Har gjort om Tea till Bard/Bladedancer och tar gärna emot feed-back på speccen. Jag tror att väääldigt få har kombinerat ihop som jag och behöver förklara lite varför.
Speccen är gjord mest för single play och för PvP! Där vill jag ha versatilitet så jag kan skifta mellan dps, helning och cc. Det är viktigt för mig med mycket cc för krislägen i single play och alltid i PvP. Jag vill hellre ha en ny utility (ex Sprint, single target cc) än att få upp skadan med 5%.
http://rift.zam.com/en/stc.html?t=0McVN.VcbqV0skqz.y0zVusoohdzBladedancerBladedancer ger energi; bulden startar på 120 energy, alla finishers kostar 15 energy mindre och oanvända combo-points ger tillbaka 5 energy/combo. Detta är främst bra för långa dungeonstrider och för bardförmågorna som faktiskt lyckas dra ned energin så den blir en stor bristvara.
Trädet ger också Disarm (bra både mot mobs och i PvP), Flash of Steel som tar loss en ur roots och snares samt Sprint (mobility är bra både i kris i single play och i PvP). Weapon Barrage är superbra också, tystar både caster mobs och spelare!
Jag tvingas välja bort Mass Subdue då jag hellre tar bardens Verse of Captivation (ranged instant cc utan cooldown)
samt Anthem of Fervor (ger 10% mer energi, mana och attack till alla)
samt att jag kan få fler bra talangval högre upp i bardens träd (Bladedancern har inga jättebra som jag saknar i builden). Bardens Verse of Fascination ger 8 sekunder cc, vilket är bättre än Mass Subdues 6 sekunder, men tyvärr också 1,5 sekund cast. Tungt val ändå.
Bladedancer ger bra dps också och har ett par attacker som ger extra combo-points .
BardGer helning, buffar och cc. Jag kan ofta hela i en warfront utan att bli main target för varenda motståndare.
Ranger Rangerns Quick Shot (instant) Gör att jag kan skaffa combo-points mellan 21 meter och 30 meter också – främst bra i PvP. Jag kan springa och skjuta, vilket gör att folk tror Tea är en ranger och därmed inte fokuserar all dps på att få ned helaren.
Men förslag på ändringar mottagges tacksamt.