Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: -=Guild Wars Spam=-  (läst 337127 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #135 skrivet: 2007-06-04, 12:53:34 »
Jag är inte så intresserad av HUR du farmar, men desto mer spänd på VAR du hittar dessa monster med så fina bössor i byxorna. :)

:eager

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #136 skrivet: 2007-06-04, 13:34:49 »
Jag rådfrågar min käre vän och kollega Mr Guildwiki på följande länk.
Bara välj kapitel - klass - Zon för just DITT godis ^^

Gimme Green Stuff PLIXX!
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #137 skrivet: 2007-06-04, 14:08:31 »
:thx :bow

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #138 skrivet: 2007-06-04, 14:18:02 »
Fast jag vet inte om det är bra eller dåligt att dessa bågar är precis lika bra som collectorsbågar från öknen -förutsatt att man sätter på samma mods. :hm

Bra, troligtvis?

Men lite trist ändå. . .

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #139 skrivet: 2007-06-04, 16:22:06 »
Håller med. Det är en av sakerna som stör mig mycket i GW..
Collectors/weapon smiths ger dig spelet bästa vapen..enkelt, snabbt och mycket billigare än att köpa av en annan spelare.

Jag hade ju hellre sett att man kunde få godtyckliga saker från npc:erna och sen farma fram de bra droppsen.
Atm är det väl eg. bara det att man kan få ett unikt utseende på sitt vapen..OJ! vad coolt.
Synd bara att ingen ser det, då man inte bär vapen i städerna och jag betvilar starkt att Koss är nämnvärt imponerad av ditt vapen.

Det finns iofs vissa gröna som är svåra att replikera, tex Ele staven med +60hp och annat jox på.
Sen iofs +30 hp.. det har jag inte salvagat fram ett enda än,,,men det är för små skillnader.

Men man kunde ju önska att A-net tog efter WoW lite vad gäller wapen stats, så farming faktiskt blir en kul och intressant sak.
Kanske är det så att de valt att "normalisera" skada, pga PvP, så att ingen skall få ett "orättvist" övertag som det är i WoW?
Är så fallet är det ju lite synd då jag tror att majoriteten spelare är PvE..kan ju ha fel iofs..jaja snillen spekulerar.
« Senast ändrad: 2007-06-04, 16:31:44 by Formy_C »
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #140 skrivet: 2007-06-04, 17:04:25 »
Woow såg precis en Monk med ett så totalt unikt namn, att jag var tvungen att spamma här..
Han heter......Mhenlo  :doubt and might i add.. :rotflmao

Slå upp dålig fantasi i en ordbok, så är där en bild på...hm ja Mhenlo ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #141 skrivet: 2007-06-04, 17:21:13 »
+30 hp.. det har jag inte salvagat fram ett enda än

Då måste du haft missflyt, för jag tror att minst 4 stycken har passerat mina händer under karriären. Synd bara att jag bara behöll 1 och sålde de andra. :headbang

Börjar så smått ångra att jag sålde mitt +30hp sword pommel också. . .

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #142 skrivet: 2007-06-04, 17:55:16 »
Hehe ok,, jaja inget nytt där iofs..2 år med wow och fick 1 lila dropp, just my luck ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #143 skrivet: 2007-06-04, 21:59:00 »
Kanske är det så att de valt att "normalisera" skada, pga PvP, så att ingen skall få ett "orättvist" övertag som det är i WoW?
Är så fallet är det ju lite synd då jag tror att majoriteten spelare är PvE..kan ju ha fel iofs..jaja snillen spekulerar.

Ett suveränt system de har i Guild Wars tycker jag. Visst, du kan få lite olika utseende på prylarna, men alla har mycket stor chans till att få perfekta vapen (vilka f.ö. inte skiljer sig så mycket mot sina "nästan perfekta" dito).

Tack och lov att GW valt att inte lägga tonvikten på prylar, utan enbart på skicklighet, det enda spelet i mmorpg världen som lyckats med den bedriften, så vitt jag vet (även om "mmorpg" kan diskuteras i GW's fall). Här har man skapat ett spel med en lvl cap på 20, och det har de lyckats enormt bra med. Inget ändlöst grindande i jakt på levels, och ett spel där den som inte gör något annat under dagarna än att sitta och nöta och farma ändå inte blir belönad med überprylar som gör att de därigenom blir mycket bättre än casualspelaren som kör någon kväll i veckan. GW taktik är även den helt olik andra spel. Tänket med den "heliga trion" som man känner igen från alla andra mmorpgs, dvs tank, healer & dps lyser helt med sin frånvaro.

Huruvida majoriteten enbart spelar PvE ska jag låta vara osagt, även om min uppfattning snarare är den motsatta. Det känns även som att det är PvP-delen som styr PvE, snarare än tvärtom, och i princip alla stora, kända och populära byggen härstammar från PvP, även om ett PvP bygge inte alltid fungerar bra i PvE (och tvärtom).

Något av mina mäktigaste minnen från tidig PvP, var när jag för första gången skulle försöka ta mig till Hall of Heroes i en PUG. Vi vann vår första strid relativt enkelt, och därigenom blev många övermodiga och skrek i chatten att "nu krossar vi allt!" - typ.

Matchen därefter så stötte vi på ett asiatiskt lag, som körde över oss på ungefär en minut. Det var byggen som jag för min del dessförinnan aldrig haft en tanke på, ex. Fast casting mesmers med Meteor Showers (alt. Elementalister med Glyph of Sacrifice), för att bara nämna en sak. Extremt innovativa och annorlunda byggen jämfört med PvE, svårspelade var och en för sig, men i den tajta grupp laget bestod av så kompletterade de varandra nästan till perfektion och gick fram som en ångvält mot vår stackars PUG, och jag kan nästan garantera att resultatet skulle blivit detsamma om vi hade fått chansen att se dem plöja igenom något PvE mission.

