Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ekonomisk lägstanivå  (läst 3349 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Ekonomisk lägstanivå
« skrivet: 2004-10-09, 14:20:05 »
Kort undran: hur mycket $ bör man ha i handkassan? Jag har ju startat med 3 mille men var bör jag sätta gränsen på spelainköpen? hur mycket bör jag spara?

Vissa spelare har jag fått loss för 10K medans en målis som jag hade lagt bud på klättrade från 20K tills han till slut landade på 530K. needless to say så hoppade jag av långt innan dess.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #1 skrivet: 2004-10-09, 16:47:06 »
Ta det VÄLDIGT lugnt med inköpen låt dig inte ryckas med.

Hamna helst aldrig på minus.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #2 skrivet: 2004-10-09, 20:23:14 »
Min målsättning är att aldrig ligga minus öht. Helst ha minst 200k i kassan för oförutsedda utgifter.

Jag vet andra som kör med konstant ca 200k minus. Vad vitsen är med det förstår jag inte. Hellre plus å säker.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #3 skrivet: 2004-10-09, 22:14:38 »
ok, så om jag lägger mig på plus miljonen så borde jag vara safe ett tag?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #4 skrivet: 2004-10-10, 08:44:56 »
1 mille är en rejäl marginal.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #5 skrivet: 2004-10-10, 09:21:55 »
det enda du behöver tänka på egentligen är väl att gå + på en tvåveckors period så ska det inte spela någån större roll om du ligger på 1 mille eller på -1 mille....

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #6 skrivet: 2004-10-10, 15:26:03 »
Uhum...ok, men jag avvaktar till säsongen har kommit igång för att se hur jag lyckas fylla stadion. betyder verkligen 491 supporters att så många kommer på matchen? eller hur ska fingervisningen multipliceras?

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #7 skrivet: 2004-10-10, 15:49:53 »
Citat från: RythmDivine
betyder verkligen 491 supporters att så många kommer på matchen? eller hur ska fingervisningen multipliceras?


om supportrarna är glada, deras stämning kan du se på fliken "Ekonomi", kan man räkna med att det kommer 30 ggr antal supporters
är stämningen sämre så kanske det bara blir 20 ggr.
även vädret har en stor påverkan samt hur bra din motståndare är, en match mot seriens stryklag drar inte alls lika mycket som mot serieettan
"bra" stämning för supportrar är "Svävar på moln", men hela listan hittar du på HT under regler

intresset för matcher är lägre i början av säsongen så därför mindre folk då, men nog smart att avakta och se hur det går i serien och hur många som kommer. men bygg ändå ut innan nästa säsong då det tydligen skulle bli dubbelt så dyrt att bygga ut

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #8 skrivet: 2004-10-10, 19:15:44 »
Råger det!

guest299

  • Gäst
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #9 skrivet: 2004-10-11, 09:53:20 »
Jag tror att man kan dela in spelare av hattrick i tre kategorier vad gäller ekonomi och därmed också spelstrategi.
1. Den försiktige generalen.
Jag faller under denna kategori. Vi sätter alltid en undre gräns för vad vi skall ha i kassan, om gränsen sätts till 200k eller 2000k spelar ingen roll. Gränsen finns där och vi håller oss till den. Detta innebär att, så länge detta hålls, kommer laget aldrig att försättas i konkurs. Det innebär också att utvecklingen av laget är mycket långsiktig. Stora förvärv görs inte, hellre köper vi billigt och tränar upp förmågor. Den här typen satsar på ungdomsverksamhet.
2. Ekonomen.
Har ingen undre gräns i ekonomi. Kan ha sin kassa på minus men har en plan på hur ekonomin skall vara positiv. Han följer sedan den planen för att inte hamna i konkurs. Skulle huvudplanen spricka finns plan-B alltid i backfickan (ex. försäljning av spelare). Köper dyrare spelare än ovanstående kategori, sparar hellre in på träningsveckor än kontanter. Utvecklingen av laget är också här långsiktig. Den här typen satsar på ungdomsverksamhet.
3. Gamblern.
Han satsar vitt och brett. Day-trading är ett typiskt kännetecken. Kan lyckas väldigt snabbt men också misslyckas med samma hastighet. Måste köpa och spelare för att finansiera ekonomin framför lagets, för stunden, framgångar på planen. Satsar oftast inte på ungdomsverksamhet.

Dessa tre kategorier är givetvis generaliseringar. Jag tror dock att det viktiga är att finna sin kategori och hålla fast vid den. De olika kategorierna är också exempel på hur mycket tid man är villig att lägga ner på hattrick, gamblern måste tillbringa mer tid än den försiktige generalen.

guest3

  • Gäst
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #10 skrivet: 2004-10-11, 09:56:45 »
:amen :goodposting
Jag är en solklar ekonom. Blir -2MKR i kassan denna vecka. Men jag räknar långsiktigt. :scared

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #11 skrivet: 2004-10-11, 10:43:14 »
Själv kör jag med den betydligt fjolligare "Försiktige Generalen"-strategin.  :hella Aldrig minus i kassan. Aldrig för stora budstrider. Mitt dyraste inköp hittills har varit på SEK 1.2M
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest299

  • Gäst
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #12 skrivet: 2004-10-11, 18:25:27 »
Citera
Själv kör jag med den betydligt fjolligare "Försiktige Generalen"-strategin.


Kan tyckas vara "fjolligare" men är enligt mig den mest "macho" taktiken.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
Ekonomisk lägstanivå
« Svar #13 skrivet: 2004-10-11, 18:58:47 »
jag håller mig till ekonomen ja, så länge man har koll på sin ekonomi och tänker långsiktigt så gör inte lite minus i ett par veckor nånting :)

 

Senaste inlägg