Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?  (läst 6063 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #15 skrivet: 2007-12-15, 23:16:14 »
:lolabove Du har nog inte sett Forgotten Silver, eller hur? :lolabove

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #16 skrivet: 2007-12-15, 23:30:33 »
Nääääääää :D - men jag gillar debatten Kalle!!!! :cartman

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #17 skrivet: 2007-12-16, 00:15:44 »

(för ref. skull, frugan arbetar i en ICA butik, och även om dom VILLE, är det teknisk omöjligt för dessa att packa om köttet, dom kan inte....men lik väl blir dom ansatta)

Kan dom inte? Har dom ingen manuell kvarn? Fast nog om det. Kanske kan skapa en egen tråd om det i den privata delen..
Tillbaks till Moore.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #18 skrivet: 2007-12-16, 00:28:35 »

(för ref. skull, frugan arbetar i en ICA butik, och även om dom VILLE, är det teknisk omöjligt för dessa att packa om köttet, dom kan inte....men lik väl blir dom ansatta)

Kan dom inte? Har dom ingen manuell kvarn? Fast nog om det. Kanske kan skapa en egen tråd om det i den privata delen..
Tillbaks till Moore.

Bara för att släcka det jag skrev - nope...dom har INGEN kvarn, och dom har INGEN möjlighet att packa om! Allt packas/mals i deras Centrumbutik, och "problemet" där är att det är Glasväggar dvs alla kunder SER in i packavdelningen...överallt!!!
Så - dom får allt packat från den större butiken i centrum, och allt som inte säljs kastas...
Dom har en BRA grej däremot, om det finns kött som går ut dvs har en sista förbrukningsdag som idag, så sätter dom på "pengar" dvs lappar som ser ut som en 10:-, och x-antal sådana för hur mycket billigare det blir. Betänk då att ALLA "Sista förbrukningsdagar" är tagen med extremt god marginal, för skulle t.ex kött eller mejeriprodukter vara slut/förstörda det datum som står på....ja då skulle det bli enorma problem i hemmen....för folk skulle bli sjuka som bara den...

Nåväl - Moore är en stor man i många hänseenden....

DD :supporter


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #19 skrivet: 2007-12-19, 14:01:49 »
Om vi ska fortsätta med Mr Moore så har han fått igång debatten och det räcker att han visar sig ute hos ett företag så får dem ju stora självan. Detta kan ju faktiskt leda till att saker förändras, att folk får upp ögonen och börjar ifrågasätta.

Sen har han ju många fiender och dem vill ju inget annat än smutskasta honom så jag tar all kritik från båda håll med en nypa salt. Vi har ju alla begåvats med en hjärna att tänka själva med trotts att många tycks ha lämnat dem på huvudkudden och bara har skallen som hattparkering.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #20 skrivet: 2007-12-19, 14:30:59 »
Vi har så få idealister kvar på jorden känns det som, så vad man alltid måste fråga sig är: Vem tjänar på det här? Forskningsrapporter beställs och vinklas, Påhittade nyheter krängs till media för att skapa opinion och till och med vår förre stadsminister sägs ha suttit och fabricerat insändare i tidningar. Det känns som om det mesta vi matas med via media har en dold agenda.

Det kan inte vara lätt att vara redaktör av någon form nuförtiden när man ofrivilligt ägnar sig åt nästan koppleriliknande verksamhet åt alla dessa "sanningssäljare"

guest1327

  • Gäst
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #21 skrivet: 2007-12-19, 14:34:34 »
Mr Moore och vår svenska varifjant lär ju ha en begränsad tid då de kan leverera halvsanningar, snart släpps de inte in någonstans. Det är en sak att komma med fakta, och en helt annan att förvrida fakta så att det får plats mer i plånboken.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #22 skrivet: 2007-12-31, 20:08:31 »
Vad menar du Ragge? Att Moore och Josefsson gjort sig "feta" på att leverera lögner till oss? Skulle tro att det finns mera lukrativa bransher för detta, en ICA Maxi-butik t.ex! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #23 skrivet: 2008-01-01, 01:16:12 »
Nej jag menar bara att, ju fler gånger de säger halvsanna saker ifrån intervjuer och fakta, så lär den inte kunna få någon att ställa upp..  Det känns ju förjävligt att bli felciterad. se bara den gången jag själv råkade hamna i AktuelltRapport och i helt fel sammanhang :) 

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #24 skrivet: 2008-01-01, 02:57:18 »
Det känns ju förjävligt att bli felciterad. se bara den gången jag själv råkade hamna i AktuelltRapport och i helt fel sammanhang :) 

Ja, det måste ha känts för jävligt rent ut sagt att tillsammans med dom där bilderna som togs för 20 år sen på den där ryamattan framför den öppna elden som sen sätts samman med att du råkade säga nåt i stil med "att bli tagen bakifrån är väl helt ok så länge det är av rätt person".









;)

Nu ska jag gå och lägga mig. Natti.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #25 skrivet: 2008-01-01, 11:00:28 »
Pffft... media är knappast något sanningsvittne  :p

http://susning.nu/Sanningsvittne

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Michael Moore - en psykopatisk lögnhals?
« Svar #26 skrivet: 2008-01-01, 11:38:47 »
Det kan inte vara lätt att vara redaktör av någon form nuförtiden när man ofrivilligt ägnar sig åt nästan koppleriliknande verksamhet åt alla dessa "sanningssäljare"

Det är faktiskt skitenkelt att vara redaktör nu för tiden. Det är inte kul, men väligt lätt. Det enda man behöver fråga sig är: Kan vi få folk att bli upprörda över detta? Sen vinklar man till det så att det ser ut som en nyhet och slänger till lite fakta, så vips, har man gjort en sexig nyhet.

(en av anledningarna till att jag hoppade av journalisttåget var faktiskt att jag kom på mig själv med att säga "Det är inte sexigt" när en reporter ville ha feedback på ett inslag. Efter lite skruvande fick vi såklart till det, men jag avskydde mig själv hela dagen för att jag använde den retoriken)

:)

 

Senaste inlägg