Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW1 - Nyheter och patchar  (läst 69170 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nyheter och patchar
« Svar #255 skrivet: 2010-05-23, 07:37:29 »
Ojdå, det var inte lite på en gång. Med tanke på vilken buff detta är så måste A-net verkligen ha ansett att mesmers var mer eller mindre värdelösa i PvE. Jag har iofs efter min senaste lilla come-back också insett detta. Eller, inte värdelösa, men det har varit uppenbart för mig att allting blir svårare och tar längre tid med min Mesmer istället för min Ranger eller Ele.

Det har snarare varit så att det är mina heroes som gör jobbet, och jag som är bagage...

Skall bli intressant att testa lite :)


Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Nyheter och patchar
« Svar #256 skrivet: 2010-05-23, 08:52:19 »
Jag måste säga att jag har känt mig ganska effektiv som mesmer, även om jag (generallt sett) inte påverkar mer än en fiende i taget. Men jag tycker Fast Casting har varit ganska dåligt, och att man (nästan) lika gärna har kunnat "spela mesmer" med de andra caster-yrkena.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #257 skrivet: 2011-02-11, 07:50:21 »
Så var det dags för nästa klass att få en nyrenovering av det lyxigare slaget.
Och det är lite lustigt att nyheten kom i natt, eftersom vi pratade om detta på TS igår. :D

I alla fall, John Stumme - Live Team Lead Designer, har lagt upp en väldigt ingående text på wikin om den kommande dervish-förändringen. Svårt att kalla det en uppdatering, eftersom de kommer förändra allt; detta är en större förändring än den för mesmers! Läs hans text här:
http://wiki.guildwars.com/wiki/Feedback:Skill_update_previews/20110210

I kort:
Flera enchantments kommer bli Flash Enchantments, vilket innebär att de kan läggas direkt och samtidigt som man rör på sig. Detta för att en dervish inte ska tappa sitt mål när de stannar upp för att fylla på sina enchantments.

Pious-skills kommer inte ha "You lose X enchantment/s", utan "You lose X dervish enchantment/s". På så vis har man själv bättre koll på sitt bygge; och det är lättare för munkarna att upprätthålla prot och healing enchantments.
Alla enchantments kommer dock fortfarande vara möjliga att ta bort med olika skills.

Dervisher kommer börja använda adrenalin-funktionen för flera skills. Man hade problem i främst PvP med att dervisher kunde anfalla väldigt hårt direkt, med adrenalin måste man börja slå innan man kan panga på, samtidigt tog energin slut väldigt fort för dervisher, och de hade inget att luta sig tillbaka på.

Vilket för oss över på Mysticism som nu istället för att ge energi efter en enchantment slutar, kommer göra dervish skills billigare (om jag förstått det hela rätt), så att man mer kan bestämma sin energiåtgång själv.

Och så har de fipplat med liarna, förändringar i skadesättning och omfång.

Finns mycket mer i texten, och efter de släppt uppdateringen så kommer vi antagligen se 2-3 månader med nerfar och tweakningar. ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #258 skrivet: 2011-02-18, 10:10:32 »
Så kom då dervish uppdateringen och OMFG den är stor. Även en del PvE only skills har fått lite fipplande. Eller vad sägs om nya Asuran Scan, eller DP Remover-skill som den kommer kallas:
Citera
Asuran Scan: changed functionality to: "For 9...12 seconds your attacks cannot miss target foe. Killing a foe hexed with Asuran scan removes 5% death penalty."
Måste testas mot charmables!

By Urals Hammer har blivit en mega-Vengeance:
Citera
"By Ural's Hammer!": increased recharge to 60 seconds; changed functionality to: "For 30 seconds, all dead party members in earshot are resurrected with full Health and Energy. Resurrected party members deal 25...33% more damage. When this effect ends, affected party members die. This skill does not incur a death penalty."
Frågan är dock om det är ngt man vill offra en PvE-plats för.

