Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Huvudstaden  (läst 2985 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Huvudstaden
« skrivet: 2008-09-23, 10:03:41 »
Efter en miss så har min huvudstad nu blivit tömd på allt sitt försvar så nu farmas den vilt av främst två spelare.

Min tanke är då att byta huvudstad och koncentrera mig på byarna på sydpolen istället. Min innan jag gör det tänkte jag diskutera med er om det är smart eller osmart. Så vad säger ni?

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Huvudstaden
« Svar #1 skrivet: 2008-09-23, 10:57:25 »
Det har jag redan gjort. Känns lite jobbigt när huvudstaden farmas hela tiden.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1692

  • Gäst
SV: Huvudstaden
« Svar #2 skrivet: 2008-09-23, 11:50:36 »
Byt och skit i huvudstaden!

vårt fokus ligger ju i sydpolen, då kan du dessutom uppa fälten till högre level än 10 i syd.. Vår huvudstad i syd är nu fälten på 15. det ger ju lite mer fart på råvarorna när man inte har så mycket att farma.

/Mange

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Huvudstaden
« Svar #3 skrivet: 2008-09-23, 12:03:39 »
 :thumb

Då ska jag fixa det.

guest1692

  • Gäst
SV: Huvudstaden
« Svar #4 skrivet: 2008-09-23, 14:17:55 »
Det enda som var roligt med startbyn var rankingen... tappade ett par placeringar tack vare att vi lät den bli övertagen(annars hade vi nog legat på top 100), men vi kunde ju aldrig skicka råvaror därifrån så det gör inget. Efter vår battle med SimonZ så hade vi inga trupper kvar.. jag är bar sjukt nöjd att inte SimonZ fick den.. hehe!

Hursomhelst så är det rätt skönt att vara av med den.. nu är det fullt fokus på sydpolen och soldater i mängder... det enda som är jobbigt nu är att man går galet back med vete! ha ha! Men det ska bli kul att få smälla på ordentligt sen..kliar lite i avtryckarfingrarna. :D


guest1690

  • Gäst
SV: Huvudstaden
« Svar #5 skrivet: 2008-09-23, 19:31:49 »
Samma för oss som med maggio att vi losa alla våra trupper när vi losade vår huvudstad men nu märkar man inte av det alls och vi är så jävla o störda där vi är nu vilket kan va trist men vi kommer blir rätt jobbigt stora senare i spelet

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Huvudstaden
« Svar #6 skrivet: 2008-09-23, 19:35:47 »
För att göra om till en huvudstad så måste man ju ha en ambassad och ett palats. Men fastän jag uppfyller kraven att bygga ett palats så finns det inte som tillgängligt val. (Jag har även sökt på Travians FAQ utan att bli klok.)

Måste jag alltså riva palatset i min nuvarande huvudstad för att kunna bygga upp det igen i nästa by och därefter utse byn till min huvudstad?

guest1690

  • Gäst
SV: Huvudstaden
« Svar #7 skrivet: 2008-09-23, 20:15:57 »
Har du ressidens i den byn du vill bygga måste du förstöra det eller om du har palats i din gammla huvudstad så måste det förstöras för man kan bara ha ett palats

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Huvudstaden
« Svar #8 skrivet: 2008-09-25, 07:07:09 »
Och du får inte ha resurser över nivå 10 i din gamla by.
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg