Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Förslag  (läst 3566 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LoveGiver

  • =[OG]=Medlem
  • Första stegen
  • *
  • Antal inlägg: 20
Förslag
« skrivet: 2020-10-16, 12:48:12 »
Här kommer lite förslag från en relativt ny medlem ;)


Forumet
Forumet består utav många olika delar vilket gör det lite svårnavigerat för nya medlemmar.
Många delar har inte heller uppdaterats på flera år. Om man är någon som funderar på att bli medlem kan det lätt se ut som att det inte sker något i OG i och med att forumet är den primära kontakten för utomstående.


Vi skulle kanske få mer aktivitet och bli mer välkomnande om vi minskade antalet rum i forumet?


Forum vs Discord
Folk som vill bli medlemmar ska posta en presentation i forumet, men vi har även en presentationskanal i discord. För mig är det inte helt tydligt varför båda behövs? Fördelen med presentationen i forumet är att nya medlemmar även kan bekanta sig med existerande (genom att läsa deras presentation) medan i discord så blir det enbart presentationer för de nya.


Vi har pianobaren både i forumet och i discord. Kanske räcker på ena stället?


Övrigt
Det är superbra med "Info" rutan för nya medlemmar, men kanske förtydliga i "Bli medlem" att man ska skriva en presentation i forumet "YY" eller på discord? Allt för att underlätta för att vi ska få fler medlemmar?


Jag hoppades att jag postade förslagen på rätt ställe :)
« Senast ändrad: 2020-10-16, 12:50:51 by LoveGiver »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Förslag
« Svar #1 skrivet: 2020-11-01, 15:55:43 »
Det är bra förslag. Det handlar om att vi är delade mellan att vissa gillar forumet och andra kan leva utan det. Därav splittringen och lite av allt på flera ställen. Just nu är vi inte så värst kontaktsökande, så man får fundera ut var det är mest "action" för att presentera sig. Och leva med att fokus inte är på att växa för storlekens skull.


Forumet ger en plats där facebook eller andra företag inte har insyn i vad som görs, men på senare år finns det kontaktytor via facebook, messenger, whatsapp, och liknande.


Räkna dock med att forumet här är det primära stället för Old Gents-relaterad info.

 

Senaste inlägg