Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: WoW Vanilla Legacy servers is back =).  (läst 9501 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #15 skrivet: 2019-06-13, 16:11:30 »
Jag har spelat alldeles mycket wow genom alla år, och jag åkte fast mycket mer när jag spelade vanilla på en gratisserver än när jag har spelat de nya expansionerna. Så jag ser fram emot vanilla och kommer köra de, vi är nog en sju åtta sandvikare som ska pussla med de med en ytterst lugn inriktning, ni som är sugna är välkomna att hänga på. puss och kram

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #16 skrivet: 2019-06-14, 12:21:24 »
Jag har spelat alldeles mycket wow genom alla år, och jag åkte fast mycket mer när jag spelade vanilla på en gratisserver än när jag har spelat de nya expansionerna. Så jag ser fram emot vanilla och kommer köra de, vi är nog en sju åtta sandvikare som ska pussla med de med en ytterst lugn inriktning, ni som är sugna är välkomna att hänga på. puss och kram


Vad roligt =) vilken sida ska ni köra på? ally eller Horde ?  vilken typ av server? =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #17 skrivet: 2019-06-28, 21:21:39 »
Pvp server hoppas jag

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #18 skrivet: 2019-06-30, 20:30:13 »
Pvp server hoppas jag


Självklart,  ökar spänningen  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #19 skrivet: 2019-07-16, 21:41:28 »
Hej,
Vill bara säga att jag ser varmt fram emot Classic. Sen vet man inte hur långvarigt det blir eller om Ghost Recon Breakpoint tar all min tid i höst  :supporter
Skulle vara kul om det i god tid skulle gå att fixa så man vet vart alla tänker landa, Server, faction osv...Tänk om man kunde kombinerat/förena de man spelar aktivt med idag och OG...  :D men det kanske är önsketänk...
Ni som ska till WCL kanske kan snacka ihop er ordentligt ang detta.
« Senast ändrad: 2019-07-16, 21:44:03 by Kemo »
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #20 skrivet: 2019-07-19, 17:44:32 »
Hej,
Vill bara säga att jag ser varmt fram emot Classic. Sen vet man inte hur långvarigt det blir eller om Ghost Recon Breakpoint tar all min tid i höst  :supporter
Skulle vara kul om det i god tid skulle gå att fixa så man vet vart alla tänker landa, Server, faction osv...Tänk om man kunde kombinerat/förena de man spelar aktivt med idag och OG...  :D men det kanske är önsketänk...
Ni som ska till WCL kanske kan snacka ihop er ordentligt ang detta.


Vad trevligt =), de ska bli roligt spela lite nostalgi spel igen och lira ny klass =)..  Med 95% lutar åt horde för min del, nu vet jag inte hur ser ut i OG, vilken franktion ni väljer eller servers typ..  Jag vet att "ikon som finns på forumet, och honom känner jag ju på riktigt ska starta upp ett horde gille på en pvp server. 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #21 skrivet: 2019-08-11, 12:42:06 »
Jag kommer prova det. Sedan får vi se hur pass mycket man fastnar. Jag är tyvärr rätt utbränd på WoW.  Så det är väl kanske lite wishful thinking att det ska vara kul igen för min del. De senaste expansionerna har jag orkat med i 1-3 månader typ.  :doh
För classic blir det:

Server: Shazzrah (PvP).
Klass: Rogue/Shaman/Warlock.
 
Helst Horde så man har möjlighet att rolla en Shaman. Men tvekar inte på Alliance om det är vad ni andra kör.

Blir nog mest lite myslevlande och dungeons för min del.
Jag är dock lite sugen på att Raida Naxx då det var något jag missade förr. Men allt farmande som krävs för att köra Naxx är nog lite för mycket för min smak.   :headbang
 
Missa inte
http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=30364.0
 
   Sidenote
Om man inte vill spela horde, men vill hitta ett guild:
https://www.fz.se/forum/trad/435981-aterupplev-magin-av-vanilla-wow-ga-med-i-raidingguilden-full-tilt-infor-wow-classic
 :kiss
« Senast ändrad: 2019-08-11, 13:24:10 by rav »

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #22 skrivet: 2019-08-13, 00:45:04 »
Jag tycker folk slänger runt med termen "utbränd" lite hur som helst nu för tiden.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: WoW Vanilla Legacy servers is back =).
« Svar #23 skrivet: 2019-08-15, 20:10:23 »

Guilden har flyttat till Gehennas för dit har det svenska guildsamarbetet flyttat, typ 55 guilder varav hälften är horde så vi kommer ha många hordeguilder att samarbeta med.
Vill du ha mer info, fråga mig eller Baldi här på OG. Är det intressant så sänder jag discordlänk till klanens kanal.

 

Senaste inlägg