Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Allians Endgame  (läst 3761 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1730

  • Gäst
Allians Endgame
« skrivet: 2008-10-15, 03:32:14 »
Hej!

Jag förstår att många står frågandes till vad som hände med våra allierade.

Bus bytte sida till Släktet pga missnöje. Enl. uppgift är de dock inte missnöjda med oss, de är mycket tacksamma för den hjälp vi givit dem.

Detta IGM fick jag av athena/Opus Dei, se nedan.

Hejsan, gårdagen var ett fiasko och anledningen till att vi stängde alla allianser som du kanske såg var att vi skulle dra en kniv i ryggen på dow sof med flera, men som inte funkade nu när Bus bytte sida och lämnade oss, undrar därför ifall ni kan acceptera en ny allians med oss som står kvar på den rätta sidan?

Kan förklara lite mer i detalj senare ifall du vill.

Mvh
Athena

Det är två nya konstellationer, med lika behov, men av två skilda anledningar.
Vi kommer att avvakta för att se hur utgången blir för dessa aktörer och utifrån detta välja den sida som gynnar oss bäst.
Situationen för oss ser ljus ut, vi befinner oss inte i en situation där vi måste stressa i val av allierad "vi skyndar långsamt". Att förhasta sig i valet av allierad kan straffa sig dyrt längre fram.

Med vänlig hälsning
ARKO

guest1692

  • Gäst
SV: Allians Endgame
« Svar #1 skrivet: 2008-10-15, 10:20:52 »
Håller med, känns inte som någon jättebrådis direkt. Dock kan det vara läge att hålla kontakterna varma. För närvarande känns Opus och gänget som det absolut bästa valet.

Jag höll på Bus (numera släktet), men där raserades alla mina förhoppningar iom bytet.. jag gillar pluttemao men efter att ha pratat med flera om släktet så känns inte det som rätt väg att gå. Har ju läst böckerna iof så jag vet ju hur dem är... hahaha!

guest1703

  • Gäst
SV: Allians Endgame
« Svar #2 skrivet: 2008-10-15, 10:22:47 »
Fint me info, Tack :-)

Det är bra att tänka genom alternativen och inte rusa iväg. Dock tror jag att de är viktigt att poängera att vi inte står bakom "Släktet-kuppen" (om vi ser Opus Dei som en ev framtidspartner).

/Jasmy *som lovade sig själv att inte lägga sig i diplomati osv denna gång* hehe nåja handlar ju mest om egen vinning här.. för jag har ingen lust att byta allians ;-)

guest1730

  • Gäst
SV: Allians Endgame
« Svar #3 skrivet: 2008-10-15, 18:49:08 »
  :offtopic Är det, The Jasmy?

guest1703

  • Gäst
SV: Allians Endgame
« Svar #4 skrivet: 2008-10-15, 18:52:09 »
  :offtopic Är det, The Jasmy?
  hehe The One and Only!    Japp!

guest1730

  • Gäst
SV: Allians Endgame
« Svar #5 skrivet: 2008-10-17, 00:47:21 »
Hej!

Truppstatus önskas, IGM utskickat till samtliga medlemmar om detta.
Detta kommer att läggas in i en union mall, så att vi inte skickar fler attacker än vad vi behöver när vi skall ta ett VU. Då detta är slöseri med tid och trupp.
Dock är VIP-unionen underrättade om att vi i OG har en deffensiv inställning, så de har inga större krav på oss vad gäller offensiva operationer.

Därför, skicka truppstatus snarast möjligt.

Med vänlig hälsning
ARKO

 

Senaste inlägg