Tänker inte lägga in något större om själva dervish-skillsen dock, de har gjort om 90% av dem, så är man intresserad kolla sidan:
http://www.guildwars.com/gameplay/developer_updates/february_2011_skill_balances.php
Denna ska dock testas på en hero känner jag:
Citera
Avatar of Grenth: changed functionality to: "Elite Form. For 10...90 seconds, your scythe attacks deal dark damage and steal 0...15 Health. You are immune to Disease and inflict Disease on all adjacent foes for 5 seconds whenever you lose a Dervish enchantment. This skill is disabled for 45 seconds."

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #259 skrivet: 2011-03-03, 09:44:34 »
Nu när det är bekräftat i en video med John Stumme (som inte alls såg ut som jag trodde att han skulle göra) kan vi sätta detta under Nyheter och Patchar.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=cO5xAGxfCKU&hd=1

Idag (!) kommer de att släppa:
Embark Beach - En plats som har kopplingar till alla spelets mission outposts via agenter man talar med. Att man inte satte agenter i alla outposts var för att mängden hade varit ganska galen... Och genom att hoppa till en mission nära en stad man vill till, kan man komma undan 4-party gränsen i Lions Arch t.ex.

7 manna hero team - Nu kan man gå ner i UW och FoW med fullt team. Platser som innan inte tog henchmen. Dock kommer man bara kunna separat-flagga de tre första, de fyra andra styrs med all-flaggan.

Minion-hanteringen kommer bli uppgraderad med en minion-UIpanel för att man enklare ska kunna köra minionmaster på sin egen karaktär. Något jag är sugen på att testa på min necro.

Dagliga quester i Pre-Searing för den som vill bli Legendary Defender of Ascalon. Det kommer ta en stund att levla ändå, men man behöver inte dö hur många tusen gånger som helst för att få titeln. Lite roligare sätt att levla helt enkelt.
Man kommer även lägga in en NPC som kan bära med sig dina titlar och poäng från Pre-Searing om du vill stanna kvar där, men ändå kunna påverka din HoM.

Mercenary heroes - En microtransaction (grrr) tjänst som gör att du kan förvandla en av dina lvl 20 karaktärer till en hero på ditt konto. På så vis får du en hero med det yrke och utseende du verkligen vill ha.



Sedan pratar han väldigt kort om att detta ska ses som en avspegling av vad Live teamet vill göra med ettan. Att man faktiskt har planer på att förändra och förbättra.

Man arbetar på Winds of Change, Guild Wars Beyond i Cantha.

Det kommer en stor, magnifik sak i april som han inte tänker avslöja någonting om. Så troligtvis något i samband med födelsedagen?

Och så håller de på att titta på hur de kan göra ngt så man får uppleva "the foe fire" när Adelbern förvandlar Ascalon till en spökstad. Detta sker dock en bra tid efter GW1, så de är osäkra på hur de ska göra.

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #260 skrivet: 2011-03-04, 11:25:28 »
Fick inte chans att testa det nya igår, eftersom de släppte det ungefär en halvtimme efter jag gått och lagt mig..... :(

Men, här kommer lite om våra nya "mercenary heroes":
http://guildwars.com/products/extras/mercenary_heroes/

Och här är allt nytt:
http://guildwars.com/gameplay/developer_updates/destination_embark_beach.php

  • Embark beach
  • 7 hero party
  • Daily pre-searing quests
  • Pre-searing skill vendor
  • Pre-searing title transfer
  • Drunkard title is pointbased
  • Daily Zaishen VQ
  • Mercenary heroes
Ja, det är en fin liten lista med mums som kom till oss lagom till dubbla EotN poäng-helg.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Nyheter och patchar
« Svar #261 skrivet: 2011-03-05, 08:14:34 »
Jag tycker den bästa nya grejen är "ready"-rutan. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #262 skrivet: 2011-03-05, 09:10:08 »
Det är de små sakerna som gör det. ;)
Jag gillar att det äntligen blivit ordning på hero-listan. Nu är de uppradade yrkesvis.

guest590

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #263 skrivet: 2011-03-05, 17:25:54 »
 :stupid

... er båda två faktiskt,
och att drunkard titeln är poäng baserad gör att jag orkar
göra ett försök.

