Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW: Questions  (läst 38686 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #60 skrivet: 2005-05-05, 00:24:21 »
Ingen fara, jag har upptäckt att du hittar motsvarande uthämtningsställe i alla större städer. när du är ute "in the wild" så behövs knappast craftingprylarna...

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #61 skrivet: 2005-05-05, 04:23:36 »
finns det NÅN amulett/ring/whatever som man kan ha om man har tvåhandsvapen?

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
GW: Questions
« Svar #62 skrivet: 2005-05-05, 10:31:57 »
Om du är ranger så ta med en massa(!) tanned leather som du kan salvage från Grawl longspear gear.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #63 skrivet: 2005-05-05, 19:05:04 »
..för att?

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
GW: Questions
« Svar #64 skrivet: 2005-05-05, 19:08:14 »
Jamen jag är ju inte nådigt fumlig. Frågan jag trodde mig besvara var "vad skall jag ta med när jag lämnar pre-searing"  men det var inte alls vad som efterfrågades. Sorry.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #65 skrivet: 2005-05-05, 20:32:33 »
hehe  :cartman  

Har dock hittat en karta som hjälper till att hitta runt:

http://www.guild-hall.net/map/mp4.swf

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #66 skrivet: 2005-05-06, 09:03:49 »
Ojojojojoj. . .

Körde lite missions i Old Ascalon igår. Det var första gången jag gick in i det riktiga spelet.

Tjänamors!

Lite skillnad i busets potential, får jag säga. Jag levde i tron att min level 8 elementar var en rejält stöddig brud, som skulle dansa tango med packet vilken dag som helst, men det må jag säga, att när man möter en level 8 charr, som kastar besvärjesler och annat skräp, samtidigt som man har 4 charr blade warriors som hackar loss med kroksablarna, och ett halvtjog devours (level 8) som nafsar en i hasorna, tja så är man inte så kaxig längre, helt plötsligt.

Undrar om jag satsat helt fel i skapelsen av min karaktär.

Den största anledningen till min initiala hybris var nog att jag tillbringat för stor tid i Fobles Lair i Pre-Ascalon, med att döda Ice-Elementals, som ju tar dubbel skada av min eldmagi.

Jag prövade en lite mission då igår, som gick ut på att jag skulle springa iväg och hämta en flaska brinnande mojs, för att en snubbe skulle kunna lägga en besvärjelse mot någonting. Det trista var att när jag och mitt henchmen-party väl hackat oss igenom hordvis med charr och äntligen kom fram till den gröna skimrande stjänan på minimappen - så fanns det ingenting där!

Vete tusan vad som hände, men det måste varit buggigt eller något. Efter ca 10 minuters letande surnade jag till och bara stängde av spelet :cartman

supersmart, eftersom jag sen kom på att jag troligtvis förlorade de ca 1000 exp jag samlat ihop, samt några hundra guld och två skills jag fått, eftersom jag stägde av utan att vara i någon stad.  :cry

så nu måste jag göra om hela grejen igen. Och det tog LÅNG tid.

Är det någon som gjort den där questen som heter "Enemy at the Gates" eller "Defend the Gates" eller något liknande.

Är den svår?

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #67 skrivet: 2005-05-06, 10:59:43 »
Ingen fara, allt du sammlat på dig sparas.

Jag poppar gärna tillbaka och lirar den med dig igen, the more the merrier. Säg tid och plats.

Nån annan som vill haka på som precis gått över eller är på G att gå över, loop, gunny?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #68 skrivet: 2005-05-06, 11:03:37 »
Jag kommer inte att spela förrän tidigast på söndag, eftersom jag allvarligt fruktar att min fru ger mig den STORA stekpannan om jag över huvud taget närmar mig datorn innan dess.

Men söndag kväll vågar jag mig nog ut på äventyr. Det skulle vara riktigt skoj att teama med dig Rytmen, och alla som vill.

Jag finns då på og#3 ventrilo från ca 20:00

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW: Questions
« Svar #69 skrivet: 2005-05-06, 13:11:21 »
Jag har just flyttat över. Mkt oregelbundna speltider med stor risk för intermittenta avbrott (=hemmapappa).
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
GW: Questions
« Svar #70 skrivet: 2005-05-06, 14:44:43 »
Citat från: DaddyLongLeg
Jag kommer inte att spela förrän tidigast på söndag, eftersom jag allvarligt fruktar att min fru ger mig den STORA stekpannan om jag över huvud taget närmar mig datorn innan dess.

Men söndag kväll vågar jag mig nog ut på äventyr. Det skulle vara riktigt skoj att teama med dig Rytmen, och alla som vill.

Jag finns då på og#3 ventrilo från ca 20:00


Jag kommer gärna.


edit:
http://www.oldgents.com/forum/calendar.php?id=289&mode=display&day=8&month=05&year=2005

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
GW: Questions
« Svar #71 skrivet: 2005-05-06, 14:50:44 »
Dåså, då kör vi på söndag 20.00, träffas på OG#3 venten. Väl mött och ta med en lämplig yxa eller annat vapen.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW: Questions
« Svar #72 skrivet: 2005-05-06, 18:50:26 »
:thumb

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
GW: Questions
« Svar #73 skrivet: 2005-05-06, 20:10:04 »
Hur många gubabr kan man ha per konto? och om man tröttnar på en gubbe kan man då göra sej av med honom så man inte fyller eventuell kvot av gubbar?

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW: Questions
« Svar #74 skrivet: 2005-05-06, 20:52:32 »
4 i taget tror jag. Bara att radera och börja om.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg