Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Duke Nukem 3D - Online multiplayer  (läst 3038 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« skrivet: 2008-04-21, 18:30:08 »
Jag antar fler har fått igång detta, men har ni inte det vill jag tipsa om hur man får igång en fullt fungerande version av Duke under Windows XP med multiplayer stöd och t.o.m en fungerande online-community.
Efter lite trial and error har jag nu hittat det bästa:
Rancidmeats "duke3d_w32.exe" - http://www.rancidmeat.com/project.php3?id=1
DukesterX - Multiplayer - http://forums.dukesterx.net/dload.php?action=category&cat_id=2

Till detta behöver ni en duke3d.grp fil, och den bästa är den som medföljer Duke 3d Atomic Edition då det innebär muskamera och WASD-kontroll.
Jag har denna .grp fil hemma, och om ngn har ett bra ställe för 45 meg så kan jag skicka upp den. Har bara sftp hemma. Nej, jag skäms inte för att jag har filen, jag köpte faktiskt Duke en gång i tiden.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #1 skrivet: 2008-04-21, 20:22:52 »
Jag köpte oxo det när det begav sig och den står nånstans på nån hylla. Här även kvar en äkta Duke Nukem 3D musmatta inhandlad från 3dRealms inhandlad samtidigt med spelet" :hella


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #2 skrivet: 2008-04-22, 15:40:00 »
 :stupid  Har också kvar musmattan och den är nästan i orginalskicket. Har knappt använt den.


Hehe  Minns ventilationstrumman vi minerade och gömde oss bakom tavlan inunder.. hehe

guest1645

  • Gäst
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #3 skrivet: 2008-04-22, 20:06:59 »
Det är fel att campa, men Duke är ett helt underbart camper-spel. Första banan finns det en hiss i, om man fyllde den med pipebombs och sedan väntade tills någon aktiverade den, räknade till 1½ sekund, och detonerade. MWAHAHAHAHAA!!! :)
Eller den fina platsen ovanför dasset, där man kunde ligga och se dem komma i spegeln. Spegeln som överlevde ca 5 minuter, efter det hade alla skjutit sin spegelbild... Mmmm... Fina minnen...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #4 skrivet: 2008-04-22, 22:09:40 »
Det är väl banan med biografen va? Herre-min-ge vad länge sen jag lirade det!! Glömmer aldrig en kul grej när jag lirade mot Ragge. Det finns ett Duke nukem flipperspel om man åker upp med hissen. Och när man klickar på spelet säger Duke "I don't havetime to play with myself" samtidigt som en lucka i väggen öppnas (tror det är ett väggkassaskåp" och där finns raketgeväret. Man kan höra det även om man är på nedervåningen och jag hörde frasen ett par tre gånger och förstod att nån var vid flipperspelet. Smög upp bakvägen genom biografsalongen men ingen var där så jag klickade på flippret och innanför sitter Ragge på lur! Helt förbluffad stirrar jag och undrar hur i h-lvete han lyckades ta sig in. Samtidigt registrerar jag att han har raketgeväret och BOOOOOM, avfyrar han bössan men luckan har då precis gått igen och han fraggar sig själv!  :pistols

Gissade att det garvades rejält ett tag på båda sidor! :rotflmao


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1645

  • Gäst
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #5 skrivet: 2008-04-23, 06:25:20 »
 :lolabove  :rotflmao

Icke att förglömma, hålet som finns allra högst upp utanför biografingången, ovanför loftgången. Ett perfekt tillhåll för den som skulle göra hit and run. Krävde dock jetpack och känsla för timing...
Sedan finns den fina banan på hotellet och rummet med hororna. Därinne fanns en kamera, och det var alltid någon som fastnade med flickorna, vilket gjorde att en flukt på tvskärmarna gav ett perfekt tillfälle smyga dit och få en billig frag.

guest1327

  • Gäst
SV: Duke Nukem 3D - Online multiplayer
« Svar #6 skrivet: 2008-04-23, 09:07:05 »
För att inte tala om när man kravlade sig ner i en grotta, och Hittar Indiana Jones hängandes i en snara gjord av piskan, och duke säger "We meet again Dr Jones"

 

Senaste inlägg