Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hot mot OK2  (läst 6420 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Hot mot OK2
« skrivet: 2007-10-08, 21:22:01 »
Fick nyss ett meddelande/hot från EliteNO... Nån som vet vad jag skulle tänkas svara på detta?


Citera
Godagens! skickade detta till en av dina i OK2:


Har fått in uppgifter om att du har anfallit motm som råkar vara meddlem i Elite. modig, men en dåre är du som gav dig in på något sådant. Skall vara snäll nu och ge dig två anternativ.

1. Vi plundrar samt bombar sönder dina byar tills vi tycker att vi har fått tillbaks det som tillhör oss och tills vi har tröttnat.

2. Du ger upp och betalar ett visst skadestånd som kommer att förhandlas fram tillsammans med motm.


Kommer även att skriva till din ledare om det här.


/zebbee, diplomat-EliteNO

________________________________________

Vill att du tar ansvar för detta och talar med din meddlem. Ville mest bara att du skulle veta om det här med tanke på att du är hans diplomat.

mvh
zebbee, diplomat-EliteNO

guest3

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #1 skrivet: 2007-10-08, 23:07:03 »
Vänligen undvik att anfalla Elite. De kommer förhoppningsvis bli allierade med Ronin (och därmed indirekt med OK). De bekämpar REG och SE och är därmed våra vänner.

Skriv att du vill utreda detta innan du svarar, och skicka en kopia till Ronins diplomat för råd.

guest3

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #2 skrivet: 2007-10-08, 23:08:03 »
Dessutom: Upplös OK2 och få in de aktiva i OK. OK2 kommer aldrig kunna skydda sig själva och är bara en belastning för OK. Det måste bli EN allians.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hot mot OK2
« Svar #3 skrivet: 2007-10-09, 00:40:50 »
Har meddelat både EliteNO och Ronin och även de som är kvar i OK2... Är väl egentligen inte så farligt om vi skulle få betala lite material men vi får se vad som händer...

guest3

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #4 skrivet: 2007-10-09, 10:26:38 »
Vi kan konstatera att Elites diplomat var synnerligen puckad i sin text. Hot bör inte ingå i första kontakten med någon. Det är ju inte helt ovanligt med missförstånd.

Ni ska gemensamt inte behöva betala något, utan det får väl den plundrande OK2-personen göra. Kanske är det någon gammal farm som gått med i Elite?

Se till att skrota OK2 nu.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hot mot OK2
« Svar #5 skrivet: 2007-10-10, 00:50:54 »
Jaha ja... Nu kom kravet från dom... 100k av varje... Betalar inte kaaboom så får väl jag stå för kalaset :cry

guest1501

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #6 skrivet: 2007-10-10, 07:40:11 »
100K låter orimligt mycket! Speciellt för en enstaka händelse. Ett sunt diplomatiskt krav borde ligga på en betydligt mer modest nivå. Det låter som om de "passar på" att pressa oss. Jag kan personligen inte se varför någon ska skicka ersättning i den nivån. Kan de inte anpassa ersättningsnivån till normala krav så får de väl ta till de åtgärder de vill. Om de tycker det är värt en konflikt med Ronin, +, ++ osv. för Kaabooms snedsteg så, let it be so.

guest3

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #7 skrivet: 2007-10-10, 08:23:16 »
Vänligen ge all info så ska jag se om jag kan hjälpa till med detta. Kräv att få se rapporten som påvisar förluster motsvarande 100k av varje. Har de hittat på siffrorna kan de glömma kompensation.

Utpressning mot OK är oacceptebelt. Ronin är allierad, störst på servern och har tyngden att stampa med foten.

Edit: Detta är mellan 2 spelare, inte mellan 2 allianser. De kan inte ställa krav på OK som allians.

guest1501

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #8 skrivet: 2007-10-10, 08:58:25 »
jes1972 från EliteSÖ anföll nyss easy... Kan Ceder meddela ovan nämda diplomat denna nyhet. Den sätter ju hela fallet i ny dager.  :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
OK2
« Svar #9 skrivet: 2007-10-10, 10:08:01 »
Och vem faaaan är easy?!? Hur ska jag kunna upplösa OK2 när jag INTE HAR TILLGÅNG TILL NÅT AV OK2!

guest1501

  • Gäst
SV: Hot mot OK2
« Svar #10 skrivet: 2007-10-10, 10:32:28 »
Jag menar att easy är Ronin-are, f.d. OK2 medlem som precis fick ett ElitSÖ anfall på sig. Om nu ElitNO gnäller för att OK2 anfallit deras medlem så ligger det ju dem i fatet att Elitare anfaller OK2/allierade medlemmar. Förhandlingsläget har för deras del förintats!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Hot mot OK2
« Svar #11 skrivet: 2007-10-10, 16:12:53 »
Aleckan från EliteSÖ anfaller Julle med katas. målet är Högkvarteret (28|37)
, julles huvudstad.

Bardan och jag skickar defensiva trupper, framme från 2300. Mer behövs dock! skicka även vete.

Julle, hur ser det ut med vete och silo?

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hot mot OK2
« Svar #12 skrivet: 2007-10-10, 17:12:54 »
Har nu tagit kontakt med deras diplomat. Hur ställer sig Ronin i frågan om försvar/anfall mot Elite?

EDIT: Har dragit iväg lite försvarare... Drar även iväg lite vete allteftersom
« Senast ändrad: 2007-10-10, 17:17:03 by Ceder »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Hot mot OK2
« Svar #13 skrivet: 2007-10-14, 01:25:32 »
Jaha ja... Fick ett "hotbrev" till nu...

Citera
kaaboom har inte skickat några resurser till motm. Om han inte gör det innom en väldigt kort tid så slår vi till med mansstyrka, tyvärr. Vill egentligen inte ha det såhär men det är många övriga i alliansen som är blodtörstiga så ni gör bäst i att sända iväg resursera genast!

mvh
zebbee, Diplomat-EliteNO

Skrev att vi kan väl tänkas betala ifall de är villiga att betala julles kostnad... Den gick på i runda slängar 1.6 mille....får väl se vad de svarar...

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Hot mot OK2
« Svar #14 skrivet: 2007-10-14, 10:55:55 »
samt kostnaderna för Aleckans anfall!

 

Senaste inlägg