Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: #3 eller andra servrar? PB support för Mac?  (läst 3622 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest328

  • Gäst
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« skrivet: 2004-12-21, 18:12:33 »
Hej!
Jo, jag har ett problem med er/era servrar (än bara #3), och det är att varje gång jag kommer in i Servern så blir jag kickad efter en minut. Sedan får jag meddelandet att PB (PunkBuster) har kickat mig p.g.a. att det tydligen blir "0 packet send". Jag kollade PB's hemsida. Den säger att servers behöver filerna för alla OS (Windows, Linux & Macintosh) för att alla ska kunna spela. Kan detta vara anledningen eller bör jag göra något? Jag kör Macintosh versionen av Battlefield. Andra servrar brukar funka. Tack på förhand!
//*Washer

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 760
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #1 skrivet: 2004-12-21, 20:08:45 »
Hej Washer,
jag tror att jag har lagt in alla filer som krävs för att servern skall kunna hosta spel för macintosh också, men jag ska kolla en extra gång.

//shadowskimmer
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest328

  • Gäst
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #2 skrivet: 2004-12-21, 20:18:29 »
Tack så mycket ShadowSkimmer!
Vet inte säkert, det kanske även är en bug. Men i alla fall! Mycket vänligt av dig!
//*Washer

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 760
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #3 skrivet: 2004-12-21, 22:02:00 »
Hallå!
Nu har jag kollat, och det var (tyvärr) de nyaste filerna för mac också.
Men jag funderar på en sak, servern uppdaterade ju punkbuster automatiskt i förra veckan, men många klienter (spelare) har haft problem med att deras spel inte uppdaterat. De blir ju utslängda med ett felmeddelande...  Men de blir inte utslängda hela tiden, utan kanske bara på varannan bana eller liknande...

Har du kollat så du har de rätta filerna? Bara en chansning. Testa att göra en manuell update och berätta för mig hur det går. Det är intressant. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #4 skrivet: 2004-12-23, 18:05:34 »
=[OG]=DaddyLongLeg körde ju BF på Mac tidigare och jag tror INTE OG2:an som han då spelade på var uppsatt på något speciellt sett för Mac.

Bags (admin för OG2) kanske vet hur den är konfad, men annrs kan det ju vara som Shadowskimmer sa att det var problem med klientuppdateringrna för BF.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest328

  • Gäst
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #5 skrivet: 2004-12-28, 13:25:42 »
Hej igen!
Hoppas ni haft en trevlig jul, jag var tyvärr borta då så jag kunde inte svara.

Jag gjorde en manuell uppdatering innan jag postade. Det måste vara något annat än PunkBuster i så fall. Jag kan inte ens själv skapa egen server i SilentHeroes. Den kraschar innan den laddat klart. Men om jag går bakåt några versioner till 0.40 så funkar allt normalt. Men det är ju inte lika kul för det finns inga servrar för 0.40. Jag kan ju prova en ominstallation.
Tack för hjälpen!

guest328

  • Gäst
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #6 skrivet: 2004-12-29, 14:00:57 »
Goddag!
Idag ominstallerade jag spelet och provade er server igen. Det verkade fungera bra! Bara att ingen annan spelade just då. Sedan blev jag kickad med meddelandet "kicked for 2 minutes, attempt to update punkbuster failed" eller något sådant. Hoppas det inte var något allvarligt. Jag blev i alla fall kvar längre på servern än förut. Jag ska nog prova en manuell uppdatering igen! Nu måste jag tyvärr snart gå så jag hinner inte skriva mer. Men det får räcka! Tack för er hjälp än en gång!
//*Washer

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 760
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #7 skrivet: 2004-12-29, 14:28:59 »
Hallå Washer!
Det där felet löser sig när du gör en manuell update. Tänk bara på att det är flera filer du behöver.

Dels pbsec.htm som ska ligga i /pb och sen mc001126.htm och ma001331.htm som skall ligga i /pb/htm

Hoppas det går bra. :D
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest328

  • Gäst
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #8 skrivet: 2004-12-29, 19:48:46 »
Allt funkar som det ska nu! Det är jätte kul! Det glädjer mig att ni är så trevliga! Riktiga Gents ju! Jag har installerat nya PB versionen! Jag hoppas också att denna tråd kan hjälpa andra förbipasserande Mac användare! Allt funkar fint! TACK!!!
//*Washer

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 760
#3 eller andra servrar? PB support för Mac?
« Svar #9 skrivet: 2004-12-30, 12:22:10 »
:thumb
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg