Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ram-minne  (läst 2636 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1566

  • Gäst
Ram-minne
« skrivet: 2007-11-13, 10:46:34 »
börja med att skriva ursäkta om detta är felplacerat. verkligen inte meningen.

har nu efter en längre tid när jag spelar wow börjat svära åt när spelet laggar så fint (just därför jag inte säger så mycke på vent, eller jo de gör jag i alla fall men jag trycker inte på lnappen så folk hör vad jag säger). vet de beror på alla addons jag har, så började tänka att de borde väll räcka med att jag köper lite extra ram så blir de fint fint.
Eller ska jag börja leta efter mindre addons?

är bara osäker. Ingen problem att öppna upp och byta grejer men var nu några år sedan jag gjorde de sist, är de nått speciellt jag ska tänka på.. som kan verkligen 256mb extra ram göra så stor skillnad eller måste jag satsa på 512mb?


har även lite småbrottom för jag måste fixa detta ikväll. hehe så om svaret är bara ja 256 räcker gott så skriv bara de. sweet *fuzzybjörnkram.. eller nått sånt*

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ram-minne
« Svar #1 skrivet: 2007-11-13, 11:01:02 »
Minst 1 GB! Men jag tycker nog att du bör närma dig 2GB totalt i ram!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1566

  • Gäst
SV: Ram-minne
« Svar #2 skrivet: 2007-11-13, 11:28:22 »
hmm glömde skriva jag har 1024 om jag inte minns fel. var i alla fall över 1GB

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Ram-minne
« Svar #3 skrivet: 2007-11-13, 11:37:47 »
Nu får jag säkert på huvudet, men du kör väl defrag?
Och pröva med att stänga av så många addons som möjligt och titta om det ger förbättring, annars mår ju windows bra av en ominstallation då och då...

edit
Detta är ett bra gratisprogram, som jag själv använder: http://www.download.com/Auslogics-Disk-Defrag/3000-2094_4-10758782.html?tag=lst-1
« Senast ändrad: 2007-11-13, 11:39:23 by Pruneboy »

guest1566

  • Gäst
SV: Ram-minne
« Svar #4 skrivet: 2007-11-13, 11:46:55 »
jupp jag gör defrag.. ungefär varannan vecka.. vet sällan men för tusan måste ju hinna med annat. hehe

jag har testat det med att stänga av addons, just därför fattar jag att de är förmånga.. för när jag körde rent utan.. inga problem med lagg..

vava ominstallera? min stackars dator.. kommer ju tappa allt jag har..

men tack för hjäöllpen.. ska kolla programmet när jag kommer hem.. jobbar ju (mm jag jobbar.. har bara en luftpause ;) )

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Ram-minne
« Svar #5 skrivet: 2007-11-13, 19:52:11 »
Minne idag är ju ganska billiga och är oftast en himla bra prestanda boost för datorn för ju mindre datorn behöver växla ut på disk desto snabbare blir datorn. Många spel laddar ju så mycket det kan till RAM för att just minska läsningar från diskarna och återigen blir livet trevligare.

Sen bör man kolla hur mycket annat skit man laddar i datorn, bl.a. så stänger jag ALLTID av virusskyddet när jag lirar. Nu tillåter ju inte alla virusskydd att man stänger av dem, men vissa av dessa kan man lägga filer och kataloger i en undantagslistan så dem låter bli att kolla dem (lägg då in en veckovis rensningen av HELA datorn för att minska risken för virusangrepp).

En annan flaskhals är ju graffekortet och att investera i ett hyggligt grafikkort kan verkligen förlänga datorns livslängd.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg