Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OTWD - vid första anblicken.  (läst 1782 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
OTWD - vid första anblicken.
« skrivet: 2018-10-11, 20:02:03 »
Då jag emellanåt har mindre vett än motstånd mot kramrattryck passade jag på att förboka Overkill's The Walking Dead och igår släpptes Betan.


Spelet har ett mycket begränsat utbud av banor och jag har inte hunnit testa mycket änu, men en kort sammanfattning:


Svårt? Jovars. För mig som inte är en FPS-demon så är det krångligt. Jag missar mycket, zombies tar sig hyfsat fort fram och ammon tar slut ruggigt fort. Innan man fattat vad man skall göra och hur man skall samarbeta blir det nästan övermänskligt. Så fort poletten trillat ner och man jobbar som ett team är första banan (försvara din bas) dock löjligt lätt, men så är det väl i de flesta spel. Andra banan är tuffare och kräver riktigt mycket stealth och samarbete för att lyckas. Eldvapen utan dämpare drar till sig enorma mängder Zombies och även om din egen dämpare inte hunnit gå sönder ännu så är det inte säkert att dina mänskliga motståndare bryr sig om tystnadsplikten.


Kul? Jovars. Ganska. Det finns hopp om mer i framtiden och det kan bli bra om det vill sig väl. För tidigt att säga om utvecklingen. Lite rädd blir jag allt när jag tänker på hur man skall nå ett vettigt endgamespel som räcker lite längre men det får framtiden utvisa.


Stämningsfullt? Jovars. Det känns som om man är i en postapokalyptisk zombievärld, men inte når man nivån som upplevdes i trailers. Även här kan det bli bättre.


Spelstil? Left4Dead möter Payday 2 har jag hört. Jag har inte spelat Paydayserien så jag kan inte jämföra här, men Left4Dead känns mer linjärt och mer run&gun. Här funkar det inte med att bara panga på. Kul att det finns crafting och möjlighet att bygga ut din bas.


Dyrt? Jodå. €50 för en Beta är väl inte det billigaste. Förhoppningsvis är det värt det.


Buggigt? HELL YEAH! Någon timme efter releasen var det ett rent helvete att komma in i spelet tillsammans med kompisar. Någon eller alla blev alltid utkastade ur gruppen eller ur spelet. Krascher var frekventa och man tröttnar snabbt på laddningsskärmen.


Köpläge? Nej! Vänta! Om du inte har en riktigt stark längtan av att speltesta ännu ett zombiespel så finns det mycket bättre saker att lägga pengarna på. Sitt i båten och se vad recensionerna säger när de börjar trilla in på riktigt. Bu eller Bä är inte bestämt. Jag hoppas på ett kanonspel men anar dessvärre en flopp bakom hörnet.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg