Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Empire total war  (läst 2138 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Empire total war
« skrivet: 2009-03-04, 16:01:38 »
nu är ETW installerat och jag har provat litegrann.
spelet verkar inte helt stabilt på min burk hoppas det åtgärdas snart.

I övrigt så är jag mycket nöjd hittills även om jag bara lekt runt litgrann. chansen att spela som maktgalen Kalle Dussin är oerhört lockande. Jag har saknat möjligheterna till sjöstrid tidigare jättekul att det finns med och de verkar vara välgjorda också.

det är precis så snyggt som jag förväntade mig även om det inte är riktigt samma WOW-känsla som i Medieval Total war 2.

Sen är ju 1700:talet en ganska bortglömd era inom spel
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest21

  • Gäst
SV: Empire total war
« Svar #1 skrivet: 2009-03-05, 00:04:28 »
Också installerat och efter mycket om och men fått det att fungera. Jag behövde bara utnyttja en restorepoint och ca. 5 timmars fipplande för att få installationen att fungera, få steam att fungera, få igång min dator som krashade konstant p.g.a. steam och sedan få spelet att starta.

Bara att konstatera att det inte är helt moget ännu.

I övrigt så verkar det vara ett riktigt kul spel med något bättre känsla än tidigare spel även om AIn ibland är förvånansvärt korkad. Spelet är oerhört snyggt med fantastisk detaljnivå.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Empire total war
« Svar #2 skrivet: 2009-03-09, 13:24:53 »
Tycker helt klart att det är snyggt och rorligt spel! Att det är uppbyggt med rundor så att en gammal man som jag hinner med allt jag vill :)
Extra plus att man får spela Karl XIII (13) :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Empire total war
« Svar #3 skrivet: 2009-03-09, 16:12:20 »
efter att ha spelat alldeles för mycket de senaste dagarn får jag nog konstatera att spelet är det absolut bästa hittills i serien. Kampanjdelen är tillräckligt enkelt uppbyggd för att man ska få översikt även över ett större rike. det var alltid ett bekymmer i de tidigare delarna och slagen är väldigt kul.
Införandet av forskning är ett stort steg framåt.

sjöslagen har jag inte riktigt lärt mig än, kanske mycket för att jag spelar Sverige vilket ger mer landstrider. får prova som England eller Frankrike senare.

Det stora bekymret har berörts tidigare. spelet är väldigt instabilt på min dator och krashar alldeles för ofta. emellanåt utan att jag kan ladda in det sparade spelet igen.
Efter att ha surfat runt lite börjar jag misstänka att spelet inte gillar Core Duo och Nvidia.
hoppas att detta åtgärdas snarast.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest273

  • Gäst
SV: Empire total war
« Svar #4 skrivet: 2009-06-23, 18:03:53 »
Köpte Empire via steam och gillar det skarpt .. någon som lirat multi !
hur funkar de då ! har inte testat online ännu 

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Empire total war
« Svar #5 skrivet: 2009-06-27, 18:34:06 »
Köpte det igår inför semestern  :thumb
Cake or Death?


 

Senaste inlägg