Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Träning  (läst 8034 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Träning
« Svar #15 skrivet: 2006-08-22, 11:04:48 »
Har kikat en del på Krav Maga men för mig känns det otroligt fånigt med en kampsport som börjar sina informationsblad med "Är du rädd för att promenera själv på stan?". Det går tokbort. Upplägget låter annars intressant. Själv tänkte jag eventuellt testa på vanlig hederlig boxning någon gång under hösten.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest371

  • Gäst
SV: Träning
« Svar #16 skrivet: 2006-08-22, 12:03:13 »
Jag kan inte så mycket om Krav Maga. Men det utvecklades av Israeliska Armen och är mer en samling fula knep och trix än en kampsport.

Beror ju lite på vad du vill få ut av din kampsportsträning.

Edit: Airam hjälpte mig med min stavning det var "kamp sports träning" ett tag

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Träning
« Svar #17 skrivet: 2006-08-22, 13:00:01 »
Beror ju lite på vad du vill få ut av din kampsports träning.

här var det särskrivning  :lil



;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Träning
« Svar #18 skrivet: 2006-08-22, 13:01:45 »
Krav Maga är tydligen hebreiska och betyder Handgemäng :lil
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Träning
« Svar #19 skrivet: 2006-08-22, 14:46:26 »
Krav maga är om jag inte är helt fel underrättad ett närstridssystem som den israeliska armén tog fram för att funka i alla situationer vare sig du är klädd i full stridsmundering eller träningsoverall och där även saker som finns till hands kan användas.(precis som Duncan skrev en massa fula knep och trix)

Who dares! Wins!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Träning
« Svar #20 skrivet: 2006-08-22, 15:04:19 »
personligen tycker jag att när man ska börja lära sig en kampsport så ska man först ha klart för sig vad syftet med träningen är.

om det handlar om att man vill känna sig mindre rädd när man går på stan en mörk kväll (för att man vet (tror sig veta) att man kan försvara sig. och då kanske aikido passar bäst då det inte ingår några attacker utan är en renodlad självförsvarskonst) eller om det handlar om att man vill träna sin kropp och inte ta med sig det man har lärt sig i dojon utanför eller om det är för att man ska använda det för att attackera andra eller om man vill impa på sina kompisar genom att säga "öööh, vettu, ja' träna' kung fu vettu"... osv...

vet man vad syftet är så blir det säkert enklare att välja vilken slags kampsport man ska välja... tror då jag... för så skulle jag ha gjort... om jag nu hade varit intresserad av att börja träna kampsport... fast det är jag det... och nu börjar jag snart (?) svamla igen... :)

guest371

  • Gäst
SV: Träning
« Svar #21 skrivet: 2006-08-22, 15:11:25 »

guest325

  • Gäst
SV: Träning
« Svar #22 skrivet: 2006-08-23, 18:18:45 »
Enligt vad jag har hört så lärs de ut tre typer av Krav Maga.
En som är rent självförsvar och lärs ut till civila.
En som är lite mer offensiv och poliser tränas i.
En militär som går ut på att döda.



Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Träning
« Svar #23 skrivet: 2006-08-23, 21:19:20 »
Enligt vad jag har hört så lärs de ut tre typer av Krav Maga.
En som är rent självförsvar och lärs ut till civila.
En som är lite mer offensiv och poliser tränas i.
En militär som går ut på att döda.

oj då, visste inte att det fanns tre sorter av krav maga.
vilken av de tre är du mest intresserad av?

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Träning
« Svar #24 skrivet: 2006-08-23, 23:04:08 »
Det är bara den civila som ges som självförsvarskurser utanför det israeliska rättsväsendet såvitt jag vet.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest325

  • Gäst
SV: Träning
« Svar #25 skrivet: 2006-08-23, 23:51:06 »
Nja som ja har förstått de så är de hyfsat vanligt att den militära lärs ut till vissa militära förband i västeuropa och USA också.

Om man nu vill ha nåt lite mindre självförsvars inriktat så borde kick/thaiboxning väl inte va helt fel?

 

Senaste inlägg