Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Travian.se  (läst 56451 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest253

  • Gäst
Travian.se
« skrivet: 2007-01-31, 14:38:06 »
Nu är vi iaf två som spelar Travian (www.travian.se), jag och Will. Finns det fler därute som sitter och trycker med en by? ;) HÖR AV ER I SÅDANA FALL! Är vi bara på samma server kan man ju ha personliga allianser och ev. till och med stötta varandra! Jag och will är båda med i en allians som heter Norröner som det går riktigt bra för. Det är min chef (faktiskt en f.d. WM-data anställd som varit arbetskamrat med allas vår egen JH!) som startat den alliansen.

guest34

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #1 skrivet: 2007-01-31, 16:12:50 »
varför inte spela Utopia istället?

guest34

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #2 skrivet: 2007-01-31, 16:20:33 »
men då jag inte kan hålla mig så har jag även startat en liten by i detta spelet.
Romare som huserar i Belly's by.

guest221

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #3 skrivet: 2007-01-31, 16:49:46 »
Bravo Belly, välkommen.  :supporter

Willx
Carlslunds fästning.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Travian.se
« Svar #4 skrivet: 2007-01-31, 18:10:11 »
Nu är jag också med och leker...

Settlerville heter byn och C3d3r är mitt usernamn... Vet inte om man får samma koordinater men jag ligger iaf på -144|18

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Travian.se
« Svar #5 skrivet: 2007-01-31, 18:35:52 »
jag och gäfvert har oxå varsin by. Sitter även på en liten allians startad av sisone (gäfvert). Det är ingen strikt OG, men ropa på davs eller sisone om ni vill va med :)

vi heter för övrigt OK och är kanske inte Travians mäktigaste men terroriserar så gott vi kan ;)

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #6 skrivet: 2007-01-31, 18:36:45 »
RythmDivine har nu en egen by, germaner såklar! :D

Sitter på 120/-80

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #7 skrivet: 2007-01-31, 23:01:24 »
:thumb Underbart! Det viktigaste är att man är på server #1, vill man ha nära till mig och will ska man dessutom välja att bygga bo i NORDÖSTRA hörnet.

Jag har koordinaterna 39:3 samt 35:15. Skicka gärna ett brev till mig så ska jag försöka fixa in er i vår allians, om ni inte joinar Davs och gäferts. Då ska jag iaf försöka fixa en allians mellan våra olika allianser. Vi heter som sagt Norröner.

edit: fast nu är vi alla på server1 / Enos Pork

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #8 skrivet: 2007-01-31, 23:17:54 »
...har kollat lite med vår alliansledare, och vi börjar närma oss vår maxgräns (60 medlemmar är max), så om ni får för Gäfert och davs kanske ni kan joina deras allians, så får vi se över vidare samarbete senare. Det finns en allians, NW, som har knoppat av sig i NW+ och NW- redan...

guest221

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #9 skrivet: 2007-02-01, 10:00:50 »
Är vi inte väldigt nära totales kreig mot NW  Ödlan?

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #10 skrivet: 2007-02-01, 21:22:11 »
Jupp, det är därför vet att de knoppat av sig. Det var INTE tänkt som en uppmaning till någon att joina dem. De är VERKLIGEN inga bra diplomater... *Sniff!* ...ett gäng narrar, snarare...
:oldie

;)

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Travian.se
« Svar #11 skrivet: 2007-02-02, 18:27:41 »
nu är vi 4 st OG i vår lilla klan +några andra, är lite segt i början men börjar bli lite kul ändå nu när man hämtar resurser dagligen från småbyarna runt omkring :banana

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #12 skrivet: 2007-02-03, 03:00:09 »
hur gör jag det sedan, rent praktiskt alltså...

guest253

  • Gäst
SV: Travian.se
« Svar #13 skrivet: 2007-02-04, 12:32:06 »
Du bygger lite trupper och anfaller. ;) Om du klickar på "instruktioner" på vänsterkansten, väljer ditt folkslag och sedan den trupp du är intresserad av så ser du längst ner kraven för dem.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Travian.se
« Svar #14 skrivet: 2007-02-08, 22:31:11 »
Så, har påbörjat mitt korståg mot världsherravälde med en första plundringståg idag! :D

Nu dyker några frågor upp:

Jag har 4 klubbmän som mestadels är ute på plundringståg. kostar det att skicka iväg dom?

Till mitt försvar har jag byggt en liten jordvall, som jag planerar att bygga ut skyndsamt, samt byggt min grotta till nivå 6. vad mer bör jag göra?

Vad är skillnaden mellan att anfalla en by och plundra en by? Kan jag ockupp....befria en by helt och hållet med ett anfall? eller krävs då att jag först förstör den med murbräcka osv?

Vad bör jag prioritera egenltligen? just nu fortsätter jag med utbyggnad av fält och militär enbart...

Finns det ngt enkelt sätt att enbart se plundringsbara byar på kartan? hälften av mina anfall stoppas i sin linda p g a att byn ifråga är skyddad t o m XX/YY.

 

Senaste inlägg