Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW - Skills  (läst 16260 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #45 skrivet: 2005-08-29, 12:06:56 »
Armour of earth + kinetik armor. Är effekten kumulativ? Och rekommenderar du att spela N/E eller E/N? Vad tjänar man mest energi på?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #46 skrivet: 2005-08-30, 10:39:40 »
Kinetik armor har jag inte provat, känns lite jobbig att man måste kasta en spell minst en gång per 8 sekunder för att den ska hållas igång, men det beror ju på spelsätt.

Effekten borde vara kumulativ. Men, armor of earth plus den rustning jag redan har ger 118, så jag agerar ofta tank med min elementalist.

Det är riktigt kul att få en warrior som angriper en! Det första jag gör är att dra av Crystal Wave á 96 i skada och Obsidian Flame á 106 i skada right through the bone! (med viss reservation för de exakta värdena), medans krigaren knappt gör någon skada alls på mig. Om krigaren sedan har skills som orsakar bleeding och liknande, så är Plague Touch väldigt trevlig.
Eruption är en bra skill mot mindre erfarna spelare som inte flyttar på sig, då den först utdelar hyfsad skada, och därefter förblindar i 10 sekunder.

Ö.h.t. så verkar jordelementalist vara helt ok i pvp, de flesta verkar satsa på rustning som skyddar mot antingen lightning eller fire.

Jag kör alltså Ele/Necro, men har funderat på att byta till Mesmer som secondary, och använda mig av hex breaker.

Värsta motstånd? Ja, mesmers är ju en riktig plåga. Conjure Phantasm, Shatter Enchantment och Backfire så är man rökt. Rangers med alla varianter av skills som avbryter och snor energi är inte heller speciellt trevliga.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
GW - Skills
« Svar #47 skrivet: 2005-08-30, 10:50:25 »
Spells som ingorera armor... Ignorerar de armor så att exempelvis Chrystal Wave ger 96 i skada eller ger det 96 i bas-skada och räknar armor = noll? Om jag inte helt missminner mig så beräknas skada utifrån ett basvärde på armor på 60. AL under detta => mer skada AL över detta ger mindre. Isåfall borde ju en chrystal wave göra 2-300 i skada/gång, eller?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #48 skrivet: 2005-08-30, 12:21:08 »
Jag har testat kombon AoE + Kinetic. Visst, det funkar, så länge man pumpar flares och så. . . Men med min spelstil (bomba från säkert håll) behöver jag varken AoE eller Kinetic. Dessutom är ju varje skill som inte är offensiv ett avsevärt tapp i eldkraft.

I pve är ju Earth tämligen värdelöst om ni frågar mig. Det finns egentligen bara två bra spells: Earthquake och Euruption. Och detta inte för skadan, utan för att dom fäller/förblindar.

I pvp har jag förstått att earth är helt ok. Annars verkar ju den nya pvp-trenden vara E/Mo som kör smiting. (Balthazar+Zealot+draw condition+ether renewal)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #49 skrivet: 2005-08-30, 13:53:28 »
Loop, jag vet inte exakt hur det förhåller sig med det där faktiskt. Skadeuträkning känns som ett skumt kapitel i GW. Med tanke på att ex. en fireball som normalt gör kanske 100 i skada, mot vissa låglevel monster kan göra det tredubbla så är det nog som du säger. Sen i pvp så har väl alla minimum 60 i armor, och vid 60 i armor så gör den 96 i skada, men även om du skulle ha 200 i armor så gör den 96 i skada.
Jag vet dock att ovan nämnda earth-spells är duktigt effektiva i pvp, speciellt mot krigare som känner sig odödliga pga sina rustningar.

Det senaste jag funderat på är om man skulle slänga med antingen Shock eller meteor, för att sedan kunna nyttja aftershock...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #50 skrivet: 2005-08-30, 14:44:32 »
Jag är också mycket förvirrad av skaderäkningen. Hellhounds, till exempel, tog 359(!) i skada av en rodgorts invocation som på pappret gör 96. :hm

Aataxes-grisarna i UW tar 45(!) i skada av varje meteorsten i en shower, och på pappret gör varje sten 116(!) i skada. Enda jag kan tänka mig är att det är bonus mot elemental damage inblandat.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #51 skrivet: 2005-09-12, 10:46:45 »
Trevlig skill för Beastmasters:

Ferocious Strike (kostar 5 energi)
"Your animal companion attempts a ferocious strike that deals +13-25 damage. If that attack hits, you gain adrenaline and 3-9 energy."

Plockade åt mig denna skill i helgen, och om man gillar att använd pets så är den verkligen kanon. Med ett riktigt högt värde på Beast Mastery så kan man få uppemot 10 energi per gång man använder den. Den laddar om snabbt,
För en warrior/ranger som har en pet så är den ju extra trevlig då den ger adrenalin också.

Om ANet sedan kunde kombinera charm animal och comfort animal till en skill, så skulle pets bli betydligt mer användbara.

Ett helt lag bestående av rangers med varsinna pets vore ganska mäktigt - en mindre armé på 16 st. vore nog inte helt fel! Värt att testa, rangers?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #52 skrivet: 2005-09-16, 10:25:42 »
Glyph of elemental power

Din nästa elemtalist-spell boostas med 2 attribute points.

För powernukers. 18 i firemagic äger!

Fundering: Fireball eller Incendiary Bonds? Burning är ju en väldigt trevlig effekt mot dryga bossar som har ruskigt hög armor. Hmm...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #53 skrivet: 2005-10-07, 10:15:23 »
Har lite idéer kring skills till min munk.

Hade tänkt mig grunden kring dessa skills:

Martyr (Monk, kostar 5)
Transfer all Conditions and their remaining durations from your party members to you. This is an elite skill.

I kombination med denna:

Plague Sending (Necro, kostar 10, ingen cooldown)
Sacrifice 10% max health. Transfer one negative condition and its remaining duration from yourself to target foe and all adjacent foes.

För viss energi management och selfheal:

Consume Corpse (Necro, kostar 10)
Exploit a random target. You teleport to that corpse's location and gain 25-85 health and 5-17 energy.

Får se vilka skills man kan komplettera med.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #54 skrivet: 2005-10-07, 14:10:25 »
Har för mig det finns en skill som skickar över samtliga conditions till en fiende! Ska kolla lite ..


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #55 skrivet: 2005-11-03, 11:07:59 »
Condition-chains!

Hittade ett smutt exempel på hur man kan nyttja olika conditions och skills i följd. Något att fundera på för dem som inte har tänkt så mycket på hur olika conditons kan nyttjas av andra skills:

"Example for Axe Mastery and Earth Magic: Begin with Dismember (or, if you have it, Eviscerate). This inflicts a Deep Wound. Follow it up with Axe Twist. This takes advantage of the Deep Wound to cause Weakness. Continue your chain with Stoning. This knocks the enemy down, interrupting their current action. If you're feeling particularly vicious, follow everything up with Aftershock. This strikes additional damage to knocked-down foes. If these 4 skills are performed in order, your enemy is as good as dead."

Det finns massor av trevliga kombinationer, så låt se gott folk! Låt fantasin flöda!

Ö.h.t. så tycker jag att Aftershock är en alldeles för lite använd skill av knock-down krigare, de har ju ett perfekt utgångsläge, då de är alldeles inpå sina fiender.
Dags att omvärdera Hammer Mastery? ;) (Har ett par schyssta hammare på lager för den som vill prova. I värsta fall så startar jag nog en egen krigare för att leka med, även om det bär mig emot!)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #56 skrivet: 2005-11-07, 20:20:01 »
Kan någon ge mig en hint om hur man bäst fördelar attributpoängen på en låglevelranger. (3-15) Känns ju lite pissigt att lägga alla sina futtiga 15 attributpoäng på expertise. :(

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #57 skrivet: 2005-11-07, 20:47:44 »
Tja, wilderness survival är väl aldrig fel att ha ganska mycket på (troll ungent). Har du ett pet?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #58 skrivet: 2005-11-07, 20:56:21 »
Tänkte pusha lite för följande Necromancer skill:

Mark of Pain (curses):

"For 30 seconds, whenever target foe takes physical damage, Mark of Pain deals 10-34 shadow damage to adjacent foes."

Mycket trevlig i mitt tycke, då (så vitt jag vet) Shadow Damage ignorerar armor. Det är dessutom lång varaktighet.
Cooldown är på 30 sekunder, så när den tar slut, så är det bara att kasta igen. Kasta denna på den tuffaste busen, för att få den att vara aktiv så länge som möjligt.

Helt ok för ex. en ranger med Necro som secondary. I kombination med till exempel Ignite Arrows så är det hyfsad "splash-damage" med denna kombo.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #59 skrivet: 2005-11-07, 23:28:47 »
Jo jag har den på min necros skillbar, behöver iofs inte vara det tuffate buset utan nån som står mitt i smeten. Räcker ju bara att använda trollspöet på han sen för önskat resultat!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg