Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Last Epoch  (läst 6663 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Last Epoch
« skrivet: 2018-11-25, 21:45:04 »
Om man vill testa ett kommande ARPG i ett tidigt stadie så finns det en demo på Last Epoch:
https://www.kickstarter.com/projects/lastepoch/last-epoch/posts/2218524

Känns väldigt opolerat just nu, men det är bara en tidig alpha. Har väl åtminstone ett år kvar i utveckling
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Last Epoch
« Svar #1 skrivet: 2018-11-26, 12:52:16 »
Ännu en Diablo3 kopia! hur många finns de nu?  Path of exile, Chaos bane, lost Ark, Tourchlight, sen de här  :rotflmao
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Last Epoch
« Svar #2 skrivet: 2018-11-26, 14:16:27 »
Det finns mycket fler än så, men dom har inget demo :)

Oftast har dom inte tillräcklig kvalitet för att vara intressanta. Lost Ark är väl det enda som kan tänkas vara bättre än D3/PoE, men det har ju inte kommit ut ännu. Det kommer att bli strid om tronen för bästa ARPG för att Diablo 4 lär väl komma ungefär samtidigt som LA...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Last Epoch
« Svar #3 skrivet: 2018-11-27, 16:56:53 »
Det finns mycket fler än så, men dom har inget demo :)

Oftast har dom inte tillräcklig kvalitet för att vara intressanta. Lost Ark är väl det enda som kan tänkas vara bättre än D3/PoE, men det har ju inte kommit ut ännu. Det kommer att bli strid om tronen för bästa ARPG för att Diablo 4 lär väl komma ungefär samtidigt som LA...


Jag kan tänka mig det  :thumb ,  undrar hur Diablo4 kommer se ut, och hur de utvecklat spelet, de måste sett hur ARPG spelen har utvecklats under åren,  glömde nämna "Wolcen också, som också ser otroligt vackert ut.
De blir vänta och se vad som kommer ske, jag hoppas verkligen på en demo eller ingame fotage på D4 iallafall till Blizzcon 2019.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Last Epoch
« Svar #4 skrivet: 2018-11-27, 20:02:40 »
Köpte faktiskt Wolcen (early access) idag :)

Ska försöka få fram en rapport till helgen.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Last Epoch
« Svar #5 skrivet: 2020-08-06, 22:11:47 »
Jag har köpt Last Epoch i Early Access. Har nästan spelat ut det med en av mina figurer. Väldigt trevligt spel. Spelmekaniskt påminner det om Path of Exile mer än D3. Grafiken är väl på samma nivå som PoE också. Tyvärr är en del områden ganska tråkiga med bruna texturer hela vägen, men när man kommer halvvägs in i spelet börjar grafiken bli snyggare. Spelet tenderar att vara ganska mörkt men det hoppas jag dom fixar. Trots att spelet är i Early Access så är det relativt buggfritt. Jag har haft en och annan crash men det funkar i stort sätt bra.

För närvarande finns det bara tre basklasser av fyra, men alla basklasser har underklasser så det finns en hel del klasser att spela redan nu. Det trevliga med LE är att det kommer ett auction house till det senare.  :thumb

https://store.steampowered.com/app/899770/Last_Epoch/


Ett litet ord om Wolcen bara... jag har inte spelat det på ett tag nu. Det stora problemet där är buggar. Mycket buggar, trots att spelet är släppt. Det är synd eftersom spelet är egentligen ganska bra och grafiken är den bästa jämfört med alla andra ARPG jag testat (kolla länken nedan). Hoppas kunna komma tillbaka till Wolcen när dom har fixat en del.

https://store.steampowered.com/app/424370/Wolcen_Lords_of_Mayhem/

« Senast ändrad: 2020-08-06, 22:30:37 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Last Epoch
« Svar #6 skrivet: 2020-08-07, 11:43:15 »
Jag har köpt Last Epoch i Early Access. Har nästan spelat ut det med en av mina figurer. Väldigt trevligt spel. Spelmekaniskt påminner det om Path of Exile mer än D3. Grafiken är väl på samma nivå som PoE också. Tyvärr är en del områden ganska tråkiga med bruna texturer hela vägen, men när man kommer halvvägs in i spelet börjar grafiken bli snyggare. Spelet tenderar att vara ganska mörkt men det hoppas jag dom fixar. Trots att spelet är i Early Access så är det relativt buggfritt. Jag har haft en och annan crash men det funkar i stort sätt bra.

För närvarande finns det bara tre basklasser av fyra, men alla basklasser har underklasser så det finns en hel del klasser att spela redan nu. Det trevliga med LE är att det kommer ett auction house till det senare.  :thumb

https://store.steampowered.com/app/899770/Last_Epoch/


Ett litet ord om Wolcen bara... jag har inte spelat det på ett tag nu. Det stora problemet där är buggar. Mycket buggar, trots att spelet är släppt. Det är synd eftersom spelet är egentligen ganska bra och grafiken är den bästa jämfört med alla andra ARPG jag testat (kolla länken nedan). Hoppas kunna komma tillbaka till Wolcen när dom har fixat en del.

https://store.steampowered.com/app/424370/Wolcen_Lords_of_Mayhem/




Inte provat ännu såg intressant ut =).   Hoppas att Diablo2 HD är under uveckling, de ryktades om de på nätet...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Last Epoch
« Svar #7 skrivet: 2020-08-07, 12:11:16 »
Tvivlar på att det blir nått D2HD, men det vore najs :)

Det enda man kan hoppas på antar jag är att någon kunnig person gör om grafiken med A.I och Machine Learning. Ett exempel på detta är denna video. Tyvärr så är det bara videon som är uppskalad och inte spelet i sig:
https://www.youtube.com/watch?v=DGXgElbqjmU&feature=youtu.be
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg