Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Minecraft  (läst 171737 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Minecraft
« Svar #315 skrivet: 2012-05-05, 10:06:45 »
Så mina herrar - jag har precis pratat med Simon min son, och det första jag frågade vart om han varit och tagit saker....

1. En OGDH (som han kalla det det - gav simon ett svärd, en yxa, 4 meloner...och lite till)
2. Han kikade och i lådor, och råkade ta ut en skiva.....?!?!? men det vart ok...

Jag ser till att Simon lämnar tillbax ALLT och sen kommer han aldrig in på servern mer....

Ber JH om ursäkt för att han inte följt era mönster på hur man ska bygga.....och att du fick städa!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Minecraft
« Svar #316 skrivet: 2012-05-05, 10:14:12 »
Vi försökte gå in och sen skulle han ge bort allt han hade...men han kommer inte in längre...

Så nu lär väl problemet vara löst eller???


DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #317 skrivet: 2012-05-05, 10:22:01 »
Gott att det löste sig till slut!

Annars gör ni som jag - dela på allt ni hittar! ;) Finns ca 20 diamanter i lådan under Relaxstugan, känner någon att det behövs så är ni fria att ta! :thumb

Håller på att flytta till ett naturboende så det är möjligt att "mina" stackar flyttar men samma sak gäller där.

Åldersgräns vore nog ändå att föredra om jag får säga mitt. :) Men det finns väl mer saker i Minecraft än pengar, mina vänner! :supporter

[...] Och det byggts lite hur som helst. [...]

Det gäller väl flera på servern, eller?! Tänker främst på havstågbanan!  :pistols
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Minecraft
« Svar #318 skrivet: 2012-05-05, 10:33:09 »
DD - för att klargöra saker o ting. Vi har inga problem med att OG barn spelar med oss. Dock har det alltid skett med en förälder med som håller koll på sitt barn, eller att barnet i fråga varit så pass gammal att vi inte behöver, typ Vickman som är typ 17-18. Även min slyngel (Minihazard, 17) har varit inne nån gång,

Att bygga hur som helst är ett no-no, mest för att man inte ska röra till det för alla. Det finns gott om plats för egna projekt i denna värld.

Jag har städat bort det jag inte ville ha på "mitt" område, så det är lugnt.
Allt som försvunnit kan vi återskapa med lite fusk, men det är viktigt att vi kan lita på att ingen tar nått utan att fråga. Vi litar blint på alla som spelar på servern, sen kan det väl hända att ens får en dag ser ut som en pridetåg eller att ens hus är fyllt med får från golv till tak. ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Minecraft
« Svar #319 skrivet: 2012-05-05, 10:36:53 »
Vi försökte gå in och sen skulle han ge bort allt han hade...men han kommer inte in längre...

Så nu lär väl problemet vara löst eller???


DD

Mugge har aktiverat en Whitelist, vilket vi borde haft från början. Man måste nu PM:a honom om man vill ha tillträde. Så i princip vem som helst som haft adressen har tidigare kunnat ansluta, vilket inte har varit optimalt.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #320 skrivet: 2012-05-05, 10:39:10 »
 :stupid

[...] sen kan det väl hända att ens får en dag ser ut som en pridetåg eller att ens hus är fyllt med får från golv till tak. ;)

Epic-moment!  :lolabove

Eller att man är inbyggd i en vägg när man kommer tillbaka efter en kort afk  :banana
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Minecraft
« Svar #321 skrivet: 2012-05-05, 10:41:41 »
 :stupid :stupid

Alltså - jag ÄR inte sur, bara förbaskat irreterad på situationen!!!!  :supporter :supporter

Jag kollade med sonen, och han vart uppriktigt ledsen för att det blivit som det blev!

Men nu är det löst....miniorerna har en server att lira på!!! :thumb :thumb :thumb

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Minecraft
« Svar #322 skrivet: 2012-05-05, 13:40:35 »
Vi redde väl ut detta redan inatt. Hälsa grabben din att det är lugnt, han behöver inte vara ledsen för detta, för då har VI gjort ett dåligt intryck mot en liten kille, vilket inte är ok. Verkligen, hälsa honom från mig! :thumb

*

Rent allmänt så diskuterade vi igår om vi ska tillåta barn på servern, och diskuterade lite fram och tillbaka olika aspekter på det hela. Till slut så fixade Mugge en ny server för juniorerna, och det blir väl en bra lösning hoppas jag!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #323 skrivet: 2012-05-05, 13:47:47 »
DD - för att klargöra saker o ting. Vi har inga problem med att OG barn spelar med oss. Dock har det alltid skett med en förälder med som håller koll på sitt barn, eller att barnet i fråga varit så pass gammal att vi inte behöver, typ Vickman som är typ 17-18. Även min slyngel (Minihazard, 17) har varit inne nån gång,

Att bygga hur som helst är ett no-no, mest för att man inte ska röra till det för alla. Det finns gott om plats för egna projekt i denna värld.

Jag har städat bort det jag inte ville ha på "mitt" område, så det är lugnt.
Allt som försvunnit kan vi återskapa med lite fusk, men det är viktigt att vi kan lita på att ingen tar nått utan att fråga. Vi litar blint på alla som spelar på servern, sen kan det väl hända att ens får en dag ser ut som en pridetåg eller att ens hus är fyllt med får från golv till tak. ;)

Ska väl påpeka att jag håller med om allt utom det jag markerat med rött! Vi kan men ska inte använda fusk - någonsin om ni frågar mig! Kan vara bra om servern buggar och man fastnar eller något annat buggigt men inget mer. (!)

Vi redde väl ut detta redan inatt. Hälsa grabben din att det är lugnt, han behöver inte vara ledsen för detta, för då har VI gjort ett dåligt intryck mot en liten kille, vilket inte är ok. Verkligen, hälsa honom från mig! :thumb
[...]

 :goodposting
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Minecraft
« Svar #324 skrivet: 2012-05-05, 14:02:37 »
Saknas en stack med diamanter tycker jag det är ok att ersätta den tycker jag.

Jag saknade några tårtor och kanske nått annat, men det kan ju vem sim helst lånat.

Tårtorna bakade jag nya helt utan fusk iaf.

Dock använde jag mig av creator mode för att städa bort en stenbrygga som var ivägen.

Har nån problem med det för det stå för dom.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Minecraft
« Svar #325 skrivet: 2012-05-05, 17:22:14 »
@Bråthen - Testversionen av järnvägsknuten är nu klar, iaf fläckvis det saknas lite redstonewiring o spakar. Men själva spårlösningen är klar och det blir ... S T O R T! Går säkert att trycka ihop den, men man blir snart snurrig o kolan efter ett tags byggande.

Titta på den och optmiera gärna - sen får vi kolla jur mkt material och plats det kommer ta så bygger vi ihop en skarp version.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Hardwired

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 720
  • I'm not insane! My mother had me tested...
SV: Sv: SV: Minecraft
« Svar #326 skrivet: 2012-05-05, 17:35:52 »
Vi litar blint på alla som spelar på servern, sen kan det väl hända att ens får en dag ser ut som en pridetåg eller att ens hus är fyllt med får från golv till tak. ;)

Jag hävdar total okunskap beträffande detta underliga fenomen. :P
League of Legends
EU/West: Hardwired

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Sv: SV: Minecraft
« Svar #327 skrivet: 2012-05-05, 19:34:59 »
Vi litar blint på alla som spelar på servern, sen kan det väl hända att ens får en dag ser ut som en pridetåg eller att ens hus är fyllt med får från golv till tak. ;)

Jag hävdar total okunskap beträffande detta underliga fenomen. :P

 :lolabove

@Bråthen - Testversionen av järnvägsknuten är nu klar, iaf fläckvis det saknas lite redstonewiring o spakar. Men själva spårlösningen är klar och det blir ... S T O R T! Går säkert att trycka ihop den, men man blir snart snurrig o kolan efter ett tags byggande.

Titta på den och optmiera gärna - sen får vi kolla jur mkt material och plats det kommer ta så bygger vi ihop en skarp version.

Är detta den som du började på eller den som vi fortsatte på sist när min son skrek "Paappaaa" i luren? ;)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Minecraft
« Svar #328 skrivet: 2012-05-06, 03:52:38 »
Jadå, då var det en färdig tåg-byta-håll-mekanism uppfunnen - inte av mig utan av Ceder. Som helt ratade min labyrint av spår och enkelt handhavande!

Så nu är den kompaktare än min lösning som ändå utgjorde 30x30 i block samt 16 block i höjd... ganska mycket så det blir en enklare variant med "rondeller" och två våningar.

Inte klar med "switchen" bara för knapp är för svårt att hinna trycka och spak återställer sig inte lätt utan en logisk "gate". Filar på en "gate" tills imorgon!

Nu är det sova som gäller! Gnatt vänner!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Minecraft
« Svar #329 skrivet: 2012-05-06, 16:04:13 »

Bara för att man är död behöver man inte ha tråkigt! ;)
« Senast ändrad: 2012-05-06, 16:08:05 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg