...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #10 skrivet: 2012-09-01, 16:16:12 »
Vi hade diskussionen på TS för någon dag sedan. Jag, Formy och Cthu har också fått nya siffror. Men samma konto när man väl loggar in, bara andra siffror som sagt.

Men ja, detta systemet känns inte helt hundra. I Guild Wars 1 var funktionen för att aktivera nya koder helt sömlöst integrerad, det var supersmidigt. Vet ej varför de strular så nu...
Faktiskt en hel del saker som var nimma och smidiga i ettan som de inte riktigt tänkt på, även om de nu lagt upp så man kan byta karaktär utan att logga ut, vilket inte var fallet under första beta-helgerna.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #11 skrivet: 2012-09-01, 16:24:38 »
Tack för snabbt svar! :) :thumb

Jag vart väldigt tveksamt till att trycka på knappen när jag såg dom andra siffrorna, mycket väl medveten om att i datorvärlden kan en liten skillnad kan betyda väldigt mycket.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest590

  • Gäst
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #12 skrivet: 2012-09-01, 17:25:39 »
Vi hade diskussionen på TS för någon dag sedan. Jag, Formy och Cthu har också fått nya siffror. Men samma konto när man väl loggar in, bara andra siffror som sagt.

Men ja, detta systemet känns inte helt hundra. I Guild Wars 1 var funktionen för att aktivera nya koder helt sömlöst integrerad, det var supersmidigt. Vet ej varför de strular så nu...
Faktiskt en hel del saker som var nimma och smidiga i ettan som de inte riktigt tänkt på, även om de nu lagt upp så man kan byta karaktär utan att logga ut, vilket inte var fallet under första beta-helgerna.

 :goodposting

Jag hoppas verkligen dom fixar detta så man kan lägga till koder innefrån spelet innan nästa gång man måste ange någon sådan kod.

guest1645

  • Gäst
SV: Aktivera guild Wars 2 inom 5 dagar?
« Svar #13 skrivet: 2012-09-02, 00:51:54 »
Inte jättesugen på att byta användarnamn vid varje expansion... Eller vid promo-koder eller annat sånt lullull.

 

Senaste inlägg