Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: LVG cykling  (läst 18155 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest168

  • Gäst
LVG cykling
« skrivet: 2006-07-29, 11:17:50 »
Vill kolla om det finns någon fler än jag som är intresserad håller på med denna underbara sport/träningsform ?. Det finns massor i ämnet att diskutera, utrustning sommar/vinter tävlingar mm.

/Ace

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: LVG cykling
« Svar #1 skrivet: 2006-08-04, 14:06:04 »
Hmm... Vad ÄR LVG-cykling? Landsvägscykling till skillnad mot Mountainbike eller?
« Senast ändrad: 2006-08-04, 14:08:05 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: LVG cykling
« Svar #2 skrivet: 2006-08-04, 16:06:25 »

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: LVG cykling
« Svar #3 skrivet: 2006-08-04, 16:29:43 »
utrustning sommar/vinter tävlingar mm.

Citat från: MooseMan
http://www.questbikes.co.uk/acatalog/Turbo-Trainers.html

Ace postade om den i WoW delen...

:hm Kan man tävla i datacykling? Hur kan det vara skillnad mellan sommar och vintertävlingar? Jag tror att Ace får förklara lite närmare.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: LVG cykling
« Svar #4 skrivet: 2006-08-04, 16:56:23 »
 :stupid

Och är det bara wow-are som kan?   :cartman
Insikt före åsikt!

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: LVG cykling
« Svar #5 skrivet: 2006-08-04, 17:18:51 »
Cykla är ju kul, dock håller jag mig till BMXbanan. :thumb

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: LVG cykling
« Svar #6 skrivet: 2006-08-05, 02:25:04 »
kan tänka mig att cykling är som löpning bättre att göra det utomhus på "riktigt" så att säga... fast det är ändå skittråkigt...

Hur kul är det efter en timmes cykling inomhus........ ok, tv står fortfarande 1 meter bort... :cry

tyvär så utomhus så sätter hjärnan igång efter typ 10 meter... "du springer åt fel håll" "åt andra hållet finns glass och en soffa med dator och internet uppkoppling"... så låter det i min hjärna när jag ger mig ut och springer iaf...

Who dares! Wins!

guest168

  • Gäst
SV: LVG cykling
« Svar #7 skrivet: 2006-08-05, 09:02:52 »
LVG står för landsvägscykling som jag tränar. Ni vet racerhojjar Tour de France den typen av cykling, dock inte på samma nivå som ni kanske förstår :). Cykling är en rolig och bra träningsform, jag kompletterar det med snabba gångpass på sommaren. Mitt problem har alltid varit att fortsätta träna på vintern, visst jag har gymmat lite men det har blivit i perioder bara.

Sitta på en cykeltrainer har bara tagit emot, men så råkade jag springa på Tacx Fortius virtuella trainers på internet och började läsa om den. Här verkade det som att jag hittat ett sätt att fortsätta cykelträningen på vintern, beställde en sådan trainer och har fått hem den installerat och testat lite. Den verkar precis så bra/rolig som jag trott (kommer en rapport senare här).

Så denna vinter kommer jag att träna cykel på min trainer och kombinera med styrketräning, målet är att slå Armstrongs tid på Pyrenees stage (Tour De France)  http://www.tacx-video.com/HD2005PyreneesTour.htm :rotflmao.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: LVG cykling
« Svar #8 skrivet: 2006-08-05, 11:43:36 »
Men om man cyklar som dom i Tour de France så måste man ju dopa sig... har jag läst.

Eller är det där som "vätskedeåerna" kommer in? Alternativ sportdryck så att det blir ännu roligare att cykla... ;)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: LVG cykling
« Svar #9 skrivet: 2006-08-05, 12:06:06 »
men om jag uppfattade det rätt så kunnde man tävla mot andra galningar över nätet... :hm

guest168

  • Gäst
SV: LVG cykling
« Svar #10 skrivet: 2006-08-05, 12:35:21 »
men om jag uppfattade det rätt så kunnde man tävla mot andra galningar över nätet... :hm


Jo det kan man och jag ska beskriva hur det funkar senare när jag orkar :).

/Ace

guest168

  • Gäst
SV: LVG cykling
« Svar #11 skrivet: 2006-08-05, 12:40:00 »
Men om man cyklar som dom i Tour de France så måste man ju dopa sig... har jag läst.

Eller är det där som "vätskedeåerna" kommer in? Alternativ sportdryck så att det blir ännu roligare att cykla... ;)

I mina vätskeflaskor är det bara vatten, måste vara därför jag inte hänger med Landis och Co. Såg nyss på Tv att även Landis B prov var positivt, han hade knaprat testosteron tydligen.

Undrar om det räknas som doping om man har en god engelsk Ale i vattenflaskan istället ?.

/Ace

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: LVG cykling
« Svar #12 skrivet: 2006-08-05, 17:22:38 »
Undrar om det räknas som doping om man har en god engelsk Ale i vattenflaskan istället ?.

Hehe, motion och öl, the way of the hash house harriers :-)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

guest168

  • Gäst
SV: LVG cykling
« Svar #13 skrivet: 2006-08-08, 15:26:48 »
Tänkte visa mina cyklar, bägge inköpta i sommar. Den första är en Focus Variado Expert som är fullt Ultegra utrustad och har Mavic, Ksyrium SSC SL hjul med Vittoria race däck. Hjulen är inte orginal utan köpta separat. Detta är den cykel jag tränar på



Den andra cykeln är en Scott Sub 30 Trakking/city cykel som är orginal förutom lite extra lull lull. Denna cykel har jag till vardags.



Visa gärna era cyklar här också.

/Ace

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: LVG cykling
« Svar #14 skrivet: 2006-08-08, 19:02:36 »
Jag fick faktiskt en cykel igår...  :eek

I juni fick mamma ett infall och köpte en cykel billigt via en annons i hennes tidning som ges ut i det bostadsområde hon bor i. Igår pratade jag med henne och frågade hur det gick med cykeln och fick då till svar:

Den går ju hur snabbt som helst. Jag höll på att köra rätt in i de parkerade bilarna när jag skulle provcykla på parkeringen. Usch, den där cykeln vill jag inte ha. Du kan få den om du vill.

Så nu har jag fått "en metallic grön, 18-växlad cykel med stora däck"... jepp... det är "märket" på cykeln. ;)

Så nu ska jag "bara" köra 50 mil, enkel väg, för att hämta den. Så jag lär väl inte kunna använda den förren till våren.  :cry

Men... om det var bilder på cyklar som skulle visas kan jag å andra sidan visa min nuvarande cykel. (det är den "bruna" damcykeln. den gröna är faktiskt Grönis.) Köpte den billigt för några år sen och den ser inte mycket ut för världen. Men det är den absolut bästa cykeln jag någonsin har haft.  :thumb

 

Senaste inlägg