Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?  (läst 8132 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« skrivet: 2014-02-28, 17:32:19 »
Tidigare hade vi en omröstning om Ancient Knights skulle avveklas. Svaret blev NEJ.

Nu kommer då en 2:a omröstning! Omröstningen kommer vara i 60 dagar.
Frågan/orna är: Skall vi vara kvar på Outland?
En PVP-server eller skall vi flytta oss till en mindre befolkad server och samtidigt EV byta Server-kategori? (PVP-, PVE-, eller RP-Server)
Eller skall vi rent av bara flytta för att det inte skall vara så otroligt svårt att komma in på servern då man väl har bestämt sig för att spela lite?

Självklart beror köerna som finns idag på Outland, vilken tidpunkt man försöker logga in och om det har ex kommit en ny patch eller ny expansion.
--------------------------------------------------------------------------
Här följer lite information om Outland-servern:
 
Outland är en överbefolkad server, som är stationerad i Stockholm, om jag har fattat allt rätt.
Ofta är det kö in på servern och det är inte längre tillåtet att skapa nya konton på Outland. "Outland is LOCKED" Står det rätt ofta eller alltid.
Outland är en aktiv PVP-server där man blir PVP:ad ofta när man, Tex är ute och questar, farmar eller vad man nu håller på med. Finns inget sätt att skydda sig emot andra spelare om de nu får för sig att PVP:a dig som spelare. Förutom att bli jäkligt duktig på PVP.
--------------------------------------------------------------------------
Här följer lite bakgrund till AK:

Ancient Knights är eller har ofta varit en Guild där PVP har näst intill varit obefintlig genom åren.
Ancient Knights är och har varit en Guild där PVE är det som har lockar oss mest, under alla år som har vi har funnits vilket är måååånga år nu!
--------------------------------------------------------------------------
Nylig uppdatering om Guilden:

I dagsläget är det nästan ingen aktivitet i Ancient Knights.
 
Vi som fortfarande har konton aktiva, vi spelar hellre på en mindre befolkad server och där man själv väljer om man vill vara PVP-flaggad eller inte. Vi spelar på Argent Dawn en RP-server där vi oftast slipper de köer som blidas och att bli PVP:ad (Gankad) när man är ute och questar, farmar, eller vad vi nu känner för att göra. Vi är inte ingrodda RP-spelare men ibland får vi för oss att Rollspela lite.

På en RP-sever som tex Argent Dawn, där väljer du själv om du vill aktivera att vara tillgänglig för PVP.
Det man då gör är att man aktiverar att man vill vara PVP-flaggad via din Karaktär du spelar.
Självklart kan man bli PVP-flaggad om man råkar flyga eller traska in, i en av de andra sidans storstäder, eller att man råkar attackera en annan spelare som har aktiverat sig för PVP, för sin karaktär.

Men skulle det hända så är man PVP-flaggad i 5 min, sen är man deaktiverad för  PVP igen. Skulle man få för sig att stå upp för sig och slår tillbaka då man blir på hoppad av andra spelare när man är PVP-flaggad. Då resetas tiden tillbaka till 5 min varje omgång man slår tillbaka på en annan PVP-flaggad spelare.
--------------------------------------------------------------------------
GM Vill veta!

Så nu vill framför allt jag som GM veta vad ni tycker? Skall vi vara kvar på Outland eller skall vi flytta Ancient knights till en annan server? Samtidigt som vi ev väljer att byta kategori på server från PVP till något annat eller bara byta till en mindre befolkad server?

Så gör din röst hörd! Rösta på det alternativ du tycker passar just Dig och din spelupplevelse som du vill ha.
/Rhowdy

--------------------------------------------------------------------------PS:
 Skulle det bli aktuellt med en flytt så är det inte speciellt krångligt nu förtiden. Man flyttar hela Guilden, så alla karaktärer som finns i Guilden, då flytten aktiveras av GM kommer att få valmöjligheten till flytt. Det som sker är att nästa gång du loggar in på din karaktär som var med i Guilden då flytten aktiverades, den kommer få ett meddelande att Guilden har flyttat och du får nu möjligheten att välja om du vill flytta med den karaktären till det nya stället.
Om det blir en kostnad på det, är jag inte 100 % säker på än. Men det kommer jag att ta reda på och ni kommer få informationen innan vi till 100 % väljer att flytta Guilden helt om utfallet blir så av omröstningen.
                                                                         DS
« Senast ändrad: 2014-02-28, 17:34:25 by Rhowdy »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #1 skrivet: 2014-03-01, 18:37:25 »
Jag ser fram emot att slippa gank-idioter när jag skall levla upp min gubbe i den kommande expansionen. Men samtidigt tycker jag att ni som spelar aktivt idag bör ha lite mer att säga till om, än alla vi andra tyckare, som bara är inne periodvis :)

:oggubben

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #2 skrivet: 2014-03-01, 21:47:15 »
Jag har inga problem att flytta till annan server. Och jag kommer tillbaka och hälsar på lite när nästa expansion kommer :)
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #3 skrivet: 2014-03-02, 09:25:10 »
Mina systersöner spelar en del på Outland (eftersom jag började där) och jag kommer stanna där för att:
- kunna logga på och hjälpa dem,
- ha kvar den snabba ping-tiden som en Stockholmsbaserad server ger
- ha kvar open PvP
- slippa byta namn på mina karaktärer.
 :)


/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #4 skrivet: 2014-03-02, 10:46:13 »
Jag inbillar mig hela tiden att jag kommer att börja spela igen... Sedan när jag har mer tid, när jag har pengar, när jag kommit till ro, när jag har ett stabilt nät igen osv...

Jag flyttar gärna från Outlands då, jag inte tycker om PvP och inte har spelat på Outlands alls de få gånger jag spelat då jag inte gillar ganking. 
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #5 skrivet: 2014-03-02, 20:00:23 »
Jag har alltid haft en önskan om att vara på en PVE-server just pga gankningen. Jag är medveten om att jag inte har varit inloggad de senaste två (?) åren men går regelbundet och leker med tanken att aktivera kontot igen. Jag har ingen aning om min gubbe ens är kvar i gillet men jag flyttar gärna. Det här skulle kunna vara den spark där bak jag behöver för att komma tillbaka och spela. :)

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #6 skrivet: 2014-03-03, 12:34:53 »
Jag har ju precis börjat spela lite igen, efter några års uppehåll. Att flytta över till Argent Dawn kändes som en befrielse. Borta är all form av gankning och man kan questa i lugn och ro. Om man vill kan man ju pvp tagga sig eller spela battleground  :pistols

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #7 skrivet: 2014-03-03, 19:49:09 »
Jag har hittat en blue-post som alla fall för mig bekräftar att man måste betala för att flytta en karaktär till en annan server, även vid guild-transfers:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6534004394

The only scenario where it would be free for a character to move from one server to another would be with Free Character Migrations. These however, do not include faction changes, nor guild transfers.

Det enda scenario där man inte behöver betala, enligt postningen, är att man utnyttjar FCM. Dessa brukar dock vara PvP->PvP, men jag har för mig att man ibland kan byta mellan servertyp också.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #8 skrivet: 2014-03-03, 21:57:15 »
Borde man inte kunna kolla med dem och förklara läget med långa köer m.m plus att vi är ett gille som funderar på att flytta och se vad de säger. Säg att vi är rätt många (de kollar ju säkert våran guild).
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #9 skrivet: 2014-03-06, 16:01:50 »
Tiny: Förstår din poäng. Men för information så spelar det ingen roll vilken server du är på för att spela eller hjälpa dina brorsöner. Alla Relam är Crossrelam så är ni i samma grupp så går det att questa med varandra eller köra instanser osv.

Babsan: Det går säkert att kolla och förklara läget för dem och vi har varit med rätt länge. Men som sagt när det först skulle bli aktuellt med en flytt så tar jag det då.

Daddylonglegg: Tycker jag inte att vi skall ha mer att säga till vi är ju ett guild där vi alla är med och bestämmer på ett eller annat sätt. Alla har lika mycket att säga till om sen är det ledningen som får ta det slutgiltiga beslutet.
Med hjälp av övriga medlemmar!  :D

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #10 skrivet: 2014-03-07, 16:11:22 »
Jag är väldigt aktiv i wow, men då jag hatar pvp nu för tiden gjorde jag nystart på Draenor och raidar där med mina nya 90's, men har ju 10 gubbar på Outland oxå, som kanske kan lekas med om det känns kul. Flytt pve = ja
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #11 skrivet: 2014-03-11, 17:56:42 »
outland förekommer ofta i "free migration" till mindre realms, en av de senaste var till mazrigos om jag kommer ihåg rätt.
fördel: liten server och pve
nackdel: har fullt med horde karaktärer där

behöver nog inte va oroliga för att behöva betala en massa dollares för att flytta alla gubbar/gummor då det troligtvis dyker upp en ny fri mig
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • Moderator
  • Gubbsjuk
  • *****
  • Antal inlägg: 719
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #12 skrivet: 2014-05-16, 16:34:43 »
Enligt omröstningen så blev det av att Ancient Knight skall flyttas till en PVE-server.

Jag skall börja kolla upp detta om hur vi skall gå tillväga och vad det kommer att innebära lite bättre nu när omröstningen är avslutad.

Om någon har några förslag till vilken PVE-Server så får ni gärna meddela det. Ni som sitter inne med kunskapen om de olika relamen om var de ligger för att vi skall få så bra uppkoppling mot denna är också välkomna att meddela detta.
Men jag skall kolla med en GM om hur vi skall gå tillväga så vi inte skall behöva betala så enorma summor av en flytt.

När jag fått veta mer om detta kommer det en ny tråd om hur det skall ordnas.

/Rhowdy


Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #13 skrivet: 2014-05-17, 02:43:20 »
Gott!  :thumb
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Omröstning: Skall Vi vara kvar på Outland?
« Svar #14 skrivet: 2014-06-08, 12:23:19 »
Hur många kommer att börja spela (på riktigt) vid en flytt ?
(då menar jag dom som inte spelar längre)

Alltså jag bara undrar....?
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg