Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hypotetiskt Zelda-spel  (läst 2275 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Hypotetiskt Zelda-spel
« skrivet: 2013-03-18, 08:58:00 »
Ja, jag vet, det finns inte, men seitan vad detta hade varit coolt!
Citera
What if Nintendo made a Zelda game where you played as Zelda, disguised as Sheik, during the seven years Link is sleeping in the Temple of Time?

Aside from Impa in Skyward Sword, there's not much we know about the Sheikah, retainers of the Hyrule Royal Family, and why they all disappeared. And what of Hyrule's "dark and bloody past" in the Shadow Temple? Could the Sheikah and their disappearance have anything to do with it? There's a whole chunk of lore and story and money to be made from such an idea!

-Stealth-action game complete with Sheik's gear and abilities from both OoT and the Smash games.

-Explore the secrets of Hyrule hidden by the Sheikah.

-Learn the ways of the Sheikah.

-Follow Zelda's quest as she copes with the loss of her kingdom, her own disappearance in her people's time of need, uncover Ganondorf's plans, and help set the stage for the Hero of Time's own work.


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Hypotetiskt Zelda-spel
« Svar #1 skrivet: 2013-03-18, 10:16:26 »
Coolt! Tycker dock att hon inte ska behöva maskera sig till man (Sheik är Zeldas alter ego i Ocarina of Time).

Det är faktiskt på tiden att Zelda är huvudpersonen i ett Zelda-spel :)
Innan jag visste en del om dataspel trodde jag att Link var Zelda, ett ganska vanligt misstag verkar det som.

Det finns ett hack där man kan spela The Legend of Zelda där Zelda räddar Link istället för tvärt om:
http://kotaku.com/5990946/modder-hacks-the-legend-of-zelda-so-it-stars-zelda-saving-link
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Hypotetiskt Zelda-spel
« Svar #2 skrivet: 2013-03-18, 14:55:21 »
Sheik är inte så mycket man som en sheikah, samma som Zeldas amma (som har liknande klädsel).
Hade varit RIKTIGT coolt att veta vad som hände under de sju år Link är försvunnen i OoT!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Hypotetiskt Zelda-spel
« Svar #3 skrivet: 2013-03-20, 13:47:30 »
Vem är Zelda???


;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Hypotetiskt Zelda-spel
« Svar #4 skrivet: 2013-03-21, 10:50:26 »
Lättast är väl att kolla en Wiki:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prinsessan_Zelda

Oftast håller Zelda-spelen så bra kvalitet att det är många som köper en Nintendo för att kunna spela dom spelen (förutom Mario alltså).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Hypotetiskt Zelda-spel
« Svar #5 skrivet: 2013-03-21, 12:59:00 »
 :stupid
Varför jag har kval om jag ska byta dator eller skaffa WiiU. Har inte spelat Windwaker på Gamecube, och HD-versionen är riktigt snygg. Och lägg därtill ett nytt kommande Zelda.

 

Senaste inlägg