Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hur gör man?  (läst 9524 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
Hur gör man?
« skrivet: 2009-10-11, 18:56:30 »
Hej allihop.
Har precis börjat bygga min barack och undrar vad man ska satsa på för gubbe för bra försvar (som Galler) innan mitt nybörjarskydd tar slut.
Vad bör fälten ligga på för lvl?
Grottan, vilken lvl bör den ligga på?

/Rhonar

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Hur gör man?
« Svar #1 skrivet: 2009-10-11, 19:27:56 »
Detta är från den tiden jag höll på mycket med Travia:

Gallers största fördel är deras försvar. Dom har två stycken trupper som lämpar sig bra för försvar, falanxer och druidryttare. Hur man ska lägga upp fördelningen mellan dessa går att diskutera, men att ha 2:1 till fördel för falanxerna tycker många är lämpligt.
Nackdelen är att ingen av dom är så där jättebra mot hästar. Men där kan man fråga någon german. Heudeaner är visserligen väldigt starka och men dom är dels väldigt dyra att producera samt äter en hiskelig mängd vete.

1 Haeduan och 1 Druidryttare ger bättre försvar än 6 falanxer. De dyrare, men man får bättre försvar för mindre vetekostnad. Bra att veta när man inte kan producera mer vete i en by.

Fälla är också ett bra hjälpmedel som är mången galler till hjälp i starten.
Efter att ni byggt en fälla till niv 20 (som ger 400 fällor) kan ni bygga fler fällor. (Samma princip som grottorna.)

Som offensiv är det i stort sett bara svärdsmän som gäller.
Skall du farma är Blixtarna din trupp.

Som hjälte tycker jag man ska välja en blixt, bättre än svärdsmän och framförallt snabb så man inte sinkar sina blixtar vid ett blixtanfall.

De har också de snabbaste trupperna och handelsmännen av alla.

DÅ skall försöka balansera upp dina råvaror så att du får lite mer av den råvaran du använder mest av. Men blir du farmad (andra plundrar dig dagligen) skall du under inga omständigheter ha större magasin/silo än du kan gömma i sina silos.

Jag själv tog alltid och byggde det viktigaste så fort som möjligt så att jag kunde skaffa mig en till by en 9c eller 15c (hur många vetefält byn har) som jag sedan gör om till min huvudby.
När det va klart så byggde/rev jag allt så att jag hade alla råvarufält 10, mur 20, huvudhus minst 10, marknadsplats 20 (+ ev handelshus- valfritt) Valfritt ifall du vill behålla lite fällor för sakens skull, annars river du dem och ersätter allt med grottor utan ett magasin och en silo och niv på dem skall inte överstiga alla grottornas kapacitet. - Sedan använde jag enbart denna by till att ständigt frakta råvaror till de nästkommande byarna. Men detta gäller bara om det är mer än 30 min resa mellan dina byar.

Sedan måste du bestämma dig för om du skall vara offensiv eller defensiv. Jag va alltid defensiv, men galler lämpar sig verkligen till att plundra med.

WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #2 skrivet: 2009-10-11, 23:11:15 »
Tack! det var mycket bra hjälp

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Hur gör man?
« Svar #3 skrivet: 2009-10-11, 23:24:41 »
Om ni vill ha, så hade jag hand om alla tips och trix när jag spela travian. Jag har en hel del gamla trådar och tips som jag samlat och fått av folk.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #4 skrivet: 2009-10-11, 23:44:06 »
Just nu har jag så mycket vete att jag inte vet vart jag ska göra av allt och alla fält är inte nivå 2 än?
Har silo på nivå 1 men jag lägger krut på försvar så man klarar sig när skyddet tar slut.
Få grottan på så hög nivå som möjligt och en pallisad, få till en akademi så man kan forska fram lite bättre gubbar.

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #5 skrivet: 2009-10-12, 00:16:16 »
Ska man kanske bygga en marknadsplats så man kan byta bort lite vete?

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Hur gör man?
« Svar #6 skrivet: 2009-10-12, 06:42:17 »
Ska man kanske bygga en marknadsplats så man kan byta bort lite vete?


Det kan vara en väldigt bra ide. Du kanske kan byta med någon i alliansen eller så byter du på marknaden.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #7 skrivet: 2009-10-12, 09:38:33 »
Försökte skicka ett mess till Billor ingame, men det verkar inte ha kommit fram? Har alliansen bildats eller väntar ni till att nybörjarskyddet släpper?

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #8 skrivet: 2009-10-12, 09:52:46 »
Hur gör man vid marknadsplatsen när man ska byta med NPC?

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Hur gör man?
« Svar #9 skrivet: 2009-10-12, 12:48:11 »
Hur gör man vid marknadsplatsen när man ska byta med NPC?
Det bästa är om du "betalar för att spela" då får du massa guld som du kan använda för att uppgradera dig med. Om du betalar för att spela, ( då får 25guld när du startar har jag för mig) så kostar det 2guld per gång du npc handlar. Då byter du varor 1:1, annars förlorar du en massa.
Skulle bara rekommendera att du 1:1 handlar med npc eller byter varor med andra spelare via handelsmarknaden.

Eftersom jag inte spelar själv nu är det svårt att förklara hur du går till väga vid just själva npc bytet, kanske någon annan är bättre lämpad att förklara?
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #10 skrivet: 2009-10-13, 22:31:08 »
Jag är under attack från en spelare!!! GAHHHH!!! he he lite tråkigt bara att jag har blivit av med min lilla arme som jag byggt upp. Förlorade lite vete fält också tydligen om man kan det?

Hur gör man nu när skyddet är över, har inga trupper kvar, utökar grottan så de inte tar alltför mycket genom plundring, ska se till så att de inte får med sig nånting genom grottan. Men om de fortsätter attackera vad göra?

//Rhonar

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hur gör man?
« Svar #11 skrivet: 2009-10-13, 23:48:49 »
ifall du är inloggad så du ser att attacken är på väg så skicka iväg alla dina soldater till du har mer soldater än vad han skickar... :D Då låter du dom stå kvar så får han sig nåt att tänka på

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Hur gör man?
« Svar #12 skrivet: 2009-10-14, 20:23:29 »
aha bra ide! tack för tipset, men vart kan jag skicka dem? plundra en annan by?

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Hur gör man?
« Svar #13 skrivet: 2009-10-14, 20:35:00 »
Det du kan göra är att alla ni i gillet sparar era trupper hos en och samma spelare som inte blir anfallen eller så anfaller du någonstans långt bort ex. 5h bort. Då kommer den vandra 5h och sedan tar det dem 5h att komma hem, kan vara bra att göra så under tiden du sover/jobbar.

Eller så lägger du inte ned resurser på trupper så här i början utan försöker skydda dig.

Du måste ha samlingsplats för att kunna se trupper.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Hur gör man?
« Svar #14 skrivet: 2009-10-15, 17:09:08 »
Bygg grottor som skyddar dina råvaror. Sen behöver du bygga en ambassad för att kunna få en inbjudan till gillet.

 

Senaste inlägg