Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Special Forces  (läst 11649 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest562

  • Gäst
Special Forces
« skrivet: 2005-11-11, 13:55:33 »
Undrar lite vad ni tycker om det? Kommer ni köpa det? Kommer de flesta servrar köra det?

Personligen kommer jag införskaffa det och tycker alltid att nytt är kul. Lite oroad dock för grapplehook. Framgår ju inte riktigt hur det ska fungera men jag tycker redan idag att fienden alltid lyckas komma i ryggen på en och detta lär ju inte hjälpa detta.

Största förhoppningen ligger dock i nya roliga banor att köra. De nya fordonen är dessutom aningen fantasilösa, mest samma samma men med annat skal.

 :drink Fredag :cartman

/CannonFoo

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Special Forces
« Svar #1 skrivet: 2005-11-11, 14:44:16 »
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag det blir som med ex.packsen till BF1942, dvs många servrar kör dem i början men ganska snart blir det "vanilla" som körs på alla. Visst, det kan säkert vara kul med lite nya banor och vapen, och känner jag mig själv rätt lär jag säkert köpa det bara för att testa, men det blir nog inget långvarigt.

Dessutom brukar alla ligor köra matcher i basversionen, och så blir det säkert med det här spelet också, så som svar på din fråga: Nej jag tror inte Special Forces blir en hit. :)
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Special Forces
« Svar #2 skrivet: 2005-11-11, 15:05:21 »
:stupid

Så blir det väl tyvärr. De skulle framför allt dragit ner prset en hundring till.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Special Forces
« Svar #3 skrivet: 2005-11-11, 16:05:27 »
:stupid

Jag kommer inte köpa det så länge BF2 inte är färdigpatchat. Och med tanke på att BF1942 fortfarande inte är färdigpatchat...

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Special Forces
« Svar #4 skrivet: 2005-11-11, 16:51:36 »
Viva la Game och deras 10 dagars bytesrätt! Man glider in en fredag och köper spelet, spelar i 9 dagar och på måndagen (dag 10) åker man förbi game och lämnar tillbaks spelet! OBS. Se bara till att skivan inte blir repad eller skadad på något annat sätt!!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Special Forces
« Svar #5 skrivet: 2005-11-11, 17:44:07 »
En lite fråga...
Var det inte meningen att detta "tillägg" skulle varit med i början? och om så var fallet, tror ni inte att dom även fixat en massa för BF2???

Jag kommer def köpa den, då den innehåller nattstrid osv osv

Det blir väl än värre om man tankar ner moddar som den reality-modden som vissa gjorde, för alla servrar som kör vanliga BF2 accepterar inte detta, men dom kommer def acceptera denna som kommer från EA!

och varför skulle inte det köras matcher på denna?? - det är ju bara en "del" som saknades i den första releasen?

Sen är det ju alltid svårt att göra alla tillfredställda med priser....jag hade gärna sett att den var fri dvs denna uppdatering....men jag har även förståelse för att dom behöver få in pengar.....det jag menar är att eftersom dom inte tar betalt för att man lirar spelet...vad ska då betala utvecklingen????? :hm

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Special Forces
« Svar #6 skrivet: 2005-11-11, 17:56:03 »
Citat från: deathdealer
men jag har även förståelse för att dom behöver få in pengar.....det jag menar är att eftersom dom inte tar betalt för att man lirar spelet...vad ska då betala utvecklingen????? :hm

DD
Ja det finns många spel som utvecklas genom att bara ta betalt för själva spelet och inget mer. Det är ju bara rollspel som tar betalt per månad?! De flesta tv/datorspel behöver man ju bara betala för i affären och ändå kommer nya versioner (menar ej ex.pack). De lär ju knappast tjäna dåligt på att massor av människor köper själva spelet och när det varit så buggigt som det är så borde man nästan få en expansion gratis. Fast det är ju bara min åsikt och jag kommer ändå köpa spelet!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Special Forces
« Svar #7 skrivet: 2005-11-11, 18:12:11 »
@tussen....håller med dig där med buggigt!

Det jag menar är att produkten idag inte är dålig, men kan bli bättre!!!
Klart som sjutton att om man tar fram nya kartor osv osv så måste det betalas. Jag har inte en aning hur mycket det kostar att utveckla ett spel, och hur många mannatimmar det ligger bakom, men kollar man i BF2 om vilka som varit med i utvecklingsarbetet så har detta def kostat MYCKET pengar, sen har du språkversioner, du har spelet för olika plattformar, du har reklam & marknadsföringskostnader (enorma), promotion osv osv....och detta ska kammas hem + VINST!!!!

Ingen gör ju detta bara för att det ska göras - utan för att tjäna pengar (surt i.o.f.s)

men det är summor som är enorma...det är jag säker på!!!

Om då spelbolaget får....50:-/spel...så måste det säljas måååånga spel INNAN dom går runt, går ihop, gör vinst som kan kan lägga på nästa spel...osv osv

Får dom inga pengar, så lägger dom ju ner....

DD - BARA spånar!  :cheers


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Special Forces
« Svar #8 skrivet: 2005-11-11, 19:21:36 »
å andra sidan, Spelbranschen passerade för ett tag sedan filmbranschen ifråga om vinst och omsättning. Och det är betydligt färre som spelar som ser film. Rimligtvis så tjänar de stora förläggarna (EA, Atari mf l) grova $ på det dom gör. Och visst går det att släppa gratis godis till befintliga spel! Epic har släppt 10-talet bonuspacks till Unreal Tournament-serien. Där kan man snacka om ett spelföretag som bryr sig om sin community, i motsats till EA...

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
Special Forces
« Svar #9 skrivet: 2005-11-11, 22:50:56 »
Jag kommer nog definitivt att köpa.. Iofs är Civ4 så mycket roligare än BF 2 just nu men ändå :D (jävla Chrusse som lurar på mig spel som jag inte kan sluta spela ;) )

guest191

  • Gäst
Special Forces
« Svar #10 skrivet: 2005-11-13, 20:01:45 »
Förhandsbokat sen ett par tre månader  :cartman

guest20

  • Gäst
Special Forces
« Svar #11 skrivet: 2005-11-14, 11:16:22 »
Citat från: Supragod
Jag kommer nog definitivt att köpa.. Iofs är Civ4 så mycket roligare än BF 2 just nu men ändå :D (jävla Chrusse som lurar på mig spel som jag inte kan sluta spela ;) )


civilization är och kommer alltid att vara världens bästa spel!  :hella  :bow  :smoke

men jaja, jag kommer nog å köpa det här forces....kanske...tror jag iaf

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Special Forces
« Svar #12 skrivet: 2005-11-14, 13:15:26 »
Jag sparar nog mina pengar till GR3 :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest308

  • Gäst
Special Forces
« Svar #13 skrivet: 2005-11-14, 16:42:10 »
Har det kommit ut något demo på special forces som jag har missat och isåfall var. :cartman  :hm

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Special Forces
« Svar #14 skrivet: 2005-11-17, 11:27:50 »

 

Senaste inlägg