Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW - Skills  (läst 16268 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #60 skrivet: 2005-11-08, 08:30:29 »
Problemet med alla AoE skills är att dom kräver en utarbetad TANK/NUKE-taktik. En taktik som vi är extremt dåliga på.

Jag talar om att skicka fram en rejäl Tactics-Warrior/Munk som kör stances+healing, supportad av munkarna, och sedan samla ihop ALLT bus kring denne warrior. Därefter är AoE guld värt, men annars är det bara slöseri med energi, om ni frågar mig.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #61 skrivet: 2005-11-08, 08:59:06 »
Sant! Någonting att slipa på.
Detta har jag uttryckt önskemål om tidigare, en krigare som prioriterar överlevnad före skadeutdelning. Det räcker med en sådan krigare i en grupp!

Denne kan man buffa upp genom att ha munkar som kastar ex. Mending, Life Barrier, Mark of Protection osv. Krigaren skulle kunna vara en kombination av warrior/elementalist, för att kunna kasta armor of earth på sig själv.

Låt sedan denne krigare ensam dra på sig allt bus precis som Daddy skriver, dvs resten av gruppen håller sig utanför aggrocirkeln. När fienden väl börjat banka loss på tanken, så flyttar resten av teamet fram sina positioner och nukar dem sönder och samman.

Positioner, från närmast buset till längst ifrån:

1. Tanks
2. Nukers, mesmers, aktiva munkar
3. Batteri necros
4. Rangers (som lägger en defensiv linje med fällor)
5. Enchantment munk (behöver inte finnas i närheten av striden öht)

Enchantment munken kan lägga skills som Life Barrier (kanon skill) och Mending, och sedan stå långt ifrån striden. Man kan lägga uppemot 8 enchantments. Man hamnar då på en energy degen på -4. Detta underhåller man lätt med Blessed Signet & Mantra of Inscriptions. Denne munk skulle även kunna använda Heal Party och Aegis med jämna mellanrum.

Dessutom, om resten av gruppen trots allt stryker med, så finns denne munk kvar för att kunna ressa sina kamrater med Rebirth.

De som blivit buffade av enchantment munken får själva hålla koll på sina enchantments. Om de blir av med dessa, så får de springa tillbaka för att få nya, istället för att munken ska springa fram för att förnya dem.

Annars kan vi ju alltid köra ett 8-manna lag med enbart Rangers och fällor och/eller pets (16 manna lag!), dessa klarar allt! Fler Rangers i GW! ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #62 skrivet: 2005-11-08, 09:08:38 »
Det är väl bara jag som kör tactics på min warrior i GW nu?

Och tanken på att köra fullt trapperlag med rangers låter mums!

Bara 17 levels kvar med Shadow Longshanks

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
GW - Skills
« Svar #63 skrivet: 2005-11-08, 09:22:53 »
Ah, jag skulle kunna styra om Trissan att bli boxboll om så önskas. nu när man inte behöver bekymra sig om attribute refunds är det ju lungt.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #64 skrivet: 2005-11-08, 10:26:25 »
Förstår inte att ni snöat i så inne i bomben på att just tactics gör en krigare extra slagtålig? Min W/M klarar både att utdela duktigt med stryck samt hela sig själv, men jag kör Strength/Sword/Healing. Och skulle jag köra yxa så skulle han bli ännu effektivare att både hålla sig vid liv, utdela skada samt få energi. Allt bygger på
Mending (+3 health regen/ -1 energy regen)
Vigorous Spirit (+10 health/hit under 30 sec)
Warriror's Endurance (+3 energy/hit under 21 sec/30 sec cool down) - elitskill.

Sen är det i princip bara att ta dem vapenskills man gillar mest, kör man yxa så ger ju Cyclone Axe än massvis med hälsa och energi. För att öka sin självhelande har jag oxo Healing Breeze.

