Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: En liten fråga från en som undrar!  (läst 2688 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1656

  • Gäst
En liten fråga från en som undrar!
« skrivet: 2011-05-05, 13:10:33 »
Hej på er!

Jag har spelat WoW nu så länge att jag nästan glömt bort att det finns mer än ett spel där ute i världen. Jag kör med AK i WoW och trivs super, men är sjukt sugen på att prova på just Rift då det ser riktigt kul ut.

Så min undran är om några av er som spelar även har spelat WoW och kan ge någon form av betyg på det. Om man kommer som WoW freak, kommer man tycka om Rift då?

Och så vill jag givetvis fråga, om jag köper spelet, får man gå med er då? Eller spelar ni på olika servrar?

ha det...
Andreas (aka Zeldurax)

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: En liten fråga från en som undrar!
« Svar #1 skrivet: 2011-05-05, 13:56:52 »
Hejhopp.
Jag körde iofs bara wow fram till Igelkungen kom i en expantion.
Men min någorlunda objektiva syn är så här.

I mångt & mycket är Rift väldigt likt WoW,vilket bidrar till ökad trivsel för de som spelar/spelat WoW innan..85% av spelarna i Rift är fd WoW spelare,,eller fortfarande aktiva woware.
Grafikmässigt så smiskar Rift wows rumpa med bambukäpp,,visst det är olika sorters grafik,,but non the less..wow har inte en chans med sina rosa dinos =)

Spelmässigt är det inte så stora skillnader,,det finns fler variationer på samma klass.. En rogue kan tex vara Tank..dps eller till o med support healer i raid,,och detta kan enkelt hoppas imellan via en knapptryckning (om man köpt och specat dessa roller)

Det finns mycket att säga,, men i stora drag,,om EQ2 & WoW fick ett barn ihop skulle det heta Rift.
Jag anser att spelet är bra,,det är ungt så visst finns det saker som saknas,,men Trion är oehört duktiga på att lyssna av communityt och ändra och tweeka,,iaf 1 update varje vecka på olika saker och tillägg.

Om du som wowfreak kommer att tycka om spelet beror bara på dig..
Startar du Rift med avsikt att omedelbart böra jämföra allt du ser & gör med wow,,så kommer du antingen att bli väldigt besviken eller totalt hänförd..
Många woware har blivit det sista vet jag..men ha en open mind, ta spelet för vad det är,,ett nytt spel med fragment från flera andra mmos.
Så kommer du garanterat att gilla det =)

Och självklart är du välkommen att spela med oss om du bestämmer dig för att testa spelet..
Info om var hur och när vi spelar finner du här:
http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=24615.0

Väl mött ingame  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

guest1656

  • Gäst
SV: En liten fråga från en som undrar!
« Svar #2 skrivet: 2011-05-05, 14:11:43 »
Tackar och bugar för det klockrena svaret :)

Behöver man en super dator för att spela? Man har ju inte direkt uppdaterat sin dator på ett tag nu eftersom WoW kan spelas på typ en amiga 500  :D

Men det får nog bli att köpa det i helgen, skulle det inte funka så är det ju en super bra anledning till att köpa ny dator  :thumb

Ska fixa med det här i helgen

Ha det..

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: En liten fråga från en som undrar!
« Svar #3 skrivet: 2011-05-05, 14:14:40 »
Bra dator skadar ju inte,,men jag har en halvsunkig burk & drar runt Rift på nästan maxinställningar..Har du bara ett hyffsat graffakort är det nog inga problem =)
Jag sitter på ett Nvidia G250 och 3 gig i ram 3,01ghz propp eller nått sånt =P
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Ceder

  • Moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: En liten fråga från en som undrar!
« Svar #4 skrivet: 2011-05-05, 14:34:09 »
Jag lirar med hyfsade inställningar på en c2d e8500 med 6gb ram och ett 4870 graffekex, har lite segt när man lirar med full räd men annars rullar det på fint

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: En liten fråga från en som undrar!
« Svar #5 skrivet: 2011-05-05, 14:37:54 »
Jo...i full Raid i en rift med guardians närvarande (20-50 spelare) och det står typ 20 mages och AoE:ar  :D
Då stänger faen min dator av sig själv i ren panik haha  :cartman
Men i övrigt aldrig några problemas.
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

 

Senaste inlägg