Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Pilbågar  (läst 2070 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Pilbågar
« skrivet: 2005-11-11, 08:40:01 »
Kanske passar bättre in Ranger Trix och Tips? Men ändå inte. . .


Shadow Longshanks och den lilla kissemissen Fourshanks har nu uppnått den iponerande graden av level 10 (och en 1/2). Detta har öppnat upp för möjligheten att använda lite bättre pilbågar, nu när jag kommer upp i Marksmanship 9. Visst blir jag enkelspårig till tusen, men så länge jag ligger på +5 pips i Troll Unguent får det duga så länge. Vad jag egentligen ville fråga om är vilka bågar en ranger bör ha. Detta är vad jag samlat på mig än så länge.


1. Sundering Longbow of Fortitude. (req 9)
15-28 piercing damage
10% armour penetration (9% chance)
15% damage health > 50%
Health +24
customized = +20% damage

2. Poisoners Longbow of Fortitude (guld) (req11)
15-28 dmg
+14% damage health >50%
Lengthens Poison duration
Health +24

3. Fiery Shortbow of Fortitude req 9
15-28 fire damage
15% damage health >50%
Health +20
customized = +20% damage

4. Icy Shortbow of Warding
15-28 cold damage
+15% damage health >50%
Armour +5
customized = +20% damage

5. Bowgrip of Fortitude
+30 health :banana

Jahapp. Detta är alltså vad jag har. Samtliga bågar utom poison longbow är collectorsbågar jag moddat själv. Poisonbågen sprang jag på i Shiverpeaks, tror jag.  På önskelistan står också en Hornbow, som enligt vissa källor skall ha en inbyggd "armour penetration" som jag tänkte lägga shocking bowstring på.

Men den stora frågan är = Behöver jag fler bågtyper? Till exempel vilken båge skall man ha om man tänker köra interrupts? Är det composit som gäller då?

Vad har ni proffsrangers för bågar?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Pilbågar
« Svar #1 skrivet: 2005-11-11, 09:04:52 »
För interrupt så skulle jag nog främst satsa på en kortbåge, om man inte använder en snabbattack skill i kombination med Favorable Winds.

Bågar med bonus till hälsa är ju kanon om man vill använda alla Superior Runor, annars är bonus på armor att föredra.

Bonusskada när hälsan ligger över 50% är mycket bra.

F.ö., bågsträngar beror ju på var man är.

Sen finns ju Zealous strängar och vampiric. En perfekt vampiric sträng med +5 / -1 är inte fel, i kombination med ex. Lightning Reflexes eller Tigers Fury. Perfekt att ha på en kortbåge.

Som Ranger har man ju ofta ett helt gäng bågar att växla mellan beroende på situation.

För att locka monster i fällor, så är ju långbåge trevligt.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Pilbågar
« Svar #2 skrivet: 2005-11-17, 13:38:16 »
SAXAT UR WWW.GWONLINE.NET


List of Max Damage Ascalon Bows
-------------------------------
There are many collectors that offer Max Damage Ascalon bows in the Crystal Desert and the Southern Shiverpeaks. Here are the items that they collect:

Crystal Desert
--------------
Arid Sea
* Sir Pohl Sandbert trades 5 Dune Burrower Jaws for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Longbow)

Diviner's Ascent
* Luven Underwood trades 5 Minotaur Horns for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while enchanted (Flatbow) (just outside Elona Reach)

Skyward Reach
* John Verado trades 5 Topaz Crests for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Composite bow) (just outside of Augury Rock)
* Mourn Drakespur trades 5 Dessicated Hydra Claws for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Short bow) (southwest of Destiny's Gorge)

Vulture Drifts
* Karl Jakobs trades 5 Massive Jawbones for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while enchanted (Horn bow)

Southern Shiverpeaks
--------------------
Lornar's Pass
* Nord Stonegrimm trades 5 Frozen Shells for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Longbow)

Mineral Springs
* Trego Stonebreaker trades 5 Mountain Troll Tusks for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Short bow)
* Bariel Darkroot trades 5 Alpine Seeds for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while Health is above 50% (Composite bow)

Snake Dance
* Hoknil the Lesser trades 5 Azure Remains for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship) +15% damage while Enchanted (Horn Bow)

Witman's Folly
* Mag Ironwall trades 5 Intricate Grawl Necklaces for Ascalon Bow 15-28 (req. 9 Marksmanship), +15% damage while enchanted (Flatbow) (just outside Port Sledge)

Where to find Collector's Items
-------------------------------
* Dune Burrower Jaws - Dune Burrowers. Two good places: The beginning of Elona Reach mission, and the Scar, just outside of the Thirsty River exit. You can actually outrange the first couple of Dune Burrowers with a Longbow, thus giving you a "free" kill pretty easily.
* Minotaur Horns - Minotaurs. The beginning of the Elona Reach mission is full of Minotaurs. Use Spike Mines and defensive skills to kill them quickly.
* Topaz Crests - Sand Drakes. Diviner's Ascent, just out of Elona's Reach, you can beat up Sand Drakes. Fairly easy to solo.
* Dessicated Hydra Claws - Hydras. Go to Skyward Reach...too many Hydras there.
* Massive Jawbones - Sand Giants. I usually run around in the Southern part of the Arid Sea. Also, the entrance to Vulture Drifts from the Arid Sea has a huge group of them. Also, there are Giants in the beginning of Thirsty River, but those don't generally drop Jawbones often.
* Frozen Shells - Frost Wurms. Yeah. Good luck... Find them in Lornar's Pass.
* Mountain Troll Tusks - West of Droknar's Forge in Talus Chute, there's a cave FULL of Trolls.
* Alpine Seeds - Low level 7-13 Juniper Barks give the appropriate Alpine Seeds, as do high level 24 Pinesouls do. Go into Lornar's Pass from Beacon's Perch and kill the Ice Imps and Pinesouls there.
* Azure Remains - Beat up the many Azure Shadows in Snake Dance.
* Intricate Grawl Necklaces - There are hordes of Grawl in Witman's Folly, so you should easily get these in one or two passes, even with a full party.

 

Senaste inlägg