Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?  (läst 18324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #45 skrivet: 2009-10-09, 07:11:06 »
Vet inte om jag är så där jätteimponerad, gubben rör sig på ett onaturligt sätt och skall man krypa så slänger "han" fram över halva skärmen så man nästan blir åksjuk...en aning för många kontroller att hålla reda på kanske och att höra samma dialog hela tiden när man skickar fram sina gubbar gör mig mer irriterad...men jag skall ge det en chans i helgen,fast jag befarar att det var ett slöseri med pengar... :cry

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #46 skrivet: 2009-10-09, 12:41:27 »
Tja, skulle nog kanske vilja påstå att gubben rör sig MER naturligt än de flesta andra fps:er... Om man nu bortser från det sedvanliga att man kan snurra runt sin egen axel obehindrat när man ligger ner... ;)
Det enda jag just nu irriterar mig på är att man inte kan spara spelet när man själv har lust, tex när man förflyttat sig långt för att ta ut sekundära mål... Mular man då är det bara att göra om ALLT. Lite lätt irriterande...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #47 skrivet: 2009-10-09, 16:31:27 »
Finns ju checkpoints i spelet, dom verkar vara rätt många. Singleplayer/co-op verkar vara riktigt schysst hittills.

Vanligt multiplayer var inte mycket att ha i nuvarande form. Provat ett par maps. Behöver patchas.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #48 skrivet: 2009-10-09, 17:13:05 »
Full pott på FZ, men jag inväntar fler synpunkter från er (när ni hunnit lira lite mera) innan jag bestämmer mig om det är nåt att ha! :)

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #49 skrivet: 2009-10-09, 17:47:53 »
Tja, frågan är bara om det sparas vid varje sådan (gul) checkpoint? Jag får känslan att det INTE gör det, men jag är långt från säker på det...

Tre uppdrag in så är jag fortfarande av åsikten att det är kul. MP delen har jag bara tittat lite snabbt på och som sagt, det verkar mest vara spelare som startar egna "servrar" så det är laggigt som fan. Men kommer det dedikerade servrar som kör detta så blir nog MP delen helt okej den med... :)

Det handlar en hel del om att förflytta sig, komma i position, placera sitt fireteam för att sedan "unleash hell". Vill man ha det actionpackat ska man nog spara penningarna en månad till och lägga dem på Modern Warfare 2. Men, nu är jag ingen superexpert på Battlefield 2, men än så länge tycker jag det här liret är mycket bättre!
« Senast ändrad: 2009-10-09, 17:50:03 by UK Merlin t.c. »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #50 skrivet: 2009-10-10, 16:19:16 »
Nu när jag har suttit en stund med Flashpoint så kan jag bara säga att mitt första negativa intryck var helt fel. När jag vant mig vid hur gubben rör sig så är det faktiskt helt ok. Uppdragen är inte lätta men väldigt roliga  :thumb det som riktigt återstår är väl att lära sig alla kontroller  :help. Men visst detta är riktigt roligt, hoppas vi kan få till en server i morgon söndag kväll  :pistols

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #51 skrivet: 2009-10-10, 16:32:21 »
Oki, då ska jag nog skaffa det då! Vad jag läst lite på nätet, så är det i coop som det verkligen glänser om detta spel, så det vore ju kul att testa! :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #52 skrivet: 2009-10-10, 16:58:47 »
jag lutar åt ett köp också (det är den öppna världen som lockar ;) ) Vi får se om ekonomin tillåter.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #53 skrivet: 2009-10-10, 17:46:29 »
Merlin, de gråa är Checkpoints de gula är typ Waypoints.

Helt ok spel. Co-Op verkar riktigt lovande. Inte hunnit prova det så mycket än.

Men om man har en tunn plånbok, och funderar på detta eller Modern Warfare 2 så är ju MW2 ett givet val.

Ser fram emot att få lira lite MW2 med OG gänget, då jag inte lirar med er ofta... någonsin?
Har lyckats missa era CoD kvällar :(
Men det kommer :) :banana
 :pistols

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #54 skrivet: 2009-10-10, 18:34:47 »
Pottäter  påtater... ;)   I vilket fall som helst, spelet lagras bara vid checkpoints, och de är få och verkar oftast inte finnas vid de sekundära målen, så då får man vara extra försiktig om man inte vill springa samma kilometer en gång till...

Håller med, är man tveksam till att lägga pengar på båda spelen, välj MW2, men har ni möjlighet och gillar typ BF2 upplägget, köp detta också!  :supporter

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest2209

  • Gäst
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #55 skrivet: 2009-10-13, 00:39:55 »
Suttit en dryg halv timme, men lägger ner nu och väntar på patch, känns som ett tidigt släpp. (inte ovanligt)

Stötte på en del av buggarna i denna lilla tråd på 41 sidor.
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=384131

Gubben känns som typ "Nils Karlsson Pyssling" i perspektiv i förhållande mot marken, bara jag som tycker det?
Blir nästan lite åksjuk av "vaggandet" också, men ska göra ett nytt försök då dom kommit med en patch.

-cb99

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #56 skrivet: 2009-10-13, 17:55:08 »
Hoppas också på en patch som fixar till små grejerna.
Men till helgen blir det LAN hemma hos mig. Fyra personer co-op! :D

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #57 skrivet: 2009-10-13, 19:00:07 »
Nu när jag har suttit en stund med Flashpoint så kan jag bara säga att mitt första negativa intryck var helt fel. När jag vant mig vid hur gubben rör sig så är det faktiskt helt ok. Uppdragen är inte lätta men väldigt roliga  :thumb det som riktigt återstår är väl att lära sig alla kontroller  :help. Men visst detta är riktigt roligt, hoppas vi kan få till en server i morgon söndag kväll  :pistols

Första Flashpoint var ju helt underbart och är väl fortfarande ett av det bättre spelen jag spelat. Får se om jag får lite tid över för det här.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #58 skrivet: 2009-10-19, 12:12:39 »
CoD:MW2 har fallit bort för tillfället så är jag på jakt efter en ersättare.

  • L4D2 ersätter ju inte direkt men är givet ändå.
  • Kanske man ska satsa på Flashpoint eller ArmA2? Folk verkar dock inte helt nöjda med dessa spel? Sen är de iof inte direkt lika tighta som CoD. Men det gör absolut inget om de är bra i övrigt.
  • Delta Force:Angel Falls då? Känns som att det är lite tunt med info om det på nätet. Även detta ett spel med stora ytor då det ska stödja upp till 200ppl på en server?
  • BF1943 har bara 3 banor så det lockar inte. Man lär ju tröttna ganska snabbt.
  • AmericasArmy 3 kanske kan vara värt att titta på. Får se om man får lite tid att testa igen. Senast fick jag inte upp några servers i listan.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: FPS-frossa i höst! Vad väljer du?
« Svar #59 skrivet: 2009-10-23, 16:54:08 »
Antar att dom flesta avbokat Modern Warfare 2 efter de senaste, bittra nyheterna?

Stötte på Deathdealer här om dagen, han pratade om Operation Flashpoint och gamla hederliga BF2.

OF är småkul, BF2 är man lagom ringrostig på. Men duger i väntan på L4D2 antar jag :)

« Senast ändrad: 2009-10-24, 16:46:45 by rav. »

 

Senaste inlägg