Funderade innan på att ge bort all alkohol, då jag inte såg
framför mig att lyckas med 7 dagars fylla ;)

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #264 skrivet: 2011-03-06, 13:16:00 »
Något jag tror våra kära ritualister (och jag) missat att testa är att minion-UI även gäller för Spirit handlers!
Nästa gång ni vandrar ut med en sådan, testa att trycka "Y" för att få fram listan.

Och den som vill höra/läsa den trevliga intervjun med John Stumme om Embark beach och konstiga titlar:
http://www.relicsoforr.com/?p=1310

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #265 skrivet: 2011-03-06, 13:25:07 »
Någon har forskat kring Mercenary heroes och hittat lite kul genvägar:
A few more things that caught my special attention are:

Nudity Hurrah!
If you don't equip armor while making a mercenary they look "naked" but still get the AL bonus.
Time Saver Galore!
PvP-Only Chars can become Mercenaries, which is a short cut to funny names and multiplying professions.
Me, Myself and I!
Multiplying professions up to seven is now possible. Three Mercenary slots is in most cases good enough to bring you up to six Heroes of one profession (including the regular ones).
Vanity affairs!
You are short on time but still wanna look good? Costumes and PvP-Rewards can be used to pimp the appearance of your PvP-Only Chars. All you need is money (Costumes), Tournament Reward Points or Zaishen Silver Coins (PvP Armor).
WTF am I on about?!
Check out the wiki if you are not sure which personality to choose. There is a list of quotes for each personality type.

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #266 skrivet: 2011-05-06, 08:14:28 »
Två små uppdateringar som kan vara värda att kommentera:
Razah kan nu ändra huvudyrke (om man känner att 2 är för många rit-heroes). Detta görs genom att plocka bort honom från partylistan (efter man plockat honom på alla runor!) och sedan gå ut i Command Post, Isle of the Nameless eller precis utanför Heart of Abaddon.

Summoning Sickness från att använda en summoning stone har sänkts från 60 till 10 minuter, vilket jag uppskattar eftersom det innebär att jag kan plocka fram en merchant innan VQ är slut.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Nyheter och patchar
« Svar #267 skrivet: 2011-05-07, 14:49:26 »
Två små uppdateringar som kan vara värda att kommentera:
Razah kan nu ändra huvudyrke (om man känner att 2 är för många rit-heroes). Detta görs genom att plocka bort honom från partylistan (efter man plockat honom på alla runor!) och sedan gå ut i Command Post, Isle of the Nameless eller precis utanför Heart of Abaddon.

Märkligt drag.  :hm

Summoning Sickness från att använda en summoning stone har sänkts från 60 till 10 minuter, vilket jag uppskattar eftersom det innebär att jag kan plocka fram en merchant innan VQ är slut.

Och framför allt så får man kanske möjlighet att göra slut på alla jädrans summoning stones som man prackas på i tid och otid...  :pistols


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #268 skrivet: 2011-05-07, 16:04:52 »
Planen var faktiskt redan från början att Razah skulle kunna byta huvudyrke. Varför vet jag inte, men sån var planen. Dock hade ANet inte tekniken för det när Nightfall släpptes, så man skrotade den idéen.

På wikin verkar orsaken till att kunna byta just Razahs yrke vara för att han har ett Faction-yrke, och har man bara Nightfall har man väldigt begränsat med rit-skills, man kan inte heller aktivera någon av hans skills manuellt.
Finns ingen ren Nightfall assassin-hero heller.

guest1645

  • Gäst
SV: Nyheter och patchar
« Svar #269 skrivet: 2011-06-03, 09:26:12 »
Jätte-PvP-uppdatering igår. Tänker inte ta upp allt och den finns inte på wikin än, så kolla här:
http://guildwars.com/support/gameupdates/default.php

En lite kul grej är att man nu kan få "Envoy"-vapen. De kostar 100 Gold Zaishen coins och 15 skill points :eek . Inget sagt om de kommer vara tillgängliga i HoM, men känns som ett pris enbart för de väldigt aktiva. ;)

 

Senaste inlägg