Jag skulle nog idag klassa Guild Wars som ett i grunden PvP-spel, med en mycket bra PvE-del. :)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Guild Wars Spam
« Svar #144 skrivet: 2007-06-05, 00:52:07 »
Jag håller med dig fullt o fast vad gäller pvp.
Jag körde ju mycket pvp i WoW och var man inte i ett elit guild med tillgång till Uber vapen var man körd.
Fast i en perfekt värld ^^ kanske de kunde separerat lite mer och haft så att vapen normaliserades när man äntrade pvp arena.
Då hade man kunnat ha lite kul med goa vapen i PvE *evil grin* Slutet på NF hade iaf gärna jag haft tillgång till Carl gustav eller annat imba vapen, för usch va elaka dom är där ;)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #145 skrivet: 2007-06-05, 08:46:17 »
Jag körde ju inte så mycket PvP i Wow, men hann ändå med att göra många många matcher i både AV, AB och Warsong Gulch. Visst är man gearberoende i WoW, men min uppfattning är ändå att teamwork > gear även i WoW. Naturligtvis inte i närhenten av det vi ser i GW, men ändå en klar fördel för de lag som lyckas samarbeta.

Det som stör mig (och många andra) är ju att vi som mest kör PvE får lida under nerfbatten pga att vissa skills är op i PvP. Det talas nu till exempel om att Paragons skall nerfas (!) eftersom det börjar dyka upp "invincibyggen" i PvP-arenor med lag bestående enbart av w/p :s som kör Defensive anthem.

Denna build är TOTALT VÄRDELÖS i PvE, men alltså helt IMBA i PvP. Så Paragonen nerfas ihjäl och är snart död när det gäller PvE. Man blir lite less.

Men i grunden är det ju positivt att det är content/player skill,  och inte gear, som är drivkraften i Guild Wars.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #146 skrivet: 2007-06-05, 09:49:32 »
Det här med de ständiga nerfningarna har ju också två sidor. Självklart blir man ju sjukt less när någonting som har fungerat bra och som man har tyckt var himla kul nerfas sönder och samman.  :puke

Samtidigt kan man - om man ser i backspegeln och justerar perspektivet lite - konstatera att Guild Wars ändå har hållit sig levande och vitalt just på grund av dessa så kallade "skill balances". Hur mycket experimenterande och hur många nya builds skulle uppfinnas idag om det inte vore för att "spelreglerna" ändrades med jämna mellanrum? Nu finns hela tiden incitamentet att jobba runt de problem som nerfningarna för med sig, och att (i PvE åtminstone) hitta sätt att spela sina favoritklasser trots att de i de flestas ögon har gjorts helt "ospelbara" (ritualisternas tidiga fall from grace är väl ett utmärkt exempel, och de har ju sedermera fått en hel del upprättelse  :thumb).

Det är nog till och med så att PvE skulle lida mer än PvP av att inte nerfas med jämna mellanrum, för incitamentet att ständigt leta nya builds är per automatik mindre i PvE än i PvP (och flödet av idéer går sannolikt mer från PvP till PvE än tvärt om). Visst, det skulle förstås finnas bra PvE-spelare som sökte innovativa "perfekta skillbars" för olika kartor eller behov (inte minst farmning), men dessa spelare skulle vara ännu mer marginaliserade än idag, för let's face it - allt för många av spelarna man ser i PvE är slöa eländen som bara spelar (alternativt söker folk som spelar) cookie cutter builds.

So, I hate to say it - och jag lider med paragonerna om det är dessa som står närmast i tur - men jag tror att nerfningarna i grund och botten bara är bra (även när de suger).   :door

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Guild Wars Spam
« Svar #147 skrivet: 2007-06-05, 10:14:50 »
äh, komma här och vara resonabel :tease :fu


Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Guild Wars Spam
« Svar #148 skrivet: 2007-06-05, 10:30:42 »
 :kiss

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Guild Wars Spam
« Svar #149 skrivet: 2007-06-05, 10:57:28 »
@ E-dot:  :amen

Bara att tänka lite på det ursprungliga Munk invinci bygget, hur über var inte det? Kul så länge det varade, visst, men att sola i stort sett hela UW var nog knappast tanken.

Precis som E-dot skriver, så är det mycket de sk "nerfningarnas" förtjänst att GW fortfarande är så populärt, man får helt enkelt hitta nya vägar att lösa problem, lite tankeverksamhet skadar aldrig! Tänk att en begränsning på max åtta skills kan erbjuda så mycket variation i spelsätt, långt mer än vad spel som WoW, Vanguard och andra har att erbjuda! Det största smolket i bägaren i mitt tycke vad gäller GW är att hela skiten är instanserat (här har i alla fall jag stora förhoppningar på vissa förändringar i GW2).

För övrigt så boostas ju vissa skills med jämna mellanrum, skills som länge setts som mer eller mindre obrukbara (Incendiary Arrows är ett trevligt exempel).

Ang. pvp/pve, så är det bra att de försöker  hålla spelformerna identiska vad gäller hur skills fungerar och vilka vapen osv som finns att tillgå. Det gör att det går snabbt och enkelt att hoppa mellan de olika spelformerna, utan några otrevliga överraskningar.

 

Senaste inlägg