Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW - Skills  (läst 16196 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« skrivet: 2005-05-09, 13:01:50 »
Tänkte starta en tråd där vi kan diskutera olika skills fördelar/nackdelar och vart man kan hitta dessa.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #1 skrivet: 2005-05-09, 13:04:49 »
Min första fråga som jag hoppas Formy eller nån annan kan svara på är vart hittar man Signet of Capture ? Dvs en engångsskill som man permanent plockar t.ex. en Exlite Skill av ett "bus" i en "fight"?

Och hur gör man det rent praktiskt?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #2 skrivet: 2005-05-09, 13:14:03 »
Enligt gwonline.net finns signet of capture hos Sorim i Quarrel Falls och hos Master Scout Kiera i Henge of Denravi. Var dessa ställen ligger har jag dock inte den blekaste aning om ännu.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #3 skrivet: 2005-05-09, 13:16:41 »
Citat från: Johnny Hazard
Min första fråga som jag hoppas Formy eller nån annan kan svara på är vart hittar man Signet of Capture ? Dvs en engångsskill som man permanent plockar t.ex. en Exlite Skill av ett "bus" i en "fight"?

Och hur gör man det rent praktiskt?


SoC kommer att ploppa upp längre fram, hos skilltrainers.
Den första står i form av en sur gubbe i Lions Arch, av honom får du som mission att just använda SoC för att sno en skill,
totalt belönas man med 2 st SoC av honom.
(Lions Arch kommer man till efter man gjort coop missions i snöbergen..)

Rent praktiskt så funkar det som så, att man hittar en Boss (FI som skimmrar blått/gult/grönt/rött).
Dessvärre kan man inte snatta skill av vilken boss som helst, utan det måste vara en boss som nyttjar en skill, som din karaktär kan använda.

När man hittat en sådan så markerar man upp bossen, under hans livsmätare, dyker det upp en liten ikon som indikerar vilken skill han använder.
Hovrar man över denna med musen, så ser man stats för den magin.
När man bestämmt sig för vilken skill som skall snattas, så väntar man tills han använder den igen, då klickar man på SoC för att sno den senast kastade.
Inte helt lätt, då det måste gå ganska snabbt allt + att man skall hålla sig vid liv.

Men vi snackar möjligheten till Eliteskill och det skall ju inte vara för lätt :)
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #4 skrivet: 2005-05-09, 13:20:23 »
Tack för ett uttömande svar! :bow


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #5 skrivet: 2005-06-28, 11:51:21 »
Tänkte bara lista några Favorit skills till min E/Mo:

Searing Heat - ger bra AOE skada i X antal sekunder, efteråt börjar monstren brinna i X antal sekunder, effektiv. Följ gärna upp med ett eldregn och/eller en meteorstorm.

Shield of Regeneration - Bra defensiv skill som ger +40 i armor, samtidigt som man får X antal i Health Regenerate i X antal sekunder, har räddat mig (och andra!) ett antal gånger.
I kombination med Auro of Restoration så är det en mycket bra Healing skill för en E/Mo.

Nästa skill som jag är på jakt efter är en Elite skill; Elemental Attunement, som i princip halverar kostnaden för att använda elementar skills!

För att köra solo med en E/Mo så kan jag även rekommendera Balthazars Aura (?), vilken gör att du får tillbaka energy varje gång du blir skadad. Stäng av den så fort striden är över!

Conjure Flame, hyfsad på tidigare nivåer och mot vissa typer av monster. Kan vara bra om man behöver spara på Energy men ändå kunna göra hyfsad skada, samt när man stöter på monster som avbryter dina besvärjelser. Mindre användbar senare i spelet.

F.ö. så har jag haft funderingar på att byta secondary profession till Mesmer, för att få tillgång till Arcane Echo (kopierar nästa kastade skill). Två meteorstormar inom loppet av några sekunder är troligtvis något av det mäktigaste man kan få fram i det här spelet!

För närstrid (och vid solospel) rekommenderars att ta med både Flame Burst och Inferno, kanske även Phoenix, detta beror lite på vilken typ av monster man kommer att stöta på. Dessa är även strålande om man vill rusa in i stridens hetta där krigarna i gänget står omringade av fiender. Att blåsa av dessa två i snabb följd sänker eller ger rejäl skada till det mesta.

Favorit när det gäller Ressurection är helt klart Rebirth, och detta helt beroende på att man kan uppväcka döda kamrater från ett säkert avstånd, samt att man teleporterar dessa bort från fara. Kostar all energy du har kvar (min 10), men oftast så är man redan rätt så tömd på energi om man hamnar i situationen att man måste använda denna skill.

Några av mina favoriter. Hur är det med era?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #6 skrivet: 2005-06-28, 12:07:54 »
Bra tips om elit skills, nu ska man bara hitta dessa (nåja mitt element är bara lvl 14 så det är ingen brådska!)

Citat från: DeadHead

Favorit när det gäller Ressurection är helt klart Rebirth, och detta helt beroende på att man kan uppväcka döda kamrater från ett säkert avstånd, samt att man teleporterar dessa bort från fara. Kostar all energy du har kvar (min 10), men oftast så är man redan rätt så tömd på energi om man hamnar i situationen att man måste använda denna skill.



Men det finns ett minus till med Rebirth, alla skills är låsta i X sekunder efteråt. X < ju högre färdighet.

En annan sak med närstridsskills för element. Jag har lagt märke till att en del trollhattar som är vana att "sola" med "henchisar" brukar rusa fram och dra av en AE (area effect) skill där buset är som tjockast. Detta behöver man göra när man har med dumma AI-backuper att göra och funkar i med de lägre busarna. MEN, det är ingen bra ide när man har livslevande tanks som försöker hålla buset IFRÅN det sårbara artilleriet. Vad man måste komma ihåg är den s.k. 2hat-tabellen" som buset använder för att välja sina mål med. Sådana som helar andra ligger alltid högt och dem som utdelar mycket skada sedan. Oftast spelar avstånd in på hur tabellen sätts. Dvs ett artillerie eller helare som är en bit bort genererar inte lika mkt hatpoäng så tanksen har en chans att dra på sig buset. För om ett bus ska springa efter ett mål längre bort kan den ju inte värja sig mot tanksen under tiden den springer, så därför låter den oftast bli.

Mycket snack, men sammanfattningsvis - ni som inte har rustning eller hälsa för det - håll er borta från stridenscentrum, låt tanken sköta skuffandet och knuffandet med fula bestar näsa mot mule.

Jag saknar en skill som finns i måga andra MMORPG, och det är att en tank kan använda TAUNT. Dvs reta buset hela tiden så man håler sig i toppen på hat-tabellen. Finns några blockeringar å så men inget värt namnet.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #7 skrivet: 2005-06-28, 13:25:27 »
Håller med ovan!

Har man duktiga tanks med i teamet så är det helt klart att föredra att "ligga och släpa" lite, och kanske avvakta en stund efter att striden startat innan man släpper lös sina AOE skills.

Och som sagt, inrikta sig på deras Healers först.

Självklart får man som icke-krigare välja sina stunder för att gå i clinch med monstren med omsorg, och närtstrids-skillsen är väl kanske mest tänkta som defensiva vapen.

Solo, utan henchisar, är det dock en annan sak...

En annan fundering, lite OT... varför är -nästan- alla warriors såna som kutar i förväg, och vägrar vänta på att övriga i teamet fått upp sin energy igen?
Hur många gånger har man inte stött på såna, som försöker rusa förbi alla motståndare av någon förbaskad anledning, för att sedan hitta dem döda mitt i en klunga av monster, femtielva mil framför oss andra?

Alla warriors är definitivt inte såna, har stött på helt lysande undantag, bla det gäng jag lirade med vid Thirsty River (vilket kanongäng, helt suveräna! Vi fixade det på första försöket), men åtskilliga av de jag stött på under resans gång är det - usla lagspelare!
Om de nu tror att de är så "über", så kan de väl köra sina missions solo istället då!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
GW - Skills
« Svar #8 skrivet: 2005-06-28, 14:01:13 »
AOE?  :hm  :blush

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #9 skrivet: 2005-06-28, 14:36:13 »
Area Of Effect. Det jag menar är skills som gör skada över ett stort område och innefattar fler fiender samtidigt.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #10 skrivet: 2005-06-28, 19:50:19 »
Jag har några favoriter själv, till min E/N (level 19)

1. Firestorm. Behöver jag säga mer? Näh.
2. Immolate. 50-nånting i skada plus att buset brinner som en fackla i tre sekunder, och tar rejält med stryk under denna tid.
3. Phenix. Helt underbar i närstrid, och mycket användbar även på avstånd.
4. Lava Font.

Fast den spell jag använder allra mest är såklart Flare.

Min favorittaktik är att först köra Aura of Restauration, därefter en glyph of lesser energy+firestorm, rusa fram till buset och köra en Armour of Earth+lavafont och sedan en Phenix. Det blir i runda slängar 270+125+190 i skada på 10 sekunder på allt som befinner sig runt mig. :D

Men för det mesta står jag på säkert avstånd och bombar med flare+firestorm och immolate. Lite feg är man ju.

guest1327

  • Gäst
GW - Skills
« Svar #11 skrivet: 2005-06-29, 03:45:41 »
Citat från: DeadHead
Håller med ovan!


En annan fundering, lite OT... varför är -nästan- alla warriors såna som kutar i förväg, och vägrar vänta på att övriga i teamet fått upp sin energy igen?


Hmmm känns som om det är jag som ska svara på den "gåtan" ehh frågan...  Jag antar att det är att Warriors tål så mycket mer stryk att de glömmer att det finns "klenisar" i ledet....  ehhe´.

Nej, men jag tror att det är så att ett litet, "VÄNTA" på min enrgy skulle kunna hjälpa.  Vi warriors har stora muskler men små hjärnor så vi behöver ha någon som tänker en gång extra åt oss ;)


//Ragge the Tank

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #12 skrivet: 2005-06-29, 08:22:13 »
:lolabove  Hahahaha!

Ja, så kan det ju vara förstås! ;)
Problemet är bara att när man ber personer vänta, så är det alltför vanligt att de struntar i det och springer i alla fall. Kanske bara haft otur att hamna i många såna gäng, vad vet jag.

OBS! Inlägget ovan var inte riktat mot någon här specifik person, jag har ju knappt spelat med er gubbar!

BTW, tack Formy för att jag fick gå med i erat Guild. Jag gjorde en artighetsvisit i Guild-hall innan jag loggade ut igår - tjusigt!

guest1327

  • Gäst
GW - Skills
« Svar #13 skrivet: 2005-06-29, 11:11:42 »
Hehe.

sen är det ju så förbaskat kul att rusa rätt in i högen med bus och slå vilt omkring sig :)

guest3

  • Gäst
GW - Skills
« Svar #14 skrivet: 2005-06-29, 12:21:27 »
Citat från: DeadHead
BTW, tack Formy för att jag fick gå med i erat Guild. Jag gjorde en artighetsvisit i Guild-hall innan jag loggade ut igår - tjusigt!

Hur hittar man dit? Jag vill också se.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
GW - Skills
« Svar #15 skrivet: 2005-06-29, 12:52:01 »
Guild Hallen ligger söder om Lions Arch på en ö. Markerad med en grön platssymbol.

Fin sak men det finns inte så mycket att göra där för tillfället.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #16 skrivet: 2005-06-29, 15:58:17 »
Nä värt 70k vete tusan om det var. Men det kommer väl grejs dit oxå hoppas jag.
Nu är det väl mer en PvP central än nått annat vettigt.


@ Dead.  No roblems, trevligt folk är alltid välkommna  :cheers
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #17 skrivet: 2005-06-30, 09:06:01 »
VART TUSAN HITTAR MAN SKILLEN "CHAIN LIGHTNING"?

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #18 skrivet: 2005-06-30, 17:00:53 »
Enklast får du den av skilltrainern Avena i Maguuma Stade.  :toot
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #19 skrivet: 2005-06-30, 19:27:47 »
Men jag har ju fastnat i Öknen. . . och hittar inte min egen r*v ens. :cry

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #20 skrivet: 2005-06-30, 19:39:40 »
. . .  och exakt hur vilse jag är illustreras väl bäst av inlägget ovan, eftersom maguuma ligger så långt från öken man kan komma, nämligen i djungeln. . .  :blush

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #21 skrivet: 2005-06-30, 20:00:46 »
Haha ja i öknen hittar man ju inte Avena.

*tip and OT*
På tal om Maguma btw. så har Ingrid Larsson eller vad collectorn heter där inne, en najs "leftihandi" grej för Monk.
Hon vill ha 5 Mossy mandible. +30 health osv.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #22 skrivet: 2005-07-26, 13:36:37 »
Nu har jag testat min nya uppställning i Tactics.
Jag finner den nya uppsättningen totalt överlägsen, så länge man slåss mot FI som använder meele.
Krigare är ju sårbara mot magi hur man än gör.

Gjorde en Flash på Alexia för att visa uppsättningen.
Bara hovra över skills o weaps, precis som ingame för att få information.
Kan rekommendera denna uppsättning till alla Warriors  :cheers


---->>>Alexia<<<---
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #23 skrivet: 2005-08-10, 16:19:03 »
En ny favoritskill: Epidemic

En mesmerskill som är helt underbar.

"Transfer all of target foes conditions and duration to all adjectant foes."

Jag var ute i maguuma djungeln med en Ranger som använde Posion. Gissa om vi hade skoj! En giftpil+Epidemic, och vips. 7 förgiftade fiender. :D

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #24 skrivet: 2005-08-13, 18:20:00 »
till alla er som inte har en lvl20-krigare med helvetes-vapen a la Alexia Parahnor.

DET GÅR UTMÄRKT ATT FARMA I ALLA FALL!

Jag har precis kört två långa testrundor utanför Augry Rock med min W/Mo som är lvl 18 och inte alls har särskillt bra vapen. (är numera lvl 19)

Hemligheten är att köra Mending (+3 life regen) Bonettis Defence (@ 9 sek duration) och Healing Breeze [@+6 regen/10 sekunder). Det tar riktigt lång tid att få ner motståndet, men om man bara är disciplinerad, och hela tiden kör healing breeze och sekunden därefter bränner på bonettis så är det fullt möjligt att slå ihäl 4 lvl 21 Desert Griffons eller 3 Minotaurer på samma gång, och HA FULL HEALTH när striden är slut.  

Det är kritiskt i början, eftersom bonettis är en adrenalin-skill, så innan man fått upp adrenalinen är det healing signet som håller dig vid liv.

Ut och testa, och se bara till att röja upp de kringspringande grupper av minotaurer innan du går på griffons, för Minotaurerna kommer i ryggen hela tiden, om man lämnat dom vid liv.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #25 skrivet: 2005-08-13, 20:56:26 »
Har inte testat farming med min munk ännu, ska bli kul att kolla. Smiting, Zealots fire + peace and harmony i kombination med att spamma sig själv med Divine Boon, Reversal of Fortune. Så länge det är fiender som stormar fram mot dig så borde det funka. Elementalist med endast närstridsskills & max på Energy Storage vore intressant att kolla upp oxå.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #26 skrivet: 2005-08-14, 21:38:00 »
Har inga probelm med att farma utanför Augry Rock med Ormen trotts att jag inte kör Formys uppsättning. Ormen är ju en W/Mo (20) som använder sig av Strenght/Sword/Healing och inget i Tactics. De skills jag använder är Mending, Vigorous Spirit, Healing Hands (elit), power Attck, Berserker Stance, Sever Artery, Final Trust och Doylak Signet.

Mending ger mig en bra grund, Vigorous Spirit ger mig +10 hälsa vid varje slag och är kanon ihop med Berserker Stance (slår 33% oftare i 11 sek), Healing Hands använder jag då jag får 4 eller fler på mig (+18 hälsa för varje attack mot mig i 10 sek), Doylaken använder jag i princip hela tiden jag slåss då min sitter i 19 sek och den laddar om varje 20 sek!  ;). Sever Artery är ju en adrenalin skill som får buset att blöda i 21 sek och Final Trust brukar jag kunna använda när Berserkern släpper - dock måste buset vara under 50% för att ge rikligt med skada. Power Attack använder jag vid behov.

Med denna uppsättning klarar jag en 3-4 Griffar ensam och ev. 1-2 Minotaourer som tillägg.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #27 skrivet: 2005-08-16, 07:35:45 »
Hmm Alexia kontra måttstock?
Vill ju bara påpeka att jag aldrig sagt att min uppsättning är den enda som funkar.  ;)
Bara att den är väldigt bra & håller mig vid liv.

@ Dead.
Jag såg en film på en smiter Mo som farmade scarabs utanför Amnoon..
Han röjde hela området ensam på ca 30 sekunder  :cartman
Värsta jag sett, men där kan iaf en Mo få snabba pengar o prylar  :thumb
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #28 skrivet: 2005-08-16, 08:35:22 »
Duvet Formy, om man skall jämföra sig med någon, så kan man ju lika gärna jämföra sig med den bästa ;)

Jag trodde nämligen inte att min lilla klenis-krigare som bara var level 18, inte hade maxrustning, inga bra svärd, inga bra skills, kunde farma själv. Men tack vare höga specs på healing (healing @9] som ger +3 på hp regen och bra boost på healing breeze, så går det att farma, även om man måste ha tålamod. Det tar ju minst 2 minuter per fiende, men man håller sig vid liv, och bara man knegar på, så faller buset ett efter ett.

Däremot gjorde jag ett försök igår att samla Dune Borrower Jaws utanför Thirsty. Det var med nöd och näppe jag lyckades ta 2 Jade Scarabs. Dom killarna är inte roliga. Lite lättare om man använder Shield Bash för att avbryta deras Chilliblains, men jag var under 50 health flera gånger.

Sen upptäckte jag att jag redan hade den rustningsdel som man får för Borrower Jaws, så Enos fick dom istället.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #29 skrivet: 2005-08-17, 11:00:49 »
Följande elementalistskill verkar mycket intressant tycker jag:

1: Ether Prodigy
Description: Lose all enchantments. For 10-22 seconds, you gain energy regeneration of 4. When Ether Prodigy ends, you take 2 damage for each point of energy you have. This spell causes exhaustion. This is an elite skill.  
Energy Cost: 5
Activation Time: 1 Second.
Recharge Time: 5 Seconds.
Linked Attribute: Energy Storage. Increases duration.
Skill Type: Enchantment Spell

Att den orsakar exhaustion må vara hänt, men med tanke på den långa tid man kan köra den så känns det som om den kan vara värd det.

Sen tror jag att man kan stoppa skadan den orsakar i slutet genom att lägga en reversal of fortune på sig själv?

Jag ger mig nog ut på jakt efter denna elit skill i Ring of Fire ikväll!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #30 skrivet: 2005-08-17, 13:42:04 »
Jag har också kikat på den, den verkar bättre än ether renewal, som, om ni frågar mig, är tämligen värdelös. Jag körde Ether Renewal i FoW och UW när jag var därnere, eftersom jag var osäker på om Well of Power skulle funka. Inte särskillt imponerad av funktionen: med maxutdelning kan man få upp sin energy med ca 25-30 punkter.

Intressant då med ett alternativ till Ether Renewal i tex FoW/UW, så lova att återkomma med utvärdering.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #31 skrivet: 2005-08-17, 15:59:51 »
Efter att ha läst på lite mer om skillen, så är jag inte så övertygad längre om att den är värd besväret.

@Daddy, jag får en känsla av att du blandat ihop Ether Renewal med Ether Prodigy??

Ether Renewal är riktigt bra om man tar med sig en skill som tar max 1 sekund att kasta, ex. flare, så att man kan spamma den (flare för sig själv suger, i kombination med Mark of Rodgort så är den lysande!).
För att få bra användning av den krävs dock att man har ett par enchantments på sig. Om man har minst två enchantments, ex. Aura of restoration & mending) + ether renewal i sig själv (som oxå räknas som enchantment), så går det snabbt att komma upp i max energi igen, plus att man helar sig själv i snabb takt. Riktigt bra för PvP enligt min mening (se min pvp elementalist i tidigare inlägg någonstans på forumet).

Ett litet exempel:

Du har dessa enchantments på dig:

Aura of restoration
Mending eller Spirit of Protection
Fire Attunement
Ether renewal (räcker 10 sekunder)

Spamma sedan flare, 1 per sekund i 10 sekunder, så får du för varje sekund (beroende på hur hög energy storage du har):

16 energy - kostnaden för flare (5) = 11
68 health

Summa efter 10 sekunder: 110 energy, 680 health (+ den health du får av Aura of Restoration + mending!)

Kan man sedan få någon annan att kasta enchantments på en så att man slipper göra det själv, pga energy-degen, så vore lyckan gjord!

Ett mycket intressant bygge vore en Ele/Mesmer, bara för att få tillgång till Arcane Echo - dubbla ether renewal vore inte fel!

Tycker dock fortfarande att Elemental Attunement är överlägsen för en elementalist då det gäller att hålla sin energi hög, då i princip varje skills kostnad halveras under 45 sekunder. För en "Heavy Nuker" så känns den rätt överlägsen i mitt tycke.

Well of Power är bra för att hela lagkamrater och fixa energi åt andra. Åt sig själv så är den dock enbart till nytta för att hela sig själv, då man inte vinner någon energi på den egentligen! Om jag inte missminner mig så kostar den 15 energi att kasta, och ger efter maximal utdelning tillbaka ca 14.7!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #32 skrivet: 2005-08-17, 18:19:47 »
hmm. Tack DeadHead för att du fick mig att fatta grejjen med Ether Renewal!

Jag hade nämligen missat en liten detalj: Att effekten fördubblas för varje enchantment. Vanligtvis använder jag aldrig Aura, utan förlitar mig på WoB och WoP för health ochg energy regen. Med Blood Magic @11 räcker mina wells i 15 sek, och 2 energy regen är såvitt jag förstår 30. ??? och inte 14,7. Eller är två laddpilar = 1 energy per sekund?

Hur som helst. Jag har alltså endast en enchantment på mig, eftersom jag inte är munk. Alltså enbart Fire Attunement. :doh

Måste genast testa igen med 2 enchantments nästa gång.

Du fattar säkert att jag inte varit särskilt imponerad av att få 5 energy varje gång jag kastar en flare. Det blir ju ca 25 energy så länge Ether Renewal varar. Men 50-70 energy är en helt annan femma!

:thx

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #33 skrivet: 2005-08-17, 19:09:50 »
Lägg fire attunement+elemental attunement så har du dessutom skills som kostar -80% att lägga.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #34 skrivet: 2005-08-17, 23:44:45 »
En blipp på health regen är 2 hälsa per sekund

En blipp på energy regen är... 0.49 per sekund om jag minns rätt, alltså inte 1! Så två blippar blir inte ens 1 per sekund!

EDIT: Nu har jag läst på en annan plats att en blipp är 0.33 per sekund, så nu blev jag lite osäker.

Men annars så är det precis som Loophole skriver här ovan, den som jag märkt överlägset bästa kombon vad gäller att spara energy till min elementalist är elemental attunement & (fire) attunement. Jag får helt enkelt inte slut på energy med dessa båda igång!

Ex:
Kasta Meteor Shower á 25 energy och man får tillbaka 20 energy. Tar man med i beräkningen den energy som man får tillbaka via energy-regen under tiden man kastar skillen så förstår man ganska snart hur mäktig denna kombo är för en ele!

Jag har nu gått "all-out nuker" med min elementalist, fire för allt vad det går:

Fire Magic 16 (12)
Energy Storage 15 (12)

Med så pass högt värde på Energy Storage så får jag 400% på kostnaden av varje spell i healing, och eftersom man är i princip outtömlig på energy med ovan kombo, så kan jag hela mig själv med flare á 20 health/sek. En meteorstorm ger 100 i health till mig.

Fire Attunement varar i 62 sek, Aura of Restoration i 60 sek och Elemental Attunement i 45 sek.

Ett tillägg oxå till Ether renewal ovan: I stället för att spamma flares 1 gång per sekund, så varför inte ta Divine Boon och lägga den 4 ggr per sekund?!? :)

Summa efter 10 sekunder med divine boon istället för flare: 440 energy, 2720 health (+ den health du får av Aura of Restoration + mending!)

Synd att man inte kan lagra överskottet någonstans! ;) Men ett klart vettigare alternativ om man använder divine boon istället, är att ta bort alla enchantments som ger energy degen. Kom ihåg att "stänga av" Divine boon sen du är klar.


F.ö. så blev jag mycket förtjust i Formys fällor, får mig att vilja rusha framåt med min Ranger så jag får några själv! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #35 skrivet: 2005-08-18, 09:08:47 »
Jag är E/Necro, inte munk.

Bra idé annars.

Jag har också funderingar på att super-specca mig på Energy/Fire. Detta med FoW/UW i åtanke. Men å andra sidan är det liksom lite roligare att spela när man kan hjälpa gruppen genom heal och sånt, istället för att bara nuka. Det är det jag tycker så mycket om med min kombo Nuker/Well of Power/Blood.

Allt som oftast lyckas jag lägga En av varje på mer eller mindre samma plats. Dom tankers som står i dubbla wells brukar bara asflabba. 10 laddpilar på Health och fyra/sex på energy.

En liten healing breeze på det och man är totalt odödlig. :D

Testade lite Fire/Water igår, men det är bara att inse fakta. Fire är det roligaste elementet. Varför då slösa poäng på något annat?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #36 skrivet: 2005-08-18, 10:06:51 »
Ja, tycker oxå fire är roligast. Har haft funderingar på att antingen själv byta secondary till Ranger, eller försöka få någon annan av våra Rangers i guildet att ta med sig Spirit of Winter, för att göra om all fire damage till cold damage på de ställen där fire är mindre effektivt.
Känns som ett bättre alternativ till att blanda in water och på så sätt försvaga fire.

Apropå Rangers, det skulle vara riktigt skoj att gå ut ett helt team enbart Rangers och lägga ut fällor i massor, exempelvis på Perdition Rock. Tror man kan sänka ex. hydrorna väldigt effektivt med denna metod då de går i fälla efter fälla!

Om någon känner för att hjälpa min Ranger framåt så vore jag tacksam (är vid Divinity coast just nu).

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #37 skrivet: 2005-08-18, 11:57:50 »
Alla verkar köra fire/nuke som elem och det är så jag spelar också. De där 9 poängen jag har i Domination kanske jag skulle plocka bort. Använder annars Mesmer för att få tillgång till Archane Echo eller Echo, men AE har jag i ärlighetens namn inte fastnat så mycket för. Kanske pga kostnaden som innebär att du kan visst kasta 2x meteorstorm rätt fort, men till en kostnad av 65(? Tror jag) energy. Dyrt.
E/R med spirit of winter var ju annars en kul ide. Eller med en massa fällor och därefter nuke. Tål att tänka på. Var kan man förresten byta secondary?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #38 skrivet: 2005-08-18, 13:27:15 »
När du gjort alla tre uppdragen i Öknen hamnar du återigen i Augry Rock. Väl i Augry kommer du att upptäcka att ett spöke fått ett "!" över huvudet. Snacka med honom och du får då en "prövning" att göra. Det handlar om att slå ihjäl en fiende till.

Om eller när du lyckats slå ihäl denna fiende, kommer du i dom olika utposterna Seekers Passage, Destiny´s Gorge och Heroe´s Audience att få fler spöken med "!" på sig. Varje spöke har ett uppdrag åt dig, och varje uppdrag tillåter, om du klarar det, att byta till ett specifikt yrke.

Du kan max få fyra uppdrag, givetvis, eftersom du har två yrken redan.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #39 skrivet: 2005-08-18, 13:41:43 »
Mange takk!

Skall nog ta och byta till Ranger. Wilderness survival tilltalar mig.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
GW - Skills
« Svar #40 skrivet: 2005-08-28, 13:43:03 »
Ett par trevliga Elitskills till Ranger som jag grävt upp.

Incendiary Arrows
--------------------------------------------------------------------------------
Description For 8 seconds, your arrows interrupt and set your target 'On Fire' for 1~3 seconds.
Energy Cost  5
Casting Time  2 seconds
Recharge Time 24 seconds
Skill Type  Preparation  
Linked Attribute  Wilderness Survival

Finns i mission Ring of Fire, när man går bakvägen, en lava splitter Boss har den.




Melandru's Arrows
--------------------------------------------------------------------------------
 Description For 18 seconds, whenever your arrows hit, they cause Bleeding for 3-21 seconds and do +8-24 damage if they hit a target who is under an "Enchantment".
Energy Cost  5
Casting Time  2 seconds
Recharge Time 12 seconds
Skill Type  Preparation  
Linked Attribute  Wilderness Survival

Trevlig skill att nyttja mot elementalister, då dessa alltid är enchanted.
Finns att hämta runt copperhammer mines, Norra Snakedance eller ThK slutet.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #41 skrivet: 2005-08-28, 15:50:00 »
Ok, så vad sägs då om följande Ranger/Ele kombo:

- Båge med fire damage
- Kasta en Mark of Rodgort mot fienden
- Använd Melandru's Arrows
- Använd en Poison Arrow

3 conditions på en och samma gång med en sammanlagd health degen på -14, dvs -28 health per sekund.

Bleeding -3
Burning -7
Poison -4

Måste undersökas!

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #42 skrivet: 2005-08-29, 08:32:26 »
Attraktivt, men med ett problem: Max degen, oavsett antal conditions är -10, vilket innebär att en cirkulerande MoR mellan 2-3 elementalists + poison eller bleed ger maximal DoT. Mer är coolt, men hjälper dessvärre inte siffermässigt.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #43 skrivet: 2005-08-29, 08:43:20 »
Oh, tack för den informationen!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #44 skrivet: 2005-08-29, 12:03:34 »
Kraften hos en Blood Necro/Earth Ele (eller, "Så sänker du den största av krigare!")

Efter att ha kört lite pvp med kombinationen ovan så är det inte utan att man är full av beundran för vissa skills som i alla fall jag tidigare inte använt mig så mycket av.

Till skillnad mot ex. en Fire ele, så har man som Earth ele en del mycket intressanta skills som ignorerar armor. I pvp är detta enormt effektivt:

- Crystal Wave
Foes near you are struck for 10-82 damage, but are cured of any negative conditions. This spell ignores armor and magic resistance.

82 (eller mer, beroende på level på Earth) i skada förbi rustningar och annat känns kan jag lova. Nackdelen med denna skill är ju att den tar bort ex. poison och annat, men skadan är massiv, även mot den starkaste av krigare.

- Obsidian Flame
Deal 22-94 damage to target foe. This spell ignores armor. This spell causes exhaustion.

Ännu mer kraftull än den förra, snabb att ladda om. Orsakar exhaustion, men det kan det vara värt! Rätt skönt att dra iväg mot en krigare som står och yxar på en i pvp, när man själv försett sig med Armour of Earth -"Hm, vad är det för mygga som står och irriterar här då?" ;)

Blood skills går inte av för hackor de heller, då även dessa ignorerar all form av rustning, samtidigt som man helar sig själv för motsvarande 'belopp' som man gör skada.
Life Siphon, Life Transfer, Unholy Feast, Vampiric Gaze och Vampiric Touch är alla riktigt schyssta spells.

Råkar man ut för poison eller nåt annat otrevligt, så är Plague Touch trevlig att ha.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #45 skrivet: 2005-08-29, 12:06:56 »
Armour of earth + kinetik armor. Är effekten kumulativ? Och rekommenderar du att spela N/E eller E/N? Vad tjänar man mest energi på?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #46 skrivet: 2005-08-30, 10:39:40 »
Kinetik armor har jag inte provat, känns lite jobbig att man måste kasta en spell minst en gång per 8 sekunder för att den ska hållas igång, men det beror ju på spelsätt.

Effekten borde vara kumulativ. Men, armor of earth plus den rustning jag redan har ger 118, så jag agerar ofta tank med min elementalist.

Det är riktigt kul att få en warrior som angriper en! Det första jag gör är att dra av Crystal Wave á 96 i skada och Obsidian Flame á 106 i skada right through the bone! (med viss reservation för de exakta värdena), medans krigaren knappt gör någon skada alls på mig. Om krigaren sedan har skills som orsakar bleeding och liknande, så är Plague Touch väldigt trevlig.
Eruption är en bra skill mot mindre erfarna spelare som inte flyttar på sig, då den först utdelar hyfsad skada, och därefter förblindar i 10 sekunder.

Ö.h.t. så verkar jordelementalist vara helt ok i pvp, de flesta verkar satsa på rustning som skyddar mot antingen lightning eller fire.

Jag kör alltså Ele/Necro, men har funderat på att byta till Mesmer som secondary, och använda mig av hex breaker.

Värsta motstånd? Ja, mesmers är ju en riktig plåga. Conjure Phantasm, Shatter Enchantment och Backfire så är man rökt. Rangers med alla varianter av skills som avbryter och snor energi är inte heller speciellt trevliga.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #47 skrivet: 2005-08-30, 10:50:25 »
Spells som ingorera armor... Ignorerar de armor så att exempelvis Chrystal Wave ger 96 i skada eller ger det 96 i bas-skada och räknar armor = noll? Om jag inte helt missminner mig så beräknas skada utifrån ett basvärde på armor på 60. AL under detta => mer skada AL över detta ger mindre. Isåfall borde ju en chrystal wave göra 2-300 i skada/gång, eller?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #48 skrivet: 2005-08-30, 12:21:08 »
Jag har testat kombon AoE + Kinetic. Visst, det funkar, så länge man pumpar flares och så. . . Men med min spelstil (bomba från säkert håll) behöver jag varken AoE eller Kinetic. Dessutom är ju varje skill som inte är offensiv ett avsevärt tapp i eldkraft.

I pve är ju Earth tämligen värdelöst om ni frågar mig. Det finns egentligen bara två bra spells: Earthquake och Euruption. Och detta inte för skadan, utan för att dom fäller/förblindar.

I pvp har jag förstått att earth är helt ok. Annars verkar ju den nya pvp-trenden vara E/Mo som kör smiting. (Balthazar+Zealot+draw condition+ether renewal)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #49 skrivet: 2005-08-30, 13:53:28 »
Loop, jag vet inte exakt hur det förhåller sig med det där faktiskt. Skadeuträkning känns som ett skumt kapitel i GW. Med tanke på att ex. en fireball som normalt gör kanske 100 i skada, mot vissa låglevel monster kan göra det tredubbla så är det nog som du säger. Sen i pvp så har väl alla minimum 60 i armor, och vid 60 i armor så gör den 96 i skada, men även om du skulle ha 200 i armor så gör den 96 i skada.
Jag vet dock att ovan nämnda earth-spells är duktigt effektiva i pvp, speciellt mot krigare som känner sig odödliga pga sina rustningar.

Det senaste jag funderat på är om man skulle slänga med antingen Shock eller meteor, för att sedan kunna nyttja aftershock...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #50 skrivet: 2005-08-30, 14:44:32 »
Jag är också mycket förvirrad av skaderäkningen. Hellhounds, till exempel, tog 359(!) i skada av en rodgorts invocation som på pappret gör 96. :hm

Aataxes-grisarna i UW tar 45(!) i skada av varje meteorsten i en shower, och på pappret gör varje sten 116(!) i skada. Enda jag kan tänka mig är att det är bonus mot elemental damage inblandat.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #51 skrivet: 2005-09-12, 10:46:45 »
Trevlig skill för Beastmasters:

Ferocious Strike (kostar 5 energi)
"Your animal companion attempts a ferocious strike that deals +13-25 damage. If that attack hits, you gain adrenaline and 3-9 energy."

Plockade åt mig denna skill i helgen, och om man gillar att använd pets så är den verkligen kanon. Med ett riktigt högt värde på Beast Mastery så kan man få uppemot 10 energi per gång man använder den. Den laddar om snabbt,
För en warrior/ranger som har en pet så är den ju extra trevlig då den ger adrenalin också.

Om ANet sedan kunde kombinera charm animal och comfort animal till en skill, så skulle pets bli betydligt mer användbara.

Ett helt lag bestående av rangers med varsinna pets vore ganska mäktigt - en mindre armé på 16 st. vore nog inte helt fel! Värt att testa, rangers?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #52 skrivet: 2005-09-16, 10:25:42 »
Glyph of elemental power

Din nästa elemtalist-spell boostas med 2 attribute points.

För powernukers. 18 i firemagic äger!

Fundering: Fireball eller Incendiary Bonds? Burning är ju en väldigt trevlig effekt mot dryga bossar som har ruskigt hög armor. Hmm...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #53 skrivet: 2005-10-07, 10:15:23 »
Har lite idéer kring skills till min munk.

Hade tänkt mig grunden kring dessa skills:

Martyr (Monk, kostar 5)
Transfer all Conditions and their remaining durations from your party members to you. This is an elite skill.

I kombination med denna:

Plague Sending (Necro, kostar 10, ingen cooldown)
Sacrifice 10% max health. Transfer one negative condition and its remaining duration from yourself to target foe and all adjacent foes.

För viss energi management och selfheal:

Consume Corpse (Necro, kostar 10)
Exploit a random target. You teleport to that corpse's location and gain 25-85 health and 5-17 energy.

Får se vilka skills man kan komplettera med.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #54 skrivet: 2005-10-07, 14:10:25 »
Har för mig det finns en skill som skickar över samtliga conditions till en fiende! Ska kolla lite ..


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #55 skrivet: 2005-11-03, 11:07:59 »
Condition-chains!

Hittade ett smutt exempel på hur man kan nyttja olika conditions och skills i följd. Något att fundera på för dem som inte har tänkt så mycket på hur olika conditons kan nyttjas av andra skills:

"Example for Axe Mastery and Earth Magic: Begin with Dismember (or, if you have it, Eviscerate). This inflicts a Deep Wound. Follow it up with Axe Twist. This takes advantage of the Deep Wound to cause Weakness. Continue your chain with Stoning. This knocks the enemy down, interrupting their current action. If you're feeling particularly vicious, follow everything up with Aftershock. This strikes additional damage to knocked-down foes. If these 4 skills are performed in order, your enemy is as good as dead."

Det finns massor av trevliga kombinationer, så låt se gott folk! Låt fantasin flöda!

Ö.h.t. så tycker jag att Aftershock är en alldeles för lite använd skill av knock-down krigare, de har ju ett perfekt utgångsläge, då de är alldeles inpå sina fiender.
Dags att omvärdera Hammer Mastery? ;) (Har ett par schyssta hammare på lager för den som vill prova. I värsta fall så startar jag nog en egen krigare för att leka med, även om det bär mig emot!)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #56 skrivet: 2005-11-07, 20:20:01 »
Kan någon ge mig en hint om hur man bäst fördelar attributpoängen på en låglevelranger. (3-15) Känns ju lite pissigt att lägga alla sina futtiga 15 attributpoäng på expertise. :(

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #57 skrivet: 2005-11-07, 20:47:44 »
Tja, wilderness survival är väl aldrig fel att ha ganska mycket på (troll ungent). Har du ett pet?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #58 skrivet: 2005-11-07, 20:56:21 »
Tänkte pusha lite för följande Necromancer skill:

Mark of Pain (curses):

"For 30 seconds, whenever target foe takes physical damage, Mark of Pain deals 10-34 shadow damage to adjacent foes."

Mycket trevlig i mitt tycke, då (så vitt jag vet) Shadow Damage ignorerar armor. Det är dessutom lång varaktighet.
Cooldown är på 30 sekunder, så när den tar slut, så är det bara att kasta igen. Kasta denna på den tuffaste busen, för att få den att vara aktiv så länge som möjligt.

Helt ok för ex. en ranger med Necro som secondary. I kombination med till exempel Ignite Arrows så är det hyfsad "splash-damage" med denna kombo.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #59 skrivet: 2005-11-07, 23:28:47 »
Jo jag har den på min necros skillbar, behöver iofs inte vara det tuffate buset utan nån som står mitt i smeten. Räcker ju bara att använda trollspöet på han sen för önskat resultat!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #60 skrivet: 2005-11-08, 08:30:29 »
Problemet med alla AoE skills är att dom kräver en utarbetad TANK/NUKE-taktik. En taktik som vi är extremt dåliga på.

Jag talar om att skicka fram en rejäl Tactics-Warrior/Munk som kör stances+healing, supportad av munkarna, och sedan samla ihop ALLT bus kring denne warrior. Därefter är AoE guld värt, men annars är det bara slöseri med energi, om ni frågar mig.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #61 skrivet: 2005-11-08, 08:59:06 »
Sant! Någonting att slipa på.
Detta har jag uttryckt önskemål om tidigare, en krigare som prioriterar överlevnad före skadeutdelning. Det räcker med en sådan krigare i en grupp!

Denne kan man buffa upp genom att ha munkar som kastar ex. Mending, Life Barrier, Mark of Protection osv. Krigaren skulle kunna vara en kombination av warrior/elementalist, för att kunna kasta armor of earth på sig själv.

Låt sedan denne krigare ensam dra på sig allt bus precis som Daddy skriver, dvs resten av gruppen håller sig utanför aggrocirkeln. När fienden väl börjat banka loss på tanken, så flyttar resten av teamet fram sina positioner och nukar dem sönder och samman.

Positioner, från närmast buset till längst ifrån:

1. Tanks
2. Nukers, mesmers, aktiva munkar
3. Batteri necros
4. Rangers (som lägger en defensiv linje med fällor)
5. Enchantment munk (behöver inte finnas i närheten av striden öht)

Enchantment munken kan lägga skills som Life Barrier (kanon skill) och Mending, och sedan stå långt ifrån striden. Man kan lägga uppemot 8 enchantments. Man hamnar då på en energy degen på -4. Detta underhåller man lätt med Blessed Signet & Mantra of Inscriptions. Denne munk skulle även kunna använda Heal Party och Aegis med jämna mellanrum.

Dessutom, om resten av gruppen trots allt stryker med, så finns denne munk kvar för att kunna ressa sina kamrater med Rebirth.

De som blivit buffade av enchantment munken får själva hålla koll på sina enchantments. Om de blir av med dessa, så får de springa tillbaka för att få nya, istället för att munken ska springa fram för att förnya dem.

Annars kan vi ju alltid köra ett 8-manna lag med enbart Rangers och fällor och/eller pets (16 manna lag!), dessa klarar allt! Fler Rangers i GW! ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #62 skrivet: 2005-11-08, 09:08:38 »
Det är väl bara jag som kör tactics på min warrior i GW nu?

Och tanken på att köra fullt trapperlag med rangers låter mums!

Bara 17 levels kvar med Shadow Longshanks

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
GW - Skills
« Svar #63 skrivet: 2005-11-08, 09:22:53 »
Ah, jag skulle kunna styra om Trissan att bli boxboll om så önskas. nu när man inte behöver bekymra sig om attribute refunds är det ju lungt.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #64 skrivet: 2005-11-08, 10:26:25 »
Förstår inte att ni snöat i så inne i bomben på att just tactics gör en krigare extra slagtålig? Min W/M klarar både att utdela duktigt med stryck samt hela sig själv, men jag kör Strength/Sword/Healing. Och skulle jag köra yxa så skulle han bli ännu effektivare att både hålla sig vid liv, utdela skada samt få energi. Allt bygger på
Mending (+3 health regen/ -1 energy regen)
Vigorous Spirit (+10 health/hit under 30 sec)
Warriror's Endurance (+3 energy/hit under 21 sec/30 sec cool down) - elitskill.

Sen är det i princip bara att ta dem vapenskills man gillar mest, kör man yxa så ger ju Cyclone Axe än massvis med hälsa och energi. För att öka sin självhelande har jag oxo Healing Breeze.

Har dock mött bus (låglevlade charr som direkt plockar bort stances, och då funkar ju inte Warrior's Endurance, men det skulle ju gälla för de tactic stances som utgör stommen för en tactics warrior ännu mer (Balnced Stance, Bonetis Defence). Men det är de ända jag möt hitintills som djävlats.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #65 skrivet: 2005-11-08, 11:58:47 »
Anledningen till att vi snöar in på tactics är för att tactics är ännu bättre än ditt bygge ovan, om det nu är stryktålighet som är måttstocken. (vilket det är när man snackar tanks. ;) Byt ut strength mot tactics, behåll healing och du har en odödlig Hercules.

Däför att:

Bonettis gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH gör att du alltid har full energi.

Defensive stance gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH ger +40 armour.

Gladiators defence gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH utdelar 30 i skada (ignores armour) till alla som missar.

Självklart använder man minst två olika stances så att man kan växla mellan dem vid behov, eller om man blir bongad ut ur stancen.

Ditt krigarbygger är grymt, men det finns naturligtvis sätt att göra det bättre, om det är en riktig tanker man vill bygga.

Min Llwellyn tar utan problem 12 griffons och 9 Minotaruer på samma gång, utan att någonsin gå under 70% health. (då har jag också bara 8 i healing. )

Skulle jag byta ut mitt svärd mot yxan och köra cyklone skulle det förmodligen gå fortare att få ner buset ocskå, men jag gillar svärdsskills bättre. (final thrust + sewer artery) Och en spatha är så snygg att titta på. . .

En annan sak som är rätt bra med tactics. Även om jag blir av med alla mina healing enchants är jag fortfarande 75% mer stryktålig än en strenght-warrior, just tack vare mina stances. Det blir ju liksom två helt olika karaktärer, som en firenuker (strength) eller en Earth (tactics) Båda är bra, men gör olika saker.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #66 skrivet: 2005-11-08, 12:34:49 »
Om du behöver alla stances utöver Mending och Vigorous Spirit bara för att hålla gubben i liv blir han ju tämligen stel och tråkig. Om jag behöver tåla mera stryk lägger jag bara till Doylak Signet som jag kan hålla upp i princip hela tiden (19 sec duration/20 sec cool down). Likaså funkar väl bara tactics stancen mot melee/arrows men skyddar inte mot magi? Det gör iofs inte doylak heller men då jag har gott om energi för att både dela ut extra skada och att hela mig så är nog mitt bygge mera all-round?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #67 skrivet: 2005-11-08, 13:31:32 »
Mer allround är det absolut. Men om vi nu talar ren tank med syfte att vara stryktålig till tusen, (men utan större kraft i det offensiva) då är det tactics som gäller.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #68 skrivet: 2005-11-08, 13:41:39 »
1. Är det korrekt uppfattat att den första fällan en ranger kan skaffa sig (fire trap/dust trap) finns i öknen? Att den bästa fällan (barbed trap) finns i s. Shiverpeaks?

Alltså, då är det väl ok att köra med pet fram till öknen då? (Speciellt för mig, som har ett pet med högre level än jag själv är. )

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #69 skrivet: 2005-11-08, 13:42:03 »
Och hur byter man namn på sit pet?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
GW - Skills
« Svar #70 skrivet: 2005-11-08, 13:56:00 »
/namepet kissemissnamnet

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #71 skrivet: 2005-11-08, 14:44:46 »
Pet är *nästan* ett nödvändigt ont för en ranger i början! :)

Kommer inte ihåg de exakta platserna för resp. fälla, titta på gwonline.net.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #72 skrivet: 2005-11-08, 15:17:14 »
Barbed Trap - Kryta Jungeln(Silverwood) i uppdraget Price of Steel. Man kan även köpa den av en skilltrainer i Amnoon Oasis (öknen).
Dust Trap - Uppdraget Ghostly Vengeance i öknen. Kan även köpes i Droknars Forge.
Flame Trap - Belöning för uppdraget Misplaced Sword som man hittar i Hero's Audience (öknen). Kan köpas i Droknars Forge.
Spike Trap - elitskill som man snor av Vulg Painbrain när man gör missionet Ring of Fire på Eldön.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #73 skrivet: 2005-11-08, 15:46:00 »
/namepet Deathdealer

 

Senaste inlägg