Har dock mött bus (låglevlade charr som direkt plockar bort stances, och då funkar ju inte Warrior's Endurance, men det skulle ju gälla för de tactic stances som utgör stommen för en tactics warrior ännu mer (Balnced Stance, Bonetis Defence). Men det är de ända jag möt hitintills som djävlats.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #65 skrivet: 2005-11-08, 11:58:47 »
Anledningen till att vi snöar in på tactics är för att tactics är ännu bättre än ditt bygge ovan, om det nu är stryktålighet som är måttstocken. (vilket det är när man snackar tanks. ;) Byt ut strength mot tactics, behåll healing och du har en odödlig Hercules.

Däför att:

Bonettis gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH gör att du alltid har full energi.

Defensive stance gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH ger +40 armour.

Gladiators defence gör att du bara får 25% av det stryk du annars skulle fått OCH utdelar 30 i skada (ignores armour) till alla som missar.

Självklart använder man minst två olika stances så att man kan växla mellan dem vid behov, eller om man blir bongad ut ur stancen.

Ditt krigarbygger är grymt, men det finns naturligtvis sätt att göra det bättre, om det är en riktig tanker man vill bygga.

Min Llwellyn tar utan problem 12 griffons och 9 Minotaruer på samma gång, utan att någonsin gå under 70% health. (då har jag också bara 8 i healing. )

Skulle jag byta ut mitt svärd mot yxan och köra cyklone skulle det förmodligen gå fortare att få ner buset ocskå, men jag gillar svärdsskills bättre. (final thrust + sewer artery) Och en spatha är så snygg att titta på. . .

En annan sak som är rätt bra med tactics. Även om jag blir av med alla mina healing enchants är jag fortfarande 75% mer stryktålig än en strenght-warrior, just tack vare mina stances. Det blir ju liksom två helt olika karaktärer, som en firenuker (strength) eller en Earth (tactics) Båda är bra, men gör olika saker.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #66 skrivet: 2005-11-08, 12:34:49 »
Om du behöver alla stances utöver Mending och Vigorous Spirit bara för att hålla gubben i liv blir han ju tämligen stel och tråkig. Om jag behöver tåla mera stryk lägger jag bara till Doylak Signet som jag kan hålla upp i princip hela tiden (19 sec duration/20 sec cool down). Likaså funkar väl bara tactics stancen mot melee/arrows men skyddar inte mot magi? Det gör iofs inte doylak heller men då jag har gott om energi för att både dela ut extra skada och att hela mig så är nog mitt bygge mera all-round?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #67 skrivet: 2005-11-08, 13:31:32 »
Mer allround är det absolut. Men om vi nu talar ren tank med syfte att vara stryktålig till tusen, (men utan större kraft i det offensiva) då är det tactics som gäller.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #68 skrivet: 2005-11-08, 13:41:39 »
1. Är det korrekt uppfattat att den första fällan en ranger kan skaffa sig (fire trap/dust trap) finns i öknen? Att den bästa fällan (barbed trap) finns i s. Shiverpeaks?

Alltså, då är det väl ok att köra med pet fram till öknen då? (Speciellt för mig, som har ett pet med högre level än jag själv är. )

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #69 skrivet: 2005-11-08, 13:42:03 »
Och hur byter man namn på sit pet?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
GW - Skills
« Svar #70 skrivet: 2005-11-08, 13:56:00 »
/namepet kissemissnamnet

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
GW - Skills
« Svar #71 skrivet: 2005-11-08, 14:44:46 »
Pet är *nästan* ett nödvändigt ont för en ranger i början! :)

Kommer inte ihåg de exakta platserna för resp. fälla, titta på gwonline.net.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
GW - Skills
« Svar #72 skrivet: 2005-11-08, 15:17:14 »
Barbed Trap - Kryta Jungeln(Silverwood) i uppdraget Price of Steel. Man kan även köpa den av en skilltrainer i Amnoon Oasis (öknen).
Dust Trap - Uppdraget Ghostly Vengeance i öknen. Kan även köpes i Droknars Forge.
Flame Trap - Belöning för uppdraget Misplaced Sword som man hittar i Hero's Audience (öknen). Kan köpas i Droknars Forge.
Spike Trap - elitskill som man snor av Vulg Painbrain när man gör missionet Ring of Fire på Eldön.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
GW - Skills
« Svar #73 skrivet: 2005-11-08, 15:46:00 »
/namepet Deathdealer

 

Senaste